Lappi je mistrem Evropy v rally

Značka Škoda si potřetí v řadě zajistila titul v mistrovství Evropy FIA v rally.

› Lappi je novým šampionem ERC* před svým kolegou Seppem Wiegandem
› „Největší úspěch mé kariéry“
› Třetí zisk titulu ERC v řadě s vozem ŠKODA Fabia Super 2000
› Již čtyři národní mistrovské tituly a titul pro jezdce, spolujezdce a značku v Asijsko-pacifickém mistrovství FIA (APRC) pro značku ŠKODA v roce 2014

Porto Vecchio, 7. listopadu 2014 – Značka ŠKODA si potřetí v řadě zajistila titul v mistrovství Evropy FIA v rally (ERC)*. Posádka Esapekka Lappi/Janne Ferm sice finále sezóny na Korsice nedokončila, přesto tito tovární jezdci vedou klasifikaci jezdců a spolujezdců a jsou mistry. Důvod k radosti má také posádka Sepp Wiegand/Frank Christian, která druhým místem v celkové klasifikaci potvrdila dvojité vítězství značky ŠKODA v kontinentálním mistrovství.

„Je to největší úspěch mé kariéry. Děkuji celému týmu ŠKODA Motorsport i svému spolujezdci Jannemu – všichni odvedli super práci“, komentoval to Lappi. Tento 23letý pilot jde jako mistr Evropy ve stopách svých kolegů u značky ŠKODA, Jana Kopeckého (2013) a Juha Hänninena (2012), kteří v minulých dvou letech získali tento titul s úspěšným modelem Fabia Super 2000. Lappi se o triumf zasloužil třemi vítězstvími na soutěžích ERC v Lotyšsku, Severním Irsku a ve Švýcarsku.

„Tour de Corse“ s dlouhou tradicí finský jezdec bohužel nedokončil poté, co na poslední rychlostní zkoušce prvního dne vyjel z trati. Úspěšná posádka naštěstí nebyla zraněna. V okamžiku odstoupení byl Lappi na nadějném třetím místě. „Měli jsme tuto rally dobře rozjetou, ale pak jsem špatně odhadl jednu zatáčku. Kvůli celému týmu mne to mrzí“, řekl Lappi.

Velký problém této tradiční rally: Jezdci, kteří odstartovali dříve, znečistili asfalt bahnem z okraje trati. A s tím museli ti, kteří startovali později – Lappi vyrážel na trať jako čtvrtý – bojovat. Vše ještě komplikovala skutečnost, že trať byla i přes svítící slunce místy kluzká a vlhká. Nepředvídatelné podmínky s důsledky pro Esapekku Lappiho. Ten do druhého dne „Tour de Corse“ již neodstartuje.

Přesto má ŠKODA dvojité vítězství v ERC jisté: Lappi si se 162 body zajistil titul před svým kolegou Wiegandem (128), který se v průběhu sezóny čtyřikrát dostal na stupně vítězů. Vedle tohoto triumfu má ŠKODA jistý také hattrick v titulech v hodnocení značek a jezdců v Asijsko-pacifickém šampionátu v rally (APRC) již před víkendovým finále v Číně, která je pro značku ŠKODA nejdůležitějším trhem. Tovární jezdec značky ŠKODA Jan Kopecký je novým šampionem před svým týmovým kolegou Gauravem Gillem, který vyhrál toto mistrovství v loňském roce. Loňský mistr Evropy Kopecký je prvním pilotem rally, který během dvou po sobě jdoucích let nejprve vyhrál ERC a poté APRC.

Tento špičkový vůz s pohonem čtyř kol z Mladé Boleslavi je také na seznamu mistrů ve čtyřech národních mistrovstvích. Zkušený belgický jezdec „Fast“ Freddy Loix, který v červnu vyhrál s vozem Fabia Super 2000 závod mistrovství Evropy v rally ve své vlasti, si zajistil belgický mistrovský titul. Předtím vyhrál šampionát v Portugalsku Pedro Meireles, podporovaný ŠKODOU Portugalsko. Navíc si velice zkušený Raimund Baumschlager zajistil s vozem Fabia Super 2000 svůj již dvanáctý mistrovský titul v rally v Rakousku. Navíc na Slovensku vyhráli mistrovství Poláci Grzegorz Grzyb/Robert Hundla.

Číslo dne: 7

Sedm hodin činí časový rozdíl mezi Korsikou a východním pobřežím Číny. Tam se v sobotu a v neděli koná „China Rally Longyou“, finále sezóny Asijsko-pacifického mistrovství v rally (APRC). A opět je zde důvod k oslavě: ŠKODA je již před rally potřetí za sebou vítězem hodnocení značek.

„Tour de Corse“ – průběžné pořadí po 1. dni
1. Sarrazin/Renucci (F/F), Ford Fiesta RRC 1:22.05,4 hod.
2. Bouffier/Panseri (F/F), Ford Fiesta RRC + 1,7 s
3. Abbring/Marshall (NL/GB), Peugeot 208 T16 R5 + 38,3 s
4. Camilli/Veillas (F/F), Peugeot 207 S2000 + 1.11,0 min.
5. Maurin/Klinger (F/F), Ford Fiesta R5 + 2.14,2 min.
6. Dumas/Giraudet (F/F), Porsche 997 GT3 + 2.26,9 min.
7. B. Magalhães/C. Magalhães (PT/PT), Peugeot 208 T16 R5 + 2.58,7 min.
8. Tarabus/Trunkát (CZ/CZ), ŠKODA Fabia Super 2000 + 3.42,4 min.
9. Leandri/Gordon (F/F), Ford Fiesta R5 + 4.20,8 min.
10. Cronin/Clarke (IRL/GB), Subaru Impreza + 6.30,2 min.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!