Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
6. 11. 2014 21:28 − 5038× − 14 0

Schváleno startovní pořadí do etap v MS sezóny 2015

Dnes bylo schváleno v jakém pořadí se bude startovat do jednotlivých etap soutěží MS a vedoucí jezdec šampionátu moc spokojený nebude.

Plán, že vedoucí jezdec žebříčku Mistrovství světa bude startovat jako první do úvodní a druhé etapy každé soutěže, byl již veřejnosti nějakou dobu známý, ale teprve ve středu se dočkal oficiálního schválení od FIA. Utínají se tím všechny spekulace o neschválení, které se nesly světem rally a které byly mimo jiné založeny na nelibosti některých jezdců, například dvojnásobného šampiona Sebastiena Ogiera, který směrem k návrhu sdělil: "Samozřejmě, že jej nepodporuji, je to nesportovní pravidlo. Teď se soustředím na to, co je a budoucnost uvidíme později." Včera odpoledne byl však návrh elektronickým hlasováním schválen Světovou radou motorsportu FIA a počínaje Rallye Monte Carlo 2015 vstoupí v platnost.

Oficiální stanovisko FIA k tomuto návrhu je pak následovné: "Startovní pořadí pro soutěže Mistrovství světa v rally bude v pátek a sobotu podle umístění v šampionátu. V neděli jezdci s prioritou P1 a P2 pojedou v obráceném pořadí. Ti, kteří v předchozích dnech odstoupili a vrátí se do rally pak pojedou před touto skupinou." Tato změna tedy představuje poměrně výraznou obměnu dosavadního systému a pro vedoucího jezdce šampionátu se stane myšlenka na výhru, zejména na šotolinových soutěžích, opět o něco více nereálnou, když bude po dva dny čistit trať a vzhledem k obvyklému rozložení ostrých kilometrů mezi jednotlivými dny, pak bude mít relativně krátkou nedělní etapu na zvrácení situace.

Jedním z těch, co tuto novinku nezatracují je například Thierry Neuville, který ji vidí následovně. "Podle mě to bude dobrá změna. Bude velmi obtížné začít jako první na trati a vyhrát například soutěž charakteru Mexiku," říká belgický pilot Hyundaie. Kromě změny v systému startování do jednotlivých etap potvrdila Světová rada motorsportu také to, že jednotlivé soutěže budou mít délku alespoň 300 ostrých kilometrů, které se odehrají mezi pátečním ránem a nedělním polednem. Zároveň také platí povzbuzení organizátorů do vytyčování dlouhých rychlostních testů.

Komentářů celkem: 14
7. 11. 2014 09:31
0 0
I když mě současný stav ("neporazitelný" francouz) moc nebaví, přesto mi nepřijde fér nejlepší posádku takhle znevýhodňovat jen proto, aby měli ostatní lepší šance.smajlík
7. 11. 2014 09:33
0 0
Poradim to urcite zamicha, vysledky budou zajimavejsi, ale diskuze o ferovosti bude nekonecny pribeh. Nejvetsi problem bych videl v tom, ze vysledky budou zaviset na nevyhodnosti prvni startovni pozice. V celkovem poradim sampionatu se to ale asi srovna.
7. 11. 2014 09:37
0 0
vždycky se najde určité procento mentálů, kteří budou schopni chválit ledajakou debilitu, nebo debila přímo, tohle je prostě hloupost smajlík
7. 11. 2014 10:34
0 0
nejlepším řešením by podle mne bylo přeskupení před každým servisem, kdo vede - jede první
7. 11. 2014 10:56
0 0
Vyrovnanější to asi bude více,ale taky jsem názoru že je to nefér jednání vůči nejrychlejším.smajlík
7. 11. 2014 11:19
0 0
Jak píše tondakolik, tohle by bylo logičtější řešení. Snad to po roce zmizí, po tom, co se ukáže, že to opravdu nepřiměřeně omezuje posádky startující z prvního místa dva dny.
7. 11. 2014 11:31
0 0
Původně napsal DND
("neporazitelný" francouz) moc nebaví, přesto mi nepřijde fér nejlepší posádku takhle znevýhodňovat
Aspoň mu začne viac chutiť toto (či si toho bude viac vážiť, keď to bude mať neborák o to stupídnejšou formou nevýhodné) https://twitter.com/AndreaKaiser/status/526343016853041153 smajlík smajlík
7. 11. 2014 11:34
0 0
Ať jedou první junioři nebo historici a je vymalováno... (problém může být podobný, ale nepůjde "o špičku")
7. 11. 2014 13:57
Upraveno 13:59
0 0
Tohle už je fakt moc. Opravdu nesmysl! Letos to bylo myslím tak akorát. Pro zachování fair-play. smajlík
7. 11. 2014 15:02
0 0

Přeskupení před každým servisem mi nepřijde jako dobrý nápad. Je to tak jako tak znevýhodnění vedoucí pozice a tak jako tak se to v celkových výsledcích šampionátu srovná. Hlavně už tu ale něco podobného bylo pár let zpátky a dostali jsme se k vypouštění posledních RZ jednotlivých etap.
7. 11. 2014 18:09
Upraveno 18:14
0 0
Ať si každý říka, co chce.... Ale vůči Ogimu je to opravdu nefér! Existují soutěže, které prostě nebude moci vyhrát. Proč trestat někoho, kdo si to nezaslouží! Každý má možnost porazit ho lepším časem na trati, jenže nikdo to dlouhodobě nedokáže!!!! FIA je fakt trapná! Stejně to Ogiera nezastaví! Uvidíte na konci roku 2015! Ogi bude opět mistr! Teď můžou Ogiho antifans namítat, ať se předvede, co v něm je atd.... Těším se, jestli chvilku Latvala povede šampionát a pak jeho fans budou brečet, jak je to vůči Latvalovi nefér! smajlík Proti Latvalovi nemám vůbec nic, patří k mým nejoblíbenějším jezdcům, ale Ogi je můj nejoblíbenější!!!! Každopádně se těším na jeho arogantní komentáře plné pohrdání po každé erzetě! Sébastien nás bude bavit celý rok! smajlík ............ Komentář Neuvilla? Chtěl bych ho slyšet, kdyby vedl šampionát! Brečel by jako první! Jenže Neuville šampionát nikdy nepovede! smajlík
7. 11. 2014 19:07
0 0
Tak či tak, řešení v této oblasti jsou zbytečná. Stávající model je myslím více než dostačující. Snad na to přijdou a vše se po roce vrátí do starých kolejí.
7. 11. 2014 21:35
0 0
ElKubin: Jo a to pak bude fór dokonán, až kvůli tomu přijde Ogier o titul a zase se to vrátí zpátky smajlík
10. 11. 2014 15:31
0 0
Dal bych více asfaltu do MS a je to vyresene. Takový původní Rajd Polski ve Wroclawi , nebo San Remo bych přivítal. Myslím že by si potom nemohl nikdo stěžovat a nevyhoda by se proměnila ve výhodu.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama