APRC: Kopecký korunuje grandiózní sezónu

Tovární posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler korunovala grandiózní sezónu vítězstvím při vrcholu sezóny v Číně.

› Triumf na „China Rally Longyou“ je šestým vítězstvím značky ŠKODA v šestém podniku sezóny APRC
› Fabia Super 2000 nejrychlejším a nejspolehlivějším vozem
› Hattrick v hodnocení značek a jezdců* v APRC
› Navíc titul v ERC* a čtyři národní mistrovství pro vůz Fabia Super 2000

Longyou/Čína, 9. listopadu 2014 – Svátek pro značku ŠKODA: tovární posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler korunovala grandiózní sezónu vítězstvím při vrcholu sezóny v Číně. Úspěchem na „China Rally Longyou“ zakončila značka Asijsko-pacifický šampionát (APRC) s dokonalou bilancí šesti vítězství v šesti soutěžích. V hodnocení značek a jezdců tak ŠKODA s úspěšným modelem Fabia Super 2000 získala hattrick. Je to završení úspěšné sezóny: v mistrovství Evropy FIA v rally (ERC) získal Esapekka Lappi potřetí po sobě jezdecký titul pro značku ŠKODA, a k tomu získal vůz Fabia Super 2000 čtyři národní mistrovské tituly.

„Pro značku ŠKODA je to perfektní zakončení sezóny. Opět jsme ukázali, jaký konkurenceschopný a úspěšný soutěžní speciál Fabia Super 2000 naši inženýři vyvinuli. Můžeme oslavovat tituly v ERC a APRC, což jsou pro nás nejdůležitější šampionáty, k tomu jsme vyhráli čtyři národní mistrovství. Myslím, že výsledky hovoří samy za sebe. Děkuji všem jezdcům a celé soutěžní rodině ŠKODA za vynikající rok,“ komentuje šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. „Je skvělé, že jsme na závěr mohli na našem nejdůležitějším trhu v Číně ještě udělat takovou reklamu pro značku ŠKODA. Naše auta zde nadchla tisíce fanoušků,“ doplňuje Hrabánek.

I přes déšť a velice obtížné podmínky na šotolině a betonu si Kopecký ve své premiérové sezóně v APRC suverénně zajistil čtvrté vítězství v sezóně po úspěších na Nové Kaledonii, v Austrálii a Japonsku. Jeho kolegové Gaurav Gill/Glenn Macneall rozhodli pro tým s tovární podporou ŠKODA MRF zbývající dvě rally APRC na Novém Zélandu a v Malajsii.

Kopecký získal po triumfech Chrise Atkinsona (2012) a Gaurava Gilla (2013) pro značku ŠKODA v APRC třetí titul pro jezdce v řadě. Zároveň 32letý Kopecký vyhrál jako první jezdec v historii během dvou po sobě jdoucích let kontinentální titul v Evropě a v asijsko-pacifické oblasti. Pavel Dresler získal titul pro spolujezdce. „Samozřejmě je to pro nás gigantický úspěch. Všichni věděli, že APRC je velice tvrdé mistrovství, ale bylo to ještě těžší, než jsme očekávali. O to je tento titul cennější. Děkuji klukům z týmu a svému spolujezdci Pavlu Dreslerovi, bez kterého bych se na pro mne nových tratích v dalekých krajích ztratil,“ komentoval Kopecký. Kolega Gaurav Gill, který rally kvůli poškození zavěšení nemohl dokončit, svému nástupci na trůnu v APRC férově pogratuloval: „Byl to těžký souboj a Jan si titul zasloužil. Samozřejmě jsem chtěl v Číně vyhrát, ale těší mne, že jsem také trochu přispěl k úspěchům značky ŠKODA v letošním roce.“ Obě posádky ŠKODA vyrážejí po skončení finále sezóny na celosvětově nejdůležitějším trhu v Číně ještě na propagační cestu do Šanghaje.

Komentářů celkem: 12
10. 11. 2014 10:171
0 0
Skvělé, opravdu paráda pro Honzu s Pavlem, ale taky pro celý tým Škoda Motorsport. Fabia S2000 nastavila laťku pro R5 hódně vysoko, nebude jednoduché se jí přiblížit, natož překonat.
10. 11. 2014 15:082
0 0
Veliká gratulace! smajlík Vím, že se to nikdy nestane, ale kdyby Volkswagen na konci roku 2016 odesel z WRC, tak bych si tam přál naši Škodu Fabii WRC! To by byla paráda!!!! smajlík K tomu piloty Sébastiena Ogiera a Jana Kopeckého. Jenže to je bohužel utopie....
10. 11. 2014 21:243 Upraveno 21:27
0 0
zapomneli dodat vysledky te grandiosni rallye (APRC):

1. Kopecký Jan - Dresler Pavel
Škoda Fabia S2000 RC2 2:57:10.3

2. Young Michael - Read Malcolm
Proton Satria Neo RC5 3:22:02.5
+24:52.2

vic se jich do cile nedostalo smajlík
11. 11. 2014 02:064 Upraveno 02:09
0 0
Stejně tak jako se "zapomněli" zmínit o tom, že celkovým vítězem rally se stala posádka Atkinson - Prévot na voze Volkswagen Golf SCRC v celkovém čase o pět minut lepším než měli Honza s Pavlem... Nutno ale dodat, že jeli pouze v klasifikaci "čínského mistráku", jehož technické předpisy jsou značně "volnější", takže vůz postavený dle "čínského reglementu" v Prodrive je takové "tříčtvrteční wéercéčko"... Manfred Stohl, který se soutěže také zúčastnil, se nechal slyšet, že je to jako kdybyby "Prodrive střílel na špačky kanónem..." (i když je to spíš VW, který si vývoj vozu pro soutěže v Číně u nich objednal...)
11. 11. 2014 08:325
0 0
"Tříčtvrteční" je možná málo, má to v podstatě transmise i podvozek jako WRC a motor je dvoulitr s turbem a výkonem "přes 300 koní", suchá hmotnost 1150 kg.
11. 11. 2014 08:456
0 0
jeste otazka, jestli cinane v teto kategorii maji restriktorsmajlík
11. 11. 2014 09:237
0 0
Restriktor ano - 35 mm. smajlík
11. 11. 2014 12:298
0 0
Mnoho tamních fandů tvrdí, že Gill je vážně dobrej a není žádné ořezávátko. Jeho rychlost nevím, ale že je snadno rozhoditelnej a dělá pod tlakem chyby je fakt. Každopádně mám pocit , že při současné výkonnosti by Jenda v roce 2011 ty poslední dvě šotoliny v IRC zajel určitě o kus líp a byl by mistr IRC 2011. Tehdy ten konec sezóny byl dost nefér. Mikkeš si ten titul zasloužil až o rok později...ale pořád říkám, že bych chtěl vidět srovnání Prokop-Kopecký. Dokud to neuvidím, tak prostě nebudu klidně spát. Pech je tak trochu jiná kategorie, člověk, co odjel 17 kompletních sezón ve velkém českém mistráku...je jiná kategorie smajlík (No tybrďo, mě by to už někde po desáté sezóně přestalo bavit a šel bych jinam. Když ne do Evropy, tak aspoň třeba zkusit polskej mistrák, rakouskej mistrák, cokoliv)
11. 11. 2014 13:339
0 0
jj, cokoliv..... Pecha si cením, ale v tomto jeho cena klesá.....
11. 11. 2014 17:4910
0 0
Kopcovi bych přál sedačku ve WRC! tečka.smajlíksmajlík
11. 11. 2014 21:2311
0 0
Honza byl schopnej závodit s Neuvillem, Mikelsenem i Meekem a kde ti dneska jsou. Proto je mi celkem smutno, že z něj udělali marketingovou figurku s marketingově zajímavým titulem APRC. To cestování je asi zajímavý, svézt se taky sveze ale...
11. 11. 2014 22:5112
0 0
Gratuluji i když vlastne nevim k cemu .... dival se někdo nekdy jaka je tam konkurence ? krom dvou tovarnich fabii tam je jeden sikmooky s S2000 fabkou a jinak predohraby a Nka ... spis by bylo k placi kdyby ten titul neudelali smajlík Honzo vrat se uz konecne na poradne trate ..... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!