4. 11. 2014 09:37 − 5294× − 20

Dani Sordo podepsal u Hyundaie na další dva roky

Vedle dlouhohodobé jedničky Thierry Neuvilla má tým Hyundai Motorsport podepsaného druhého jezce nejen na příští sezónu.

Vedle dlouhohodobé jedničky Thierry Neuvilla má tým Hyundai Motorsport podepsaného druhého jezce nejen na příští sezónu. Dani Sordo podepsal smlouvu na následující dvě sezóny, i když nebylo zatím upřesněno, o kolik soutěží se bude jednat. Předpokládá se, že by mělo jít o 10 soutěží. Všeobecně se ví, že Sordo je na asfaltu dobrý, na šotolině už ale tolik ne a sníh mu nesvědčí. Proto je otázkou, kdo ho doplní, obecně se ale čeká, že Hyundai už nebude tolik točit jezdce jako letos.

Dani Sordo zatím vyhrál jedinou soutěž v MS, a to Rallye Deutschland v roce 2013. Tam letos také slavil největší úspěch s týmem Hyundai, kdy skončil druhý a Neuville dokonce vyhrál. "Jsem velmi potěšen, že moje spolupráce s týmem Hyundai bude pokračovat," uvedl Dani Sordo. "Dosáhli jsme několika slibných výsledků a speciálně double na německé rally je nezapomenutelný okamžik."

K prodloužení smlouvy se vyjádřil i Michel Nandan. "Dani prokázal během sezóny dobré a stabilní výkony na různých površích. Ukázal, že je rychlý za různých okolností, že je bojovník a hlavně že je platný týmový hráč. Jsme tak rádi, že naše spolupráce bude pokračovat i nadále. Příští sezónu by měl absolvovat 10 soutěží a v roce 2016 kompletní program. Naše jezdecká sestava je velmi silná a výsledek jsme viděli sami letos v Německu, kde jsme slavili fantastické double. Doufejme, že je to jen začátek dalších oslav v budoucnosti."

Komentářů celkem: 20
4. 11. 2014 09:51
0 0
To se asi dalo čekat, Thierry a Dani je velmi stabilní a rychlá dvojice. Mrzí mě jen asi to, že s Juhou to nevypadá moc dobře.
4. 11. 2014 10:06
0 0
Čekal bych, že Juha nasadí na těch pár zbývajících soutěží, hlavně ve Švédsku a Finsku. Hlavně bych ale chtěl, aby pokračoval Paddon jako trojka, letos se rychle zlepšoval a něco by z něj mohlo být. Jinak Sordo je logická volba jen proto, že nic lepšího na trhu stejně není. A i když se to nezdá, Sordovi je teprve 31 let, Hänninen je o 2 roky starší.
4. 11. 2014 10:26
0 0
Podle mě je a byl Dani nejlepší dvojkou a je velmi rozumnou volbou.smajlík
4. 11. 2014 10:27
0 0
Shacki: Asi se nedá než souhlasit... Paddon zatím pěkně, snad bude pokračovat (ať už kdekoliv s WRC).
A jen drobnost - "největčí" (konec prvního řádku druhého odstavce) - by mohlo udělat neplechu v diskuzi....smajlík
4. 11. 2014 10:36
0 0
Dobrá volba. Poslední dobou mi přišel Dani o něco pomalejší, ale velkou roli mohlo hrát to, že jel velice málo soutěží do roka, takže je jen dobře, že pojede víceméně komplet sezony. smajlík
4. 11. 2014 10:46
0 0
Dobrá volba, sem zvědavý, kdo nakonec pojede za Citroen a Ford. U Citroenu by byli hloupí kdyby nepodepsali s Meekem a určitě jsou tu k dispozici nadějní Breen nebo Abring. A Wilson by udělal největší životní chybu, kdyby nepokračoval s Evansem. No a pro Juhu by se mohly otevřít dveře třeba právě do Citroenu nebo Fordu.

Ještě jedna spekulace, Toyota chce příští rok nasadit do WRC3 tym s Toyotama GT86 R3. Třeba některý jezdec (Hirvonen, Juha?) zavítá tam a po testovací sezoně 2015 (alá VW) naskočí do Yarisu WRC v roce 2016.
4. 11. 2014 11:02
0 0
jo, Abbringovi bych to přál moc, dvojka s Krisem u Citrošů by se mi hodně líbila. Myslím si, že Kevin ukazoval velmi peckoidní výkony a nebýt jeho sypajícího se auta, tak jel o titul... ale narozdíl od ostatních se trochu o Juhu bojím, má nějaký věk a hlavně nemá moc najěžděné soutěže MS, to mu moc nepomůže...
4. 11. 2014 11:14
0 0
Sordo je logicka volba a dobra dvojka. U Juhy uz to na zadnou skvelou budoucnost nevidim, i kdyz bych mu ji strasne pral, ale pokud ma jet Sordo 10 zavodu, Juho by mohl byt jeho "opak" a odjet zavody jako Svedsko a Finsko, ktere by mu mely sedet a Danimu naopak ne. Toyota bude chtit spis zkusenosti (mozna Mikko) nebo mladi, ani jedno Juho nabidnou nemuze.
4. 11. 2014 11:15
0 0
Mě mrzí to, že když tihle jezdci, kteří nemají v sezóně angažmá (potenciálně Ostberg, Hirvonen atd.), nemají tu možnost se zaopatřit v MS jako soukromník nebo jezdec soukromého týmu (samozřejmě, kdyby sami chtěli). Představa, že za startovním polem 9 až 10 továrních jezdců pojede ještě 6-7 stálých soukromníků, kteří budou usilovat o skalpy továrníků a mistrovské body, je pěkná.
4. 11. 2014 12:13
0 0
ElKubin: Tomu nerozumím, proč by tu možnost neměli mít??
4. 11. 2014 13:07
0 0
Řekl bych, že nemají buďto finanční prostředky, kterými by se ti bez angažmá a bez perspektivy ve WRC udrželi a rovněž pro ně již není motivace, když je jasné, že mimo tovární sedačku se o titul v sezóně bojovat nedá, ti mladí, kteří motivaci mají hlavně v tom, se ukázat, tak se místo sezón, kde ukázat potenciál a učit se, radši vozí ve vozech R5 po světe a Evropě, někdy více než sezónu, což pak asi vede k tomu, že v MS nejsou vidět a úspěch v podnicích ME není pádným argumentem pro získání šance na starty ve WRC. Soukromé týmy taky nevzkvétají, netuším proč, ale možná kdyby se obchodně rozmáchl po M-Sportu také Citroen, tak nemusí tolik hledět na ty peníze. Malcolm skvěle obchoduje a může provozovat tým WRC s jezdci, které si postupně vychovává a může se chlubit i úspěchy soukromníků (Prokop v celé sezóně, Bouffier na Monte-Carlu třeba), kdyby se podobně zachoval i Citroen a vypustil do MS pár vozů s malou podporou, tak se určitě někdo přihlásí. Třeba to není v tomhle, ale jen v nezájmu jezdců o MS, nevím, každopádně bych rád znal i názor ostatních na tuhle věc.
4. 11. 2014 13:15
0 0
vaca.p: Abbring by měl hlavně dostat od Peugeotu ještě jednu "náhradní" sezónu smajlík Takhle si vyjezdil max 4 RZ na soutěž a ne sezónu v továrním autě smajlík
4. 11. 2014 13:15
0 0
Jinak Daniho uvidím rád v jakémkoli autě... smajlíksmajlík
4. 11. 2014 13:31
0 0
No já bych neřekl, že je Dani na šotolině slabší. Portugalsko 2013, kde jel s Ogierem, letos tam jel opět moc hezky; ještě s Loebem tuším Wales 2009 a nakonec i ve Finsku má něco hezkého vyjeto. Ta mantra, že je to asfaltový specialista, ta už dávno neplatí.
4. 11. 2014 13:43
0 0
Původně napsal buzekpar
No já bych neřekl, že je Dani na šotolině slabší. Portugalsko 2013, kde jel s Ogierem, letos tam jel opět moc hezky; ještě s Loebem tuším Wales 2009 a nakonec i ve Finsku má něco hezkého vyjeto. Ta mantra, že je to asfaltový specialista, ta už dávno neplatí.
a nezapomínat taky že letos v Portugalsku taky vedl smajlík
4. 11. 2014 13:46
0 0
ad soukromníci: já tohle považuju za zásadní problém současného WRC. Dokud nebudou soukromníci, bude vždy jen pár WRC na startu a ne 30+ jako kdysi. Podle mého soudu je příčinou, že krom Fordu všichni z obav o ztrátu know-how svá auta nikomu neposkytují a asi ani poskytovat nebudou. Ford má díky tomu monopol a může si diktovat ceny, které nejsou pro každého zcela dobré..

Co se týče obsazení zbývajících soutěží, kde nepojede Dani - je možné, že Dani pojede komplet Evropu a mimo ni nasadí Hjundaj jen dvojici Neuville-Paddon (počítám a doufám, že si jej nechají). Juha bohužel neprokázal, že by měl na špičku MS (možná tak ve Švédsku) a Bouffier také (krom Monte). Atkinson doplatil na to, že mnoho let nejezdil, talent míval, ale to už je žel pryč.
4. 11. 2014 16:25
0 0
Nakonec to bude tak, že budou auta, ale nebudou kvalitní jezdci, aby porazili VW. Jestli fakt přijde Toyota, koho tak posadit do auta, aby stačil VW? A vůbec, jaký jsou vlastně vyhlídky pro relly obecně? Něco jsem včera četl ve Světě motorů, že Todt to vede do kopru. Na nudu F1 se mu lidi přestávají dívat, tak honem poškodit relly, aby se náhodou fanoušci nepřelili k relly.
4. 11. 2014 17:07
0 0
Nedostatek kvalitních jezdců je důsledkem něčeho, čemu říkám ztracená generace. Když jezdily ve WRC jen dvě automobilky, neměl prakticky nikdo talentovaný šance dostat se do WRC, přitom tu byla řada velice talentovaných jezdců, kteří se prostě neměli jak chytnout - Aava, Anderson, Hänninen, Meeke, Wilks aj. Tihle lidi by dnes měli na to vyhrávat závody (jak dokazuje Meeke), ale to by museli jezdit už pár let v MS. Dnes je situace díky více značkám lepší a za pár let tu snad bude nová generace velice silných jezdců.

Rally nevede do kopru ani tak Todt jako promotér, tedy Red Bull, který mě opravdu hodně zklamal. Jak bývám k Todtově FIA kritický, tak jsem jí nyní opravdu velice vděčný, že odolala tlaku Red Bullu a VW k těm dementním změnám powerstage...to by byl konec asi nejen mého zájmu o MS
4. 11. 2014 18:27
0 0
JHvP: k stratenej generacii: Tu mame odkedy je zakazane WRC v regionoch, talenty nevidiet, paberkuju v S2000,R5,R4 atd.
5. 11. 2014 21:06
0 0
No,jsem z toho rozpačitý..Je to sice logická volba,ale šanci na celou sezonu dostal před 2 rokama v Citroenu a velmi mě zklamal. Na asfaltu už taky není nejlepší,jak tomu bývalo (dnes už to s těží stačí na bednu) a na šotolině umí dobře snad jen vzpomínané Postugalsko. Pravda je,že zase jet jen pár soutěží do roka může mít vliv na výsledek. No uvidíme,necháme se překvapit. Ale pro takový stabilní tým jako je Hyundai s výhledem na několik let dopředu jsem spíš očekával dobrého mladého jezdce a né zabrání místa na dva roky už starším jezdcem bez možnosti růstu. Ale to není nic proti Danimu,přeju mu,aby se ještě chytil smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!