Ondřej Plšek - eWRC.cz
4. 12. 2014 00:25 − 5588× − 19

FIA schválila zákaz mezičasů do aut

Na včerejším zasedání Světové rady FIA došlo nejen ke schválení kalendáře MS 2015, ale taktéž i posílání splitů do kokpitů soutěžních vozů.

Včera se v Kataru konalo zasedání Světové rady FIA. Rallysportu se týkalo schválení již dříve oznámeného kalendáře 2015, jako hlavní událost lze ale považovat zákaz posílání mezičasů do kokpitů soutěních vozů. Tato dlouholetá praxe, která zvýhodňovala později jedoucí posádky a hlavně ke konci soutěže umožňovala posádkám značně zvolnit, je od příštího roku minulostí. Povoleny budou jen takové zprávy, která mají informace související s bezpečností, jinak tým s posádkou komunikovat nesmí.

Další změny jsou pak již jen menší. V hodnocení týmů ve WRC2 a WRC3 bude napříště bodovat jen nejlépe umístěný vůz týmu, má tak dojít k vyrování šancí pro ty týmy, které mají jen jeden vůz. Další změna se týká odstartování do rychlostní zkoušky. Pokud se jezdec do dvaceti sekund nerozjede, tak v dané etapě skončil a může pokračovat až další den za použití Rally2.

Jedna změna se týká i mistrovství Evropy, v platnosti ale vstoupí až v roce 2016. To budou zakázány vozy S2000 s turbomotorem 1,6 litru, někdy též označované jako RRC. Vrcholnou kategorií tak budou v budoucnosti jen vozy R5.

Komentářů celkem: 19
4. 12. 2014 08:23
0 0
Tak příští rok může jet Venca Pech ME s Mini...smajlík V jednom rozhovoru říkal, že potřebný budget na to másmajlík
4. 12. 2014 11:27
0 0
slyšel jsem o tom, máš někde odkaz na ten rozhovor? smajlík
4. 12. 2014 13:56
0 0
2016 budou v ME zakázaný RRC, nebo S2000, nebo obojí? Z tý věty to nedává smysl.
4. 12. 2014 14:36
0 0
ja to vidím tak že zakázany budu tie 1.6 s turbem, ktoré sa radili do kat. S2000. a klasická S2000 s atm. motorem ostáva spolu s R5.
4. 12. 2014 14:52
0 0
RRC = S2000
4. 12. 2014 15:20
0 0
Já prostě nevidím jediný argument pro zakázání splitů. Komu to škodí, ubližuje, koho to znevýhodňuje? Myslím, že jezdci mají jasno, krásně to popsal minule Meeke. A týmy to jako problém už nevidí vůbec, viz. Capito. Opět banda socialistických dědů, včetně dříve v rally činných, chce regulovat, zakazovat a nařizovat, ale místo do vosího hnízda šahá do nepodstatného velkého hnědého. A soudruzi se poplácají, že vykázali činnost směřující k velkým zítřkům
4. 12. 2014 15:33
0 0
Tuším, že to Venca Pech říkal v reportáži na ČT 4 ze Setkání mistrůsmajlík
4. 12. 2014 15:43
0 0
...jeden nejmenovaný milý přispěvovatel dlouhých diskuzních příspěvků velmi chválil promotéra za denní večerní sestřihy etap, jakožto novinku, přidanou hodnotu nového promotéra. Jenže tyto sestřihy jsou starou věcí, určitě vysílanou v době Kresty v MS a tuším, že ipřed ním(sosali jsme to i od stanise). Tak jaký je viditelný přínos promotéra? Já ho nevidím. Pokud budou splity aspoň mimo vozy, piloti stejně info dostanou a tak je možné, že uz se meřit nebude vůbec, jen cíl. To budou onliny...
4. 12. 2014 20:03
0 0
No já nevim, včera sem zaslech, že Venca nepojede janner a to mě trochu zaskočilo..smajlík
4. 12. 2014 20:05
0 0
Velkej zastánče zasílanejch splitů. Když chceš kritizovat, tak si alespoň přečti, na co narážíš. O žádný novince v souvislosti s denníma sestřihama jsem nikdy nepsal. Mám je leta na VHS, jak jsem psal. Takže si dej pohov!
5. 12. 2014 00:15 Upraveno 00:16
0 0
Já zase nevidím jedinej argument pro splity.
Že jako díky splitům pojedou větší raketu než když je nemaj? No nemyslim si to. Proč ten strach? Vyrovnanosti to rozhodně nemůže škodit. Možná to ublíží strategickým mistrům typu Loeb či Ogier. No počkat, už to chápu proč to nick buzekpar sere! smajlík
5. 12. 2014 08:45
0 0
Já jsem taky pro zrušení. Když už ne natrvalo, proč to aspoň jednu sezonu nezkusit? Takto bude muset jet každý naplno a může to jen pomoct větším rozdílům v časech na jednu RZ a to přece každý chce.
5. 12. 2014 09:24
0 0
jak se to bude sledovat? to budou "odposlechy" mobilů?
5. 12. 2014 11:03
0 0
shifty: takže podle tebe pojedou jak? Pomaleji, stejně? Ok a co to změní? To pomůže tvé mantře vyrovnanosti? Všichni zrychlí nebo zpomalí stejně. Se splity i bez splitů se nezmění nic, pokud nepočítám vývoj aut a zrychlování jezdců, zbůsobeném vší jiným jen ne tímto pseudoproblémem.
vbruno: obávám se, že toto opatření je na podporu vyrovnanosti. A ty ho podporuješ, aby byly větší rozdíly v RZ a říkáš, že to každý chce? Není to u tebe trošku paradox?
Navíc je to naprosto neuhlídatelná věc. Týmy mají v dnešní době mnoho možností, jak to vyřešit. A geronti pak budou zase vymýšlet opatření a placat se po zádech, až to zase jednou vyřeší.
5. 12. 2014 11:29
0 0
Novej: To jako že by na RZ ještě telefonovali?? smajlík
5. 12. 2014 12:23
0 0
SMS? uvozovky? smajlíksmajlík
5. 12. 2014 20:46 Upraveno 20:47
0 0
Ale pochopil jsem to tak, že nesmějí dostávat splity během rz a né že nebudou informováni vůbec, což by bylo samozřejmě neuhlídatelné a taky by to "nic víc" neřešilo (koneckonců časy v cílové časovce vidí a můžou si to spočítat - pochybuji, že by stíhali číst smsky během rz)
5. 12. 2014 21:11
0 0
nepodceňuj techniku smajlík
5. 12. 2014 21:11 Upraveno 21:12
0 0
delete, please
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!