FIA schválila zákaz mezičasů do aut
Včera se v Kataru konalo zasedání Světové rady FIA. Rallysportu se týkalo schválení již dříve oznámeného kalendáře 2015, jako hlavní událost lze ale považovat zákaz posílání mezičasů do kokpitů soutěních vozů. Tato dlouholetá praxe, která zvýhodňovala později jedoucí posádky a hlavně ke konci soutěže umožňovala posádkám značně zvolnit, je od příštího roku minulostí. Povoleny budou jen takové zprávy, která mají informace související s bezpečností, jinak tým s posádkou komunikovat nesmí.
Další změny jsou pak již jen menší. V hodnocení týmů ve WRC2 a WRC3 bude napříště bodovat jen nejlépe umístěný vůz týmu, má tak dojít k vyrování šancí pro ty týmy, které mají jen jeden vůz. Další změna se týká odstartování do rychlostní zkoušky. Pokud se jezdec do dvaceti sekund nerozjede, tak v dané etapě skončil a může pokračovat až další den za použití Rally2.
Jedna změna se týká i mistrovství Evropy, v platnosti ale vstoupí až v roce 2016. To budou zakázány vozy S2000 s turbomotorem 1,6 litru, někdy též označované jako RRC. Vrcholnou kategorií tak budou v budoucnosti jen vozy R5.
Že jako díky splitům pojedou větší raketu než když je nemaj? No nemyslim si to. Proč ten strach? Vyrovnanosti to rozhodně nemůže škodit. Možná to ublíží strategickým mistrům typu Loeb či Ogier. No počkat, už to chápu proč to nick buzekpar sere!
vbruno: obávám se, že toto opatření je na podporu vyrovnanosti. A ty ho podporuješ, aby byly větší rozdíly v RZ a říkáš, že to každý chce? Není to u tebe trošku paradox?
Navíc je to naprosto neuhlídatelná věc. Týmy mají v dnešní době mnoho možností, jak to vyřešit. A geronti pak budou zase vymýšlet opatření a placat se po zádech, až to zase jednou vyřeší.