Své druhé welšské vítězství si připisuje Seb Ogier
Poslední etapou dnes pokračovala Wales rally GB, která nabídla posledních 46 ostrých kilometrů letošní sezóny. V roli lídra vstupoval do nedělního dění Ogier, který měl na čele náskok téměř minuty na loučícího se Hirvonena, jenž se na své poslední soutěži vybičoval ke kvalitnímu výkonu a držel za sebou dvojici Citroenů, které si na jeho stříbrnou příčku dělaly zálusk. Na pátém místě pak byl Neuville, na něj jen osm sekund ztrácel Evans. Sedmý byl Tanak, osmý Latvala, který až v poslední zkoušce soboty překonal Solberga. Nejlepší desítku uzavíral náš reprezentant Prokop.
Do neděle nejlépe vstoupil Ostberg, ale na dění na čele to nemělo zásadní vliv, protože si nikdo s nikým pozice neprohodil. V polovině dne byl tedy nadále ve vedení Ogier, který si své umístění už pouze kontroloval a Hirvonen na něj dokázal stáhnout skoro čtvrt minuty. Fin měl náskok 16 desetin na třetího Meeka, který pak měl lehce přes půl minuty k dobru na čtvrtého Ostberga. Ani na pátém místě ke změně nedošlo, protože jej nadále držel Neuville.
Poslední tři rychlostní zkoušky sezóny se nakonec změnily v drama pro Meeka, kterému se dobře rozjetá soutěž nepovedla dokončit úplně podle představ. Ale k tomu později. Druhou polovinu etapy ovládl Latvala, který vyhrál všechny zbývající testy včetně Powerstage. Vítězem soutěže se však stejně jako vloni stal Ogier, který si už náskok na Hirvonena udržel a mohl tak slavit další vítězství. Hirvonen se s MS rozloučil druhou příčkou, která je tak trochu symbolická pro celou Finovu kariéru, protože svá nejlepší léta Hirvonen prožil souboji s fenomenálním Loebem. Třetí dokončil ve Walesu Ostberg, který profitoval z Meekových problémů s pneumatikou, čtvrtý zakončil sezónu Neuville.
Pátý dojel Evans a dokázal tak přeskočit o Meeka, kterému se závěr soutěže zrovna nepovedl. Sedmé místo vybojoval Tanak, osmý dokončil Latvala. Z dopoledního odstoupení Solberga profitoval Prokop, který se tímto posunul na devátou příčku, kterou udržel až do cíle a v tom měl pouhých pět sekund náskoku na desátého Paddona. Titul mistra světa ve WRC2 vybojoval Al-Attyiah i přes to, že ve Walesu dokončil až jako šestý a jeho největšímu soupeři Ketomaa nestačilo ani vítězství. Druhý byl Bertelli, který dle některých zdroj plánuje příští rok přestup do auta specifikace WRC. Bronz bral při ojedinělém startu Wilson, čtvrtý byl Cave a pátý Kruuda. V JWRC vyhrál Fisher, kterého následoval Koči a třetí byl Haapamäki.
Wales rally GB | |||
---|---|---|---|
1. | Ogier Sébastien – Ingrassia Julien | Volkswagen Polo R WRC | 3:03:08,2 |
2. | Hirvonen Mikko – Lehtinen Jarmo | Ford Fiesta RS WRC | +37,6 |
3. | Ostberg Mads – Andersson Jonas | Citroen DS3 WRC | +1:03,6 |
4. | Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas | Hyundai i20 WRC | +1:14,9 |
5. | Evans Elfyn – Barritt Daniel | Ford Fiesta RS WRC | +1:24,3 |
6. | Meeke Kris – Nagle Paul | Citroen DS3 WRC | +2:03,0 |
7. | Tänak Ott – Molder Raigo | Ford Fiesta RS WRC | +2:29,7 |
8. | Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka | Volkswagen Polo R WRC | +2:47,5 |
9. | Prokop Martin – Tománek Jan | Ford Fiesta RS WRC | +3:43,3 |
10. | Paddon Hayden – Kennard John | Hyundai i20 WRC | +3:48,5 |
Wales rally GB můžete jako obvykle sledovat online na webu eWRC-results.com.
Nepochybuji o tom, že Hyundai musel urazit kus cesty, ale ne, nezačal se "učit od začátku". Už jednou ve WRC byli a tým stavěli, nicméně tentokrát to vzali za spravný konec a zaplatil si dostatek lidí, kteří ony potřebné zkušenosti s během WRC týmu mají - celý tým skládal dohromady Michael Nandan, který před tím čerpal zkušenosti u tří WRC týmů (jeden z nich byl rovněž budován). Jen jako další příklad uvedu angažmá motoráře Stephana Girarda, který před tím pracoval např. pro Toyotu, Prodrive apod. U týmu je velká řada lidí, kteří pracovali pro Peugeot Sport (i Girard, ale takových je tam spousta). Znalost je jen a pouze o lidech a ty Hyundai má. Složili výborný tým. Ale ten se opravdu od začátku neučí; naopak perfektní znalosti má a aplikuje je. Nefunkčnost WRC+ je jen a pouze licenční problém - zjišteno na základě emailového dotazu (mimochodem, Anglie je v EU, pro tvou informaci). Sestřihy bývaly i dříve, nevím jak dlouho WRC sleduješ. Obcházet omezení WRC+ by bylo omluvitelné u neplacené služby. Nereaguji na urážky, tedy jen podotknu, že Kubica získal letos 14 bodů ze 13 soutěží, v roce loňském to bylo 18 bodů z 8 soutěží. Beru na vědomí, že tomu chceš říkat pokrok a dále tedy budu diletantem. Na sezoně byla spousta pozitivního, o tom ale má reakce nebyla, ani být neměla. Pokaždé, když nejsi schopen obhájit svá tvrzení, útočíš na ostatní a manipuluješ předmětem diskuse. Můj příspěvek nebyl žádným brbláním, ale reakcí na tvůj post. Nešlo a nemělo jít o hodnocení sezóny, jak se tu snažíš podsunout. I proto podruhé zdůrazňuji, že jsem JML nezmínil jako jediné pozitivum sezóny, byť mi to ty podruhé vkládáš do ůst.
hujer: Já taky. Vždycky to, blbec stará, nevydržím a něco mu napíšu...
O WRC+ a blokaci pro některé země se psalo dříve a psalo se o zákonech -tak možná ne těch EU, možná té které země, nepamatuju se. Já to nemám, páč bych pak na to furt čuměl...
A pak je tu taky Loebovsko-Ogierský faktor...