Waldviertel Rallye – komentář

Závěr rakouského šampionátu i letos obstaral tradiční podnik s centrem v dolnorakouském Grafeneggu.

Závěr rakouského šampionátu i letos obstaral tradiční podnik s centrem v dolnorakouském Grafeneggu. Jak zde bývá zvykem, posádky se musely vypořádat se směsicí náročných asfaltových a šotolinových úseků, které byly tentokrát rozděleny do dvou diametrálně odlišných etap. Zatímco kratší páteční předehru obstaralo šest testů s převažujícím asfaltovým povrchem, v sobotu se šťastlivci pokračující v soutěži museli vypořádat s převažující šotolinou. V druhé etapě se navíc do hry zapojili Maďaři, kteří po zrušení Budapest Rally právě v Rakousku svedli závěrečnou část svého klání o mistrovský titul. Ve hře zůstala už pouze dvojice aspirantů, jejich těsný bodový rozestup ale sliboval napínavou podívanou. Zajímavostí duelu úřadujícího mistra Miklose Kazára s Norbertem Herczigem pak byl fakt, že oba usedli do speciálů rakouských stájí. Ford Fiesta R5 prvního jmenovaného patří Beppu Harrachovi, o servis Škody Fabia Super 2000 Norbert Hercziga se pak stará stáj Raimunda Baumschlagera.

Úvodní test byl pro maďarské pole kvůli havárii v hlavním poli dvoudenního klání zrušen a v tom druhém oba protagonisty boje o titul dělily pouhé dvě desetiny sekundy. Následně ale Herczig zahájil mohutný útok a svému rivalovi nadělil 18,6 sekundy. Bohužel toto dílčí vítězství znamenalo pro jezdce Fabie labutí píseň. Speciál Super 2000 od Škody připravovaný stájí BRR sice patří k tomu spolehlivějšímu, co je možné v dané třídě pilotovat, ovšem v tom nejdůležitějším momentě Fabie zkolabovala. Herczig kvůli problémům s ventilem nedokončil čtvrtou sobotní zkoušku a sen o zisku domácího titulu se mu rozplynul jako pára nad hrncem. Na druhé místo se díky tomu dostal Frigyes Turán pilotující jeden z nejmíň spolehlivých vozů třídy 2, Peugeot 208 T16 R5. Za jeho odstoupením v předposledním testu ale tentokrát nestála technika, nýbrž jezdcovo pochybení. V cíli se nakonec ze stříbra radoval Janos Balogh za volantem Škody Fabia Super 2000. Kazár sezónu zakončil tak, jak ji před půl rokem začal, vítězstvím a titulem mistra v kapse.

Maďarští jezdci se v Rakousku ukázali jen na tratích druhé etapy a do celkových výsledků dvoudenní soutěže nezasáhli. Hlavní pole i tak nabízelo zajímavou podívanou a v rámci jeho špičky poměrně překvapivě zahraniční posádky přečíslily ty domácí. Raimund Baumschlager, Mario Saibel, Gerwald Grössing ani Hermann Neubauer totiž na start vůbec nedorazili. Samotný Waldviertel 2014 pak lze hodnotit jako soutěž o to, kdo vydrží déle. Víc než o rychlosti to tentokrát bylo o spolehlivosti. Stáj Manfreda Stohla do centra dění vůbec nedorazila, takže si o přihlášených Peugeotech 207 Super 2000 Yagize Avciho a Chrise Bruggera diváci mohli nechat leda tak zdát. Jedna z nejvýraznějších postav soutěže, a to i díky protiválečné tématice zbarvení svého Fordu Fiesta R5, Alexey Lukyanuk s ukrajinským spolujezdcem Chevronenkem se poměrně záhy dostali do vedení. Kvůli chybě v pátém testu, utržení levého zadního kola a poničení zavěšení ale musel předčasně odstoupit. V sobotu si na své konto sice připsal největší množství vyhraných „erzet“, ale to mu už nebylo nic platné.

Vedení po Rusově chybě převzal jihoafrický pilot Škody Fabia Super 2000 Henk Lategan, který si během prvního dne vybudoval náskok půl minuty na Davida Botku s Mitsubishi Lancer EVO IX R4. Maďarský jezdec v druhé sobotní zkoušce ukázal, že nebude chtít zůstat pozadu a zajel nejrychlejší čas. K ničemu to ale nakonec nebylo, když se mu následně jeho Lancer zastavil. Na druhé místo se tak dostal místní pilot Subaru Christian Mrlik, který během sobotního rána přeskočil Józsefa Trencsényiho pilotujícího Ford Fiesta R5. Vedoucí muž Lategan na něho ale měl hodně solidní náskok tří minut. V RZ 10 rozšířil už tak dost bohatý seznam odstoupivších Hermann Gassner jun., který ve snaze dohonit Mrlika vylétnul z trati. A na předposledním testu došlo i na Lategana, který také nezvládnul náročné podmínky na trati a urval u Fabie kolo. Senzační vítězství tak nakonec na cílové rampě slavil Mrlik a stal se prvním pilotem z regionu Waldviertel, který vyhrál tamní soutěž. Na pódium se vedle něho postavil Maďar Trencsényi a domácí veterán Walter Mayer s Peugeotem 207 Super 2000.

Výsledky této rakouské rally je možné si prohlédnout na ewrc-results.com

Konečný stav maďarského šampionátu: 1. Kazár 113, 2. Herczig 80, 3. Hadik 56, 4. Botka 52, 5. Ollé 49, 6. Krózser 37

Konečný stav rakouského šampionátu: 1. Baumschlager 148, 2. Saibel 95, 3. Mayer 76, 4. Grössing 60, 5. Mrlik 37, 6. Zitta 35, 7. Brugger 28, 8. Ölsinger 27, Zupanc 27, 10. Danzinger 25, 11. Kubica 23

Komentářů celkem: 1
11. 11. 2014 22:31
0 0
Lategan se musí ještě trošku vyjezdit a bude jezdit o tituly v evropě smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!