16. 11. 2014 18:53 − 1166× − 0

Úspěšná sezóna FARSu na dvou frontách

V obou domácích šampionátech si letos velmi dobře vedl zlínský FARS racing team. V

V obou domácích šampionátech si letos velmi dobře vedl zlínský FARS racing team. Ve sprintrally obhájil loňský titul ve třídě 9 Josef Vojáček s Hondou Civic a premiérová sezóna Adama Fabriky ve velkém mistráku a třídě 8 s Renaultem Clio skončila rovněž pódiovým umístěním.

Adam Fabrika se letos premiérově účastnil soutěží velkého mistráku, navíc přesedl z devítkové Hondy do silnějšího osmičkového Renaultu Clio . Ke třetímu místu v MMČR ve třídě 8 mu stačily paradoxně pouhé tři starty . ,,Do sezóny jsme šly v podstatě bez jakýchkoliv větších ambicí . Pořídili jsme totiž nový vůz a navíc nás čekaly naprosto neznámé tratě," vzpomíná na úvod sezóny zlínský pilot týmu FARS. První ostrou a zároveň seznamovací soutěží s novým vozem pro Fabriku byla úvodní sprintová soutěž Valašská rally, kde se však Adam trápil s nastavením svého vozu a cíl nakonec pro technickou závadu nespatřil. Poté již následovala první soutěž velkého mistráku kterou byla pro tým FARS legendární Rally Český Krumlov. ,,Na Krumlov jsem se hodně těšil, neboť svézt se třeba na legendárních Malontech byla pro mě velká výzva. Cíl soutěže jsme sice spatřili na třetím místě, ale především druhá etapa byla pro nás obrovským trápením díky poškozené přední nápravě, a neustálému se trápení s nastavením vozu," vzpomenul krušné chvíle z úvodu sezóny Adam. Dalším startem bylo opětovné odskočení do sprintů při domácí Kopné. ,,Na kopné jsme se opět trápili s technikou, když nás pozlobila převodovka a bylo z toho až osmé místo ve třídě. Na domácí soutěži jsme chtěli určitě skončit daleko lépe," přál si zlínský pilot. Od kopné pak veškeré přípravy Renaultu směřovali k vrcholu sezóny zlínské Barum Rally. Proto také Adam na Bohemce odstartoval především z důvodu poznávání nových tratí s osvědčenou Hondou, ovšem cíl mu nebylo souzeno spatřit. "Bohemka je další nádhernou soutěží, takže jsem se na ni velmi těšil. Ovšem náročné rychlostní zkoušky prověřili nejen posádku, ale především opět i techniku. Bohužel jsem ve druhé rundě totálně uvařil brzdy a musel ze soutěže odstoupit po osmé erzetě," neskrýval zklamání Fabrika, který se po Bohemce naplno soustředil na start na domácí Barumce. A ten pro něj dopadl nejlépe jak mohl. Po loňské premiéře na domácí soutěži, kterou díky havárii nedokončil, se mu reparát podařil na výbornou. ,, Do cíle jsme auto sice dovlekli silou vůle s poškozenou převodovkou, ale díky odstoupení největších soupeřů z toho bylo nádherné druhé místo ve skupině," byl spokojený Adam. Do Příbrami tedy odjížděl s cílem především soutěž dokončit a poprat se o celkové stupně vítězů.

,,Pro mě to byly opět zcela nové tratě a především další sbírání cenných zkušeností. Auto i díky skvělé práci mechaniků po repasi tentokráte fungovalo na výbornou , takže se nám podařilo dosáhnout opět na parádní druhé místo. Toto umístění nám zajistilo pohár za celkové třetí místo ve třídě 8, což je pro mě životní výsledek," usmíval se spokojeně zlínský pilot,jenž má v následující sezóně v plánu kompletní velký mistrák. Ještě před jejím startem se ale nejspíše objeví na volných podnicích v Praze a Slušovicích a poté již na lednové rakouské Jänner Rally. ,, Za celou sezónu bych chtěl poděkovat především hlavnímu partnerovi firmě Dulmitex Group, a v neposlední řadě i mechanikům, kteří odvedli skvělý kus práce a vůz dostali do konkurence schopné podoby," poděkoval za podporu Fabrika.

Adamův týmový kolega Josef Vojáček obhajoval letos titul ve třídě 9 v malém mistráku a vedlo se mu opravdu velmi dobře. Na startu sezony si říkal: „Letos to bude mnohem těžší než loni.“ Jeho slova se ale příliš nepotvrdila. Zlínský pilot opět ovládl republikový šampionát ve sprintrally ve třídě 9. Se svou Hondou Civic totiž jen těžko hledal konkurenci. A stejně jako v minulém ročníku se z titulu šampiona radoval předčasně po předposledním podniku v Jeseníkách. „Říká se, že obhájit titul je složitější než ho získat, ale naštěstí jsme to zvládli,“ říkal s úsměvem Vojáček, kterého po celou sezónu navigoval spolujezdec Karel Voltner. „Bez něj bych to nezvládl, stejně jako bez našeho dvorního mechanika Leoše Gajdošíka, který odváděl mimořádnou práci,“ pochvaloval si jezdec týmu Fars racing. Josef triumfoval na čtyřech z šesti odjetých podniků. Nevydařily se mu pouze srpnové závody v Pačejově. Smůla se mu tam totiž lepila na kola snad v každé erzetě. „Byl to neskutečný závod, ale v negativním slova smyslu,“ posteskl si Vojáček. A co se mu přihodilo? „Nejprve jsem vyjel mimo trať a poškodil auto. Pak jsme odevzdali dřív jízdní výkaz a dostali minutu penalizaci. Sice jsme se snažili a ztrátu dohánět, ale aby toho nebylo málo, tak nám v závěru praskla poloosa a museli jsme odstoupit. Prostě nevydařený závod se vším všudy,“ vzpomínal zlínský pilot na strasti v Pačejově. Jinak má ale z letošní sezony jen pozitivní dojmy. „Hodně si toho úspěchu cením. Naše třída byla pořádně nabitá, na téměř každé rallye startovalo patnáct aut, takže nešlo o nic jednoduchého,“ upozornil Vojáček. Od roku 2011 je věrný japonskému vozu, což se ale možná brzy změní. „Chtěl bych do vyšší třídy, přemýšlíme o silnější dvojkolce. Bohužel rallye je hodně o penězích, uvidíme, jak to nakonec dopadne. Snad dobře,“ doufá pilot FARS racingu Vojáček.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!