1. 12. 2014 16:36 − 2675× − 0

Adam řádil na Strahově

Pražský rallysprint kromě záplavy vozů WRC představil v ČR hodně zajímavý Opel Adam pro pohár. Je to nová naděje pro mladé jezdce?

Už v loňském roce jsem měl příležitost se seznámit s projektem Opel ADAM cupu v Německu. Malá a hodně hbitá soutěžní autíčka mě zaujala tím, jak velké množství jich v Německu jezdí za situace, kdy domácí šampionát v rally více či méně skomírá. V Německu by byli fanoušci vděční za to, když by jezdilo tak kvalitní a početné startovní pole jako u nás, ale prostě to tak z mnoha blíže nespecifikovaných důvodů není…ADAM cup tam ale jen kvete a stejné tomu je i ve Francii, kde se těchto malých a přitom pořádně ostrých aut objevuje velké množství.

V čem je kouzlo ADAM cupu? Je to podle mého názoru konečně platforma pro mladé a začínající závodníky, která je cenově dostupná a přitom už za tyto peníze dostanete pořádný kus závodního auta. Malý Opel ADAM pro pohár je totiž více než o polovinu levnější, než úplně stejné auto ve specifikaci R2! A to je obrovský rozdíl. Přitom ADAM pro pohár nabízí pěkné svezení v dobře vybaveném vozidle, kde jsou závodní tlumiče REIGER a hlavně sekvenční převodovka Sadev a samosvorný diferenciál. Tahle kombinace dělá z cupového ADAMA hodně zábavnou věc, která by mohla časem nahradit dosluhující šestnáctistovky Honda Civic, které jsou prakticky jedinou alternativou pro levné a dostupné závodění v České republice. A cupový ADAM je i přes nižší výkon podle mě mnohem dál než tyto Hondy a umožní mnohem lepší přechod pro soutěžní juniory například na plnohodnotnou soutěžní techniku R2.

V sobotu jsem se osobně těšil na to, až Jirka Brynda se Zdeňkem Pekárkem ADAM na Strahově ukážou a nezklamalo mě to. Jirka Brynda historicky patřil mezi ty nejlepší řidiče dvoukolek v České republice a ze svého umění nic nezapomněl. Malý Opel ADAM i přes značný výkonový handicap lítal na Strahově dveřmi napřed a bylo zřejmé, že posádka se velmi dobře baví. Právě tohle auto pro mě bylo po množství čtyřkolek, které na Strahově předváděly pořádnou show, asi největším zážitkem. Možná je to dáno tím, že jsem si už loni autíčko velmi podrobně prolézal a sledoval jeho techniku, která je nádherně jednoduchá. Sériový motor 1,6 litru má jen upravenou řídící jednotku a výkon 142 koní. Většina dílů vozu kromě převodovky a zmíněného podvozku jsou sériové, a můžete si tak pro ně zajít do každého obchodu s náhradními díly. A přitom všem spousta zábavy za volantem téměř dospělého soutěžního auta, což určitě potvrdí ti, kteří měli tu čest si vyzkoušet tohle autíčko, nebo nějaké jiné vybavené sekvenčním řazením a samosvorným diferenciálem.

Jsem opravdu rád, že se po loňském nezdaru snad podaří pomalu Opel ADAM cup rozjet i v České republice a mladí a začínající soutěžní jezdci dostanou ideální nářadí pro začátek. Celkový koncept tohoto vozu považuji za skvělý nápad a jen mě mrzí, že i jiné automobilky nenabízejí podobnou a cenově dostupnou techniku pro začínající soutěžáky. Dnes prakticky neexistuje nic tak pěkného a jednoduchého, jako byla například „áčková“ Škoda Felicia, či různé Renaulty Clio a podobně. Osobně budu hodně bedlivě sledovat i dění na Mikulášské rallyshow ve Slušovicích, kde s ADAMem pojede Pepík Peták. Jak ho znám, tak Pepík se oprostí od rozevlátých smyků a průjezdů dveřmi napřed ala Brynda s Pekárkem na Strahově a bude zajímavé sledovat jeho rychlost s tímhle cupovým autíčkem.

Video z Pražského rallysprintu, kde uvidíte Opel ADAM

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!