Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 12. 2014 14:46 − 4845× − 7

Technické předpisy pro vozy WRC žádná revoluce nečeká

I když se spekulovalo o radikálních změnách technických předpisů pro vozy specifikace WRC, tak nakonec z toho plánu sejde.

V červenci letošního roku se objevily informace o tom, že nové vozy WRC by od roku 2017 (začátek dalšího cyklu vozů) měly být ze segmentu D a několik dalších novinek, více zde. Ale dle slov Jarmo Mahonena, nic takového rally nečeká. Řídící orgán prodiskutoval navrhované změny a ty byly shozeny pod stůl a další generace vozů WRC bude spíš evolucí než revolucí v nejvyšší lize rallysportu. Stejně tak se nepotvrdily informace o nasazení hybridních vozů, které dle některých měly být podmínkou Toyoty pro vstup do MS, ale dle Mahonena není na této spekulaci ani kouska pravdy a japonská značka tímto vstup do MS nepodmiňuje. Pro server autosport.com na toto téma řekl: "Nedokážu si hybridní závodní auta představit.


Vozy WRC od roku 2017 budou i nadále vypadat velmi podobně jako ty současné…

Není pravda, že Toyota by potřebovala hybrid. Různí výrobci mají jiné zaměření, ale teď jsme ve shodě. Je příliš brzo pro to, aby byly hybridy nasazeny v rally. Dále jsme diskutovali zavedení motorů různého objemu s tím, že by byly omezeny v přívodu paliva a podobné návrhy, ale v současnosti je to příliš drahé a nespolehlivé – takže i na tohle je příliš brzy. I nadále budeme vídat klasická auta, která budou evolucí těch současných," říká k budoucnosti světového šampionátu Jarmo Mahonen a zároveň se přiznal, že byl příznivcem revoluce v podobě dalekosáhlých změn. "Rád bych revoluční změny. Vždy naše setkání zahajuji s tím, že bych rád na trati viděl siluety s výkonem 600 koní a pak to utichne… Revoluce holt nebude," dovádá Mahonen.

A kdy lze nové technické předpisy očekávat? Prezident WRC komise Carlos Barbosa se na toto téma vyjadřoval, že je potřeba jejich podobu znát do konce letošního roku, ale Jarmo Mahonen přináší špatné zprávy když říká, že to není reálné. "Není žádným tajemstvím, že s jejich finalizováním jsme trochu ve skluzu. Ale tento měsíc bychom se měli dohodnout na některých důležitých věcech a pro březnové zasedání Světové rally motorsportu bychom měli mít něco připravené."

Komentářů celkem: 7
11. 12. 2014 22:18
0 0
Prosím hned na začátku doplnit jedno písmeno "r"...jinak je fakt problém se rozhodnout mezi evolucí a evolucí...smajlík
11. 12. 2014 23:53
0 0
díky za upozornění;)
14. 12. 2014 09:39
0 0
Věřím tomu, že hybridní vozy asi většinu lidí děsí, ale kdyby tomu věnovali trochu více času, tak by to nemuselo být špatné pro MS, stejně jako jiná paliva. Osobně myslím na Bassovu R5 na plyn. Pro soukromníky nebo týmy s filosofií směřující k alternativním pohonů, by to byla cesta. Volí se jiné řeknu maziva, pneumatiky tak proč ne pohony nebo paliva. Ale chápu, že to je na delší debatu.
14. 12. 2014 10:55
0 0
Nejsem znalec, ale osobne vidim rozdil v alternativnich palivech ("Engeho" Mitsubishi nebo Bassova "plynova" Fiesta) a hybridu - aute, ktere jede castecne na elektrinu a "tahne" s sebou tezke baterky. Ale treba nas Stohl se svym elektroPeugeotem S2000 presvedci.
14. 12. 2014 11:12
0 0
To ano, rozdíl to samozřejmě je, ale jde mi o tu filosofii. Pokud se nepletu, v technických regulích do budoucna se mluvilo i o rozdílných agregátech.
15. 12. 2014 13:35
0 0
Škoda, trochu jsem se těšil na větší auta, jen bych to nepřeháněl a uvolnil to pro segmenty B (malé vozy) a C (nižší střední). Zajímavé by bylo i uvolnění předpisů pro agregáty, myšleno objemy a způsoby přeplňování (po vzoru WEC), nemyslím ale hybridy. S těma by bylo plno problémů a nákladů na vývoj, což je darda i na okruzích natož v rally.
17. 12. 2014 15:03
Upraveno 15:10
0 0
Plyn není z technického hlediska žádné alternativní palivo. "Alternativní" je pouze z pohledu daňového. Odečtením daňového zatížení zbyde z plynu jen horší varianta klasického uhlíkového paliva.
Hybridní auta jezdí například ve formuli 1 a myslím si, že se spíš neosvědčila, o čemž svědčí pokles sledovanosti tohoto šampionátu.
"Siluety" s výkony kolem 600 koní už tu byly a nejsem si jist, zda takové záměry jdou ruku v ruce s požadavky bezpečnosti.
Nejvíc ze všeho potřebuje šampionát přilákat více značek.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!