Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
16. 11. 2014 14:20 − 2866× − 17

Své druhé welšské vítězství si připisuje Seb Ogier

Poslední soutěž MS v letošním roce se koná ve Walesu a vítězství si připsal úřadující Mistr světa Sebastien Ogier.

Poslední etapou dnes pokračovala Wales rally GB, která nabídla posledních 46 ostrých kilometrů letošní sezóny. V roli lídra vstupoval do nedělního dění Ogier, který měl na čele náskok téměř minuty na loučícího se Hirvonena, jenž se na své poslední soutěži vybičoval ke kvalitnímu výkonu a držel za sebou dvojici Citroenů, které si na jeho stříbrnou příčku dělaly zálusk. Na pátém místě pak byl Neuville, na něj jen osm sekund ztrácel Evans. Sedmý byl Tanak, osmý Latvala, který až v poslední zkoušce soboty překonal Solberga. Nejlepší desítku uzavíral náš reprezentant Prokop.

Do neděle nejlépe vstoupil Ostberg, ale na dění na čele to nemělo zásadní vliv, protože si nikdo s nikým pozice neprohodil. V polovině dne byl tedy nadále ve vedení Ogier, který si své umístění už pouze kontroloval a Hirvonen na něj dokázal stáhnout skoro čtvrt minuty. Fin měl náskok 16 desetin na třetího Meeka, který pak měl lehce přes půl minuty k dobru na čtvrtého Ostberga. Ani na pátém místě ke změně nedošlo, protože jej nadále držel Neuville.

Poslední tři rychlostní zkoušky sezóny se nakonec změnily v drama pro Meeka, kterému se dobře rozjetá soutěž nepovedla dokončit úplně podle představ. Ale k tomu později. Druhou polovinu etapy ovládl Latvala, který vyhrál všechny zbývající testy včetně Powerstage. Vítězem soutěže se však stejně jako vloni stal Ogier, který si už náskok na Hirvonena udržel a mohl tak slavit další vítězství. Hirvonen se s MS rozloučil druhou příčkou, která je tak trochu symbolická pro celou Finovu kariéru, protože svá nejlepší léta Hirvonen prožil souboji s fenomenálním Loebem. Třetí dokončil ve Walesu Ostberg, který profitoval z Meekových problémů s pneumatikou, čtvrtý zakončil sezónu Neuville.

Pátý dojel Evans a dokázal tak přeskočit o Meeka, kterému se závěr soutěže zrovna nepovedl. Sedmé místo vybojoval Tanak, osmý dokončil Latvala. Z dopoledního odstoupení Solberga profitoval Prokop, který se tímto posunul na devátou příčku, kterou udržel až do cíle a v tom měl pouhých pět sekund náskoku na desátého Paddona. Titul mistra světa ve WRC2 vybojoval Al-Attyiah i přes to, že ve Walesu dokončil až jako šestý a jeho největšímu soupeři Ketomaa nestačilo ani vítězství. Druhý byl Bertelli, který dle některých zdroj plánuje příští rok přestup do auta specifikace WRC. Bronz bral při ojedinělém startu Wilson, čtvrtý byl Cave a pátý Kruuda. V JWRC vyhrál Fisher, kterého následoval Koči a třetí byl Haapamäki.

Wales rally GB
1.Ogier Sébastien – Ingrassia JulienVolkswagen Polo R WRC3:03:08,2
2.Hirvonen Mikko – Lehtinen JarmoFord Fiesta RS WRC+37,6
3.Ostberg Mads – Andersson JonasCitroen DS3 WRC+1:03,6
4.Neuville Thierry – Gilsoul NicolasHyundai i20 WRC+1:14,9
5.Evans Elfyn – Barritt DanielFord Fiesta RS WRC+1:24,3
6.Meeke Kris – Nagle PaulCitroen DS3 WRC+2:03,0
7.Tänak Ott – Molder RaigoFord Fiesta RS WRC+2:29,7
8.Latvala Jari-Matti – Anttila MiikkaVolkswagen Polo R WRC+2:47,5
9.Prokop Martin – Tománek JanFord Fiesta RS WRC+3:43,3
10.Paddon Hayden – Kennard JohnHyundai i20 WRC+3:48,5

Wales rally GB můžete jako obvykle sledovat online na webu eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 17
16. 11. 2014 19:28
0 0
Krásná soutěž. Díky ewrc, promotérovi, Mediasportu. ČT, sponzorům. klukům u mikrofonů. A krásná sezona! Mnoho pozitivních věcí: náš Martin Prokop se stále srdnatě pere s továrníky, hodně dobrý mladý Evans, příslibem je Paddon, překvapil Meeke, nadějně to vypadá s navrátivším se Tanakem, Kubica dělá velké pokroky-ještě o něco více zkušeností a může prohánět špičku(pokud zůstane). 4 výrobci v MS. Hyundai-přes četné skepse-neskutečná práce. Auto i tým postavil za třetinu času co VW-a nevedou si vůbec špatně! Logistiku, znalost tratí atd. se učí za pochodu. Klobouk dolů! Hodně se v průběhu sezony zlepšovala i práce promotéra. To všechno je moc dobrým příslibem do další sezony. Gratulace staronovému mistrovi světa Ogierovi a VW, díky za krásnou kariéru Mikkovi. A ostatně-díky všem aktérům za krásný sport a krásné zážitky. A už je to jak za Mistra... přidá Ogi další?smajlík
16. 11. 2014 20:37
0 0
Milín: Hyundai už v kolotoči MS byl, takže zajisté bylo z čeho čerpat. Moc jsem nepochopil onu poznámku k logistice - vzhledem k tomu "hangáru", co mají místo stanu v servisní zóně, s ní rozhodně potíž nemají. Souhlasím, že výsledky jsou dobré, jen nevím jestli lze hovořit o třetině doby vývoje. Osobně bych jako pozitivum vnímal JML, který byl jediným jezdcem schopným porážet Ogiera a po dlouhé době zase bylo možné užít fráze "souboj o titul". Kubica a jeho pokroky jsou na dlouhou debatu - rozbít Prokop jako soukromník auto(a) jako Kubica letos, nejel by půl sezóny. Promotér za tlak na zavedení koncového rozstřelu pak rozhodně pochvalu nezaslouží. Takže tak smajlík
17. 11. 2014 01:07
0 0
To by nebyl českej rypáček, aby si ze všeho nevybral jen to nejhorší! Kolikrát ten hangár Hyundai ještě měl mimo Monte? Není třeba se-v jejich případě-učit všechno od začátku? Včetně té logistiky? Doba vývoje? Tak si zapátrej... Jediný pozitivum LML? Tak to snad nelze říct ani ze srandy! Kubica vs. Prokop. Co to zase je za srovnání? Kubica je špičkovej expilot F1, má ambice, má podporu, v podstatě další tovární pilot. MS jede dva roky-a kde je? Martin jede soukromě, MS jede deset sezon a je tam, kam se jako ryzí soukromník má asi šanci dostat. A promotér? No, jak je ctěná libost.smajlík
17. 11. 2014 02:23 Upraveno 02:33
0 0
Milín: Vůbec tvou urážku nechápu. Co "nejhoršího" jsem vybral? Hyundai se neučil od začátku a na tom trvám. Napsal jsem, že souhlasím, že lze jejich vystoupení považovat za úspěšné, v tom opravdu negativní hodnocení nevidím. Hangár měl Hyundai třebas tady ve Walesu, když se na to ptáš (sám nevíš, ale ostatní napadáš). Výrok o logistice je prostě prázdná fráze - nikdy jsem nikde nečetl, že by měli logistické potíže. O JML jsem rozhodně nehovořil jako o JEDINÉM pozitivu - vkládáš mi do úst nevyřčené. Dobu vlády jednoho pilota jsme tu měli a ne, nebylo to pro napínavost (čti atraktivitu) MS dobré. To přeci není negativum, chtít napínavé MS! Podporu a ambice Kubica bezesporu má, tristní statistiku ovšem rovněž - to je fakt, na který prostě nelze reagovat slovy o pokroku. Ten "pokrok" je takový, že je jeho polotovární budoucnost nejistá. Srovnání s Prokopem je relevantní, protože u Prokopa k pokroku opravdu došlo (ztráta na km). "Tvého" nedotknutelného, skoro továrního, špičkového Kubicu, ve Walesu prostě pojel. Co tak úžasného konkrétně letos promotér udělal opravdu nevím, ale nechám se poučit (když ani to WRC+ nebyl schopen licenčně ošetřit pro tak obrovský trh, jako je Velká Británie) a popularizaci rally spatřuje v likvidaci jejího principu... Že se vůbec namáhám, stejně si zase vysloužím argumentaci ad hominem.
17. 11. 2014 02:57
0 0
Hyundai se učí všechno od začátku. Že tam byly(auta s jejich značkou) před 11 lety na tom nic nemění! Všechno! je pro ně nové, jiné! O obtížích s logistikou meleš akorát ty. Já píšu, že se učili a učí vše-včetně logistiky. Věřím, že bylo i spousta lidí, kteří MS sledovali právě kvůli dominantnímu Loebovi. Já se zrovna tak těším na další sezonu, až ostatní budou nahánět pro změnu Ogiera. Nejde mi zase tak primárně o výsledky, jako o krásnej sport. To je ovšem každýho jeho věc. Kdo nevidí pokrok u Kubici-v tom krátkém čase, je diletant! Pokud si to bereš jako urážku, tvoje věc. WRC+? Tomu snad nebrání neschopnost zajistit licenci pro dané země, jako snad nějaké zákony EU, detaily neznám. Je to pro lidi, kteří si to v těch zemích chtějí i tak pořídit, tak těžký obejít? Proč nezmíníš to dobré, co udělali? PP, sestřihy, videa. Tak to je to čecháčkovství-brblat jen o negativech(často jen zdánlivých), o pozitivních věcech neříct ani á. Pozitivní věci holt bereme jako naprostou samozřejmost-netřeba se vůbec zmiňovat. Že jo! I toho JML jsi uvedl jako jediný pozitivum sezony...
17. 11. 2014 09:43
0 0
Milíne, uvědom si prosím, že můj úvodní příspěvek není a nebyl hodnocením sezóny, nýbrž reakcí na příspěvek tvůj, tedy opravdu nechápu, proč v něm hledáš věci, které v něm být ani nemohou.
Nepochybuji o tom, že Hyundai musel urazit kus cesty, ale ne, nezačal se "učit od začátku". Už jednou ve WRC byli a tým stavěli, nicméně tentokrát to vzali za spravný konec a zaplatil si dostatek lidí, kteří ony potřebné zkušenosti s během WRC týmu mají - celý tým skládal dohromady Michael Nandan, který před tím čerpal zkušenosti u tří WRC týmů (jeden z nich byl rovněž budován). Jen jako další příklad uvedu angažmá motoráře Stephana Girarda, který před tím pracoval např. pro Toyotu, Prodrive apod. U týmu je velká řada lidí, kteří pracovali pro Peugeot Sport (i Girard, ale takových je tam spousta). Znalost je jen a pouze o lidech a ty Hyundai má. Složili výborný tým. Ale ten se opravdu od začátku neučí; naopak perfektní znalosti má a aplikuje je. Nefunkčnost WRC+ je jen a pouze licenční problém - zjišteno na základě emailového dotazu (mimochodem, Anglie je v EU, pro tvou informaci). Sestřihy bývaly i dříve, nevím jak dlouho WRC sleduješ. Obcházet omezení WRC+ by bylo omluvitelné u neplacené služby. Nereaguji na urážky, tedy jen podotknu, že Kubica získal letos 14 bodů ze 13 soutěží, v roce loňském to bylo 18 bodů z 8 soutěží. Beru na vědomí, že tomu chceš říkat pokrok a dále tedy budu diletantem. Na sezoně byla spousta pozitivního, o tom ale má reakce nebyla, ani být neměla. Pokaždé, když nejsi schopen obhájit svá tvrzení, útočíš na ostatní a manipuluješ předmětem diskuse. Můj příspěvek nebyl žádným brbláním, ale reakcí na tvůj post. Nešlo a nemělo jít o hodnocení sezóny, jak se tu snažíš podsunout. I proto podruhé zdůrazňuji, že jsem JML nezmínil jako jediné pozitivum sezóny, byť mi to ty podruhé vkládáš do ůst.
17. 11. 2014 11:29 Upraveno 11:30
0 0
Jeden vo voze a druhej vo koze. Voba máte v něčem pravdu. Každopádně bych chtěl vyzdvihnout naprosto perfektní a dominantní výkon Ogiera. Tuhle rally zajel jako pravý šampion a je jasné, že titul je letos v těch pravých rukách. Tak nezbývá jen doufat, že Hyundai postaví opravdu konkurenceschopné nové auto a že Neuvill neupadne do nějakého splínu. Jinak letos to skoro, ale jen skoro byl souboj o titul, ale i tak je zase ta dominance strašná, jak VW tak Ogiera. Bohužel časy, kdy nedominuje jedna továrna a auta jsou vyrovnané jsou zřejmě nenávratně v kopru.
17. 11. 2014 11:44
0 0
ps: je fakt, že milín argumentuje naprosto pitomě, ale taky neni pravda, že Kubica měl loni z 8 soutěží 18 bodů, protože měl taky zároveň 151 bodů ve wrc2, což byl jeho hlavní program. S Wrcem jel v roce 2013 pouze Wales a tam boural. To, že je něco v resultech neznamená, že to je pravda nebo logické, je to naprostá pitomost to takhle porovnávat. Zrovna tak je pitomost porovnávat první kompletní sezónu v ms s jednou necelou sezónou ve slabším autě ve wrc2.
17. 11. 2014 11:59
0 0
shifty: Já myslím, že Rebbyman chtel pouze poukázat na to, že s "omezeným vozem v omezené první sezoně" získal Kubica celkově více bodů v absolutním pořadí, než v letošní plnohodnotné sezoně s plnohodnotným vozem. I když lze samozrejme obtížně porovnávat různé sezony s různým počtem továrních týmů atd....
17. 11. 2014 15:12
0 0
Hyundai si zaslouží uznání především za to, jak rychle postavil solidní auto, zbavil ho navíc i dětských nemocí a udělal s ním několik super výsledků. Nicméně souhlasím s Rebbymanem, že rozkoukat se ve WRC pro ně určitě nebyl nijak zásadní problém. Co se týče Kubici, tak se přidávám k řadě diletantů, protože já taky neviděl žádnej velkej progres. Příští rok bysme se ho dočkat mohli (pokud pojede), ale v čem konkrétně se viditelně zlepšil letos nevím. Rychlej dokázal místy bejt už od začátku sezony, dojet do cíle měl problém i na jejím konci. Věřím ale, že příští rok pojede a konečně něco ukáže, že Latvala bude trápit frantíka ještě víc než letos, že Huyndai včas postaví ještě lepší auto, že u Citroenu nebudou vymýšlet kraviny a nechaj si letošní sestavu, a že se snad i příšti rok dočkáme živých přenosů v ČT
17. 11. 2014 17:57
0 0
fazzy - obvykle se přeme, tentokrát bych to klidně podepsal. Jak píšeš, přeju JML, aby proháněl Ogiho a hjůndáj ať je co nejlepší....a citroen ať si nechá Meeka teda smajlík
17. 11. 2014 18:53 Upraveno 18:54
0 0
Na příští rok si nejvíc přeju aby se přestalo odporovat milínovi a nechat ho při jeho úvahách a sáhodlouhých článcích.smajlíkO ničem.
18. 11. 2014 01:46
0 0
Medvěd: přesně na to jsem narážel. Vždyť letos Robert dojel bez nehody jen tři soutěže, jinak ho zachraňovalo Rally2, popřípadě mechanici. V sezóně 2014 na tom byl o level lépe. Nevím, jestli je takový rozdíl mezi Fordem WRC a Citroenem RRC. Každopádně něco je jinak.
hujer: Já taky. Vždycky to, blbec stará, nevydržím a něco mu napíšu...smajlík
20. 11. 2014 00:56
0 0
O lidech(a jejich CV) v týmech VW a Hyundai jsem psal už před 3, resp 1 lety. V souvislosti s tím, že dnes je snadnější postavit auto, než před těmi cca 11 lety. Jsou zkušení lidé, jsou spec. výrobci komponentů atd. Padlo to ode mne naposledy i před pár dny v jiné diskuzi. Mj., slova, že právě tito lidé jsou to nejcennější... Přesto je práce Hyundai obdivuhodná a i přes ty zkušené lidi-jako tým začínali od píky! Když si do Realu Madrid pořídí nejepšího trenéra a nejlepší a nejdražší fotbalisty-taky je musí naučit hrát za tým... A přitom hrají pořád na stejném hřišti. A přesto to ne vždycky vycházelo. Koučové hokejový Kanady o tom ví svoje! Ostatně o Nandanovi se se mnou před rokem přel tady jeden člověk-že to nebude dopředu jasné, jestli uspějí, protože on stál mimo jiné taky u neúspěchu P 307 a Suzuki SX4. A že práce Hyundai zasluhuje úctu-vyjádřili pojaru i šéfové od VW M-S a o 1/3 času oproti nim mluvil při té příležitosti JML(já bych akurátně řekl 2,5) smajlík O WRC+ a blokaci pro některé země se psalo dříve a psalo se o zákonech -tak možná ne těch EU, možná té které země, nepamatuju se. Já to nemám, páč bych pak na to furt čuměl... Jen dotaz-běhá třeba WRC+ objednané v ČR Čechům žijícím v Anglii? K dřívějším sestřihům-mám je na VHS. Už nepůjčuju-několik se jich už ztratilo(a měl jsem tam i můj milovanej motokros s legendárním Stefanem Evertsem v pětikilech na legendární VC Belgie v Namuru, debut Tomáše Engeho ve F1, a testy ještě zakamuflovaný Fabie WRC).smajlík Kubica-psal jsem na začátku sezony, že to bude nejspíš"obětovaná učební sezona" s WRC autem. Nepůjde o body a umístění, půjde o sbírání zkušeností-zvyknout si na jiné, rychlejší, výkonnější atd auto, práci s rozpisem, komunikaci se spolujezdcem atd. Dneska je rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem minimální. Jede se úplně do krajnosti-aut, povrchů, jezdců. I ti nejlepší mluví po RZ-musíme s tím něco udělat-je to nedotáčivé, jinak brzdí, musíme něco udělat s difama,... Pamatuju, že loni radil Ostbergovi ve Walesu jeho táta, ať si nechá přenastavit přední tlumiče-že mu auto po doskoku blbě vrací zpátky a lehce ztrácí...Pokud budu počítat body-o.k. Ale kam by ho jízda na jistotu(a sbírání bodů) posunula ve výkonnosti? Při rozboru jeho jízdy si myslím něco jiného. Jeho incidenty byly drobné povahy. A kolik jich kdo za soutěž vyrobí? Vidíme, že i ti nejlepší... Je i otázkou, jak dalece ho limituje jeho zraněná ruka. On o tom nemluví. Proti F1 je WRC asi míň namáhavé. Ovšem pořád je to enormně náročné. Možná i to ho vede k úvahám o přechodu k nižšímu závodění na okruzích?? Je i zajímavé-už jsem to tady kdysi psal-to jsou ty moje úvahy...smajlík Že po určitý čas jsou vždycky někomu ty drobné chybičky "odpouštěny"-viz např. Mikkelsen, Neuville v IRC. Po čase už ne. Ale zase se to "vlídné" období může na čas vrátit. Tedy pokud by Kubica zůstal, věřím, že příští rok už by ty letos nabyté zkušenosti dokázal-alespoň občas-zužitkovat. Růst i velmi nadějného jezdce chce čas. No a že píšu ve svých "článcích o ničem" jen kecy? Tak třeba před časem-když už "hysterie" kolem Pettera Solberga a jeho defektů došla tak daleko, že se psalo, že od Francouzů dostává vadné gumy... Psal jsem opakovaně: Podívejte se na jeho sice atraktivní, ale divokou jízdu od škarpy ke škarpě! To není smůla na defekty-vyjede ze stopy-cvaká si opakovaně gumy! Dneska už se vesměs nepíše, ani neříká, že ten a ten má ale smůlu, že ho potkal defekt. Každej si defekt udělá sám! Takže se píše, že si naneštěstí udělal defekt! Když VW ohlásil vstup do WRC a tady se psalo o "poloautech", nulových zkušenostech atd. Psal jsem, že budou skvělí a s předstihem jsem psal, že si vezmou Ogiera a Mikkelsena. Půl roku dopředu jsem psal, že Neuville půjde k Hyundai a že Wilson si za něho vezme nadějného Evanse. Každej si tady ´ťukal na čelo. Proč by do takové hnůjdajbídy lezl...smajlík A ještě k té dramatičnosti šampionátu. Pro mně není víc napínavější, než když v sestřihu-PP se ti nejlepší snaží a posunují limit stále výš, pak přijede JML a řekne-dal jsem do toho úplně všechno, jel jsem úplně na maximum a jestli tohle nebude stačit, tak už nic... a pak přijede Ogier a tu laťku ještě o kousek posune.smajlík Ale jasně, pokud jen přelítnu výsledky-je to pro někoho asi nuda. Jo a hujere, když už kritizuješ(nic jinýho ani nevzplodíš), a nejsi schopnej dát dohromady ani jednu větu, aniž bys musel použít opravník, tak buď míň švestiček, nebo si psát osnovu! smajlík
20. 11. 2014 05:12
0 0
Původně napsal milín60
O WRC+ a blokaci pro některé země se psalo dříve a psalo se o zákonech -tak možná ne těch EU, možná té které země, nepamatuju se. Já to nemám, páč bych pak na to furt čuměl...
a nestálo by za to složit se milínovi na to WRC+? třeba by pak přestal psát diskuzní příspěvky delší, než článek, pod kterým diskutuje?
21. 11. 2014 21:24
0 0
Ale copa se čertíme? Dyk jsem tě neprásk, že to ty jsi byl ten pochybovač o dostatečnejch kompetencích Nandana pro úspěšné vedení H-M-S!
22. 11. 2014 10:37
0 0
Už dávněji tady byla diskuze o tom, že auta by měla být vyrovnaná, že to přispívá k větší atraktivitě atd. Tehdy jsem souhlasil, ale už si to nemyslím - vždyť přeci to, že jedno je lepší na asfaltu, druhé na šotolině, dává možnost vyniknout i jiným, než favoritům. To by pomohlo dle mého i novým automobilkám - přišly by s něčím (třeba ne novým) ale JINÝM! Třeba i M-Sportu - měli by šanci na jednotlivé vítězství, body, zviditelnění!
A pak je tu taky Loebovsko-Ogierský faktor...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!