2. 12. 2014 16:39 − 3845× − 1

Sebastien Loeb zpátky v kokpitu DS3 WRC

Místo pro závěrečný podnik francouzského asfaltového mistrovství má dlouhodobě rezervované Rallye du Var.

8. podnik francouzského asfaltového mistrovství, 28. – 30. listopadu, St. Maxime, 12 RZ (3 zrušeny, 160 km)


Místo pro závěrečný podnik francouzského asfaltového mistrovství má dlouhodobě rezervované Rallye du Var odehrávající se zpravidla na přelomu listopadu a prosince. O titulu je ve Francii již rozhodnuto, ale i tak poslední soutěž roku nabízela spoustu zajímavého. O největší atrakci se postaral tovární Citroën, který na start rally poslal legendárního Sebastiena Loeba. Devítinásobný světový šampión se společně se svou ženou Severine vrátil do kokpitu DS3 WRC a kromě zábavy musel myslet i na přípravu na svůj jednorázový comeback do WRC při lednové Rallye Monte Carlo. Oblast, kde se celá soutěž konala, zasáhly před soutěží silné deště s následnými záplavami. Kompletně vyplaven byl servisní areál, jenž musel být přesunut. Sesuvy půdy se pak postaraly o pořádný rozruch i na tratích rychlostních zkoušek. Tři musely být nakonec zrušeny a dvě zkráceny, ovšem organizátorům se povedlo nemožné a i za takto náročných podmínek soutěž uspořádali.

Zajímavé dění slibovala startovní listina v kategorii R5. Citroën DS3 R5 Quentina Giordana diváci na startu hledali marně a nakonec nedorazili ani jezdci Peugeotů 208 T16 R5 Jonathan Hirschi a Eric Fanguiaire. Jean-Charles Beaubelique svůj Ford Fiesta R5 v RZ 6 poslal mimo trať a soutěž pro něho předčasně skončila. Pascal Enjolras při druhém startu s Citroënem DS3 R5 sváděl během prvních dvou dnů pěkný souboj s Pierrem Ragues ve Francii debutujícím za volantem Peugeotu 208 T16 R5. Ragues do nedělní etapy nastupoval s odstupem 26,4 sekundy, ovšem jeho ztráta kvůli technickým potížím postupně narůstala a vše vyvrcholilo odstoupením v poslední zkoušce. Jedinou R5 tedy do cíle dovezl Enjolras. Sedmnáctá příčka ovšem nebyla ničím, čím by se tento pilot mohl chlubit. Daleko lépe si s náročnými podmínkami poradili piloti starších Peugeotů 207 Super 2000. Nejrychlejší z nich Franck Lions dojel do cíle jako pátý nejrychlejší hned za čtveřicí speciálů nejvyšší kategorie WRC.

Páteční etapa zůstala zkrácena o jednu rychlostní zkoušku. Zbylé dva odjeté testy opanoval favorit číslo 1 Loeb a do sobotní části si odnášel náskok 11,3 sekundy. Pierre Roché přivezl do St. Maxime novou techniku, když Mini WRC vyměnil za Ford Fiesta WRC a hned první den se dostal do potíží. Kvůli defektu ztrácel na konci etapy už více než minutu a patřila mu až osmá příčka. Frédéric Comte do rally nastoupil s Citroënem C4 WRC a první den zakončil na druhém místě. Hned na prvním sobotním testu ovšem havaroval a připsal své jméno na dlouhý seznam odstoupených. Letošní šampión Julien Maurin v tom samém testu za volantem svého Fordu Fiesta WRC zatroubil k útoku a přiblížil se 8 sekund za Loeba. Tovární jezdec Citroënu zvolil špatné obutí a právě to bylo příčinou jeho ztráty. V trojici zbylých sobotních zkoušek se už Loebovi dařilo lépe a před poslední etapou zvednul svůj náskok na půl minuty. Jak se zdá, druhé místo na konci etapy přinášelo ve Var jezdcům další ráno velkou smůlu. Po Comtem to byl v neděli Maurin, kdo havaroval a odstoupil. Druhým nejrychlejším pilotem přetěžké vodní rally se nakonec stal další jezdec Fordu Fiesta WRC David Salanon a na bednu se postavil i Patrick Magnou s takřka historickým Peugeotem 206 WRC. Sebastien Loeb předvedl i po roční pauze svou světovou extratřídu a získal v Rallye du Var rekordní třetí tamní vítězství.

Kompletní výsledky tohoto podniku francouzského asfaltového šampionátu naleznete na ewrc-results.com

Konečný stav šampionátu: 1. Maurin 155, 2. Nantet 134, 3. Roche 134, 4. Rouillard 115, 5. Guigou 110, 6. Salanon 10482

Komentářů celkem: 1
3. 12. 2014 12:51
0 0
To sou autíčka....ta Xsara kit car mě rozsekala, to sem netušil že ještě někde jezdí smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!