28. 11. 2014 22:20 − 4823× − 4

Stáj XTG motorsport připravuje Opel Adam Rally Cup

Značkový pohár Opel ADAM Rally Cup nabízí už dvě sezony dostupné pohárové závodění na kvalitní technice.

Značkový pohár Opel ADAM Rally Cup nabízí už dvě sezony dostupné pohárové závodění na kvalitní technice. Výborně se Opel ADAM Rally Cup etabloval v Německu a ve Francii, pokud půjde vše dobře, budou vozy ADAM Cup v příští sezoně brázdit i české tratě v rámci Rallysprint série, tedy jednodenních podniků.

Za projektem stojí stáj XTG motorsport, dlouholetý promotér pohárového závodění v Česku, který společně s Opel motorsport a tuzemským zastoupením německé automobilky, sonduje možnosti uvedení programu Opel ADAM Rally Cup, který má být především startovací platformou pro mladé jezdce.

Jeden ze soutěžních vozů ADAM Cup už stojí v dílnách stáje XTG motorsport a svou premiéru si odbude během víkendového Pražského rallysprintu. V kokpitu se objeví posádka Jiří Brynda – Zdeněk Pekárek.

„Auto jsme koupili před pár dny a na Pražském rallysprintu ho předvedeme na závodní trati. V servisu si pak ADAMa budou moci prohlédnout případní zájemci o pohárový start. Všechny je v našem zázemí rádi přivítáme a můžeme debatovat o podmínkách zápůjček těchto vozů,“ říká Zdeněk Pekárek.

“Cílem této iniciativy je, abychom zpřístupnili rally mladým závodníkům, pro které tento typ závodění v našem šampionátu chybí. Jedná se o projekt, který je v Německu a ve Francii již zaběhlý a myslím si, že naše rallyová líheň si možnost takového závodění s profesionální technikou zaslouží,“ doplňuje zástupce XTG motorsportu.

Pro případné zájemce je nutné upřesnit, že na startu Pražského Rallysprintu se objeví Opel ADAM Cup v pohárové specifikaci, nikoli v provedení R2.

Základní technické parametry vozu:

Motor: řadový čtyřválec 1.6l-ECOTEC 16V, 1 598 cm3, řídicí jednotka ECU BOSCH Motorsport s optimalizovaným mapováním, výfukový systém určený pro motoristický sport

Výkon: cca. 142 k při 6 500 min-1, točivý moment cca. 160 Nm při 4 250 min-1

Pohonná soustava: sekvenční pětistupňová převodovka Sadev, vícelamelový samosvorný diferenciál

Zavěšení kol: závěsy s vinutými pružinami RIEGER Racing Suspension s upevněním klouby Uniball, samostatné nastavení pro štěrk a asfalt

Brzdový systém: vpředu odvětrávané brzdové kotouče o průměru 305 mm se čtyřpístovými třmeny Brembo, vzadu kotouče o průměru 264 mm s jednopístovým třmenem, hydraulická ruční brzda s okamžitým uvolněním, stavěcí ventil pro vyvážení zadních brzd

Rozměry: délka: 3 698 mm, šířka: 1 966 mm, výška: 1 422 mm (při nastavení jízdní výšky na asfalt), rozvor: 2 310 mm, hmotnost: 1 090 kg

Bližší informace: Zdeněk Pekárek, XTG motorsport, tel: +420 608976661, e-mail: zdenek.pekarek@xtg-group.cz

Komentářů celkem: 4
1. 12. 2014 10:561
0 0
Tento pokus o Opel ADAM- Cup tady byl už letos, ne? Proč to vlastně nevyšlo minule?
2. 12. 2014 12:472
0 0
Zajímalo by mě, v jaké to pojede třídě??? R1 to není, R2 taky ne-tak kam s tím?
2. 12. 2014 13:043
0 0
Řekl bych, že v R2, i když Cupovka zřejmě nevyužívá maximálních povolených úprav pro danou třídu. Ale dřív taky stačilo upravit "jeden díl" a hned bylo auto "áčko" (myšleno zařazeno do třídy A/dle objemu) i když vše ostatní bylo sériové.
2. 12. 2014 13:344
0 0
Vozy R2 u nás jezdí ve třídě 6,kde nemusí jezdit jen R2,takže asi pojede ve třídě 6.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!