Marcos Ligato s Chevroletem mistrem Argentiny

Na druhé straně zeměkoule v Argentině měly o posledním předvánočním víkendu jednotlivé posádky netradiční starosti.

V Rakousku se tamní týmy už pomalu připravují na úvodní soutěž následující sezóny, která odstartuje chvíli po Novém roce. Na druhé straně zeměkoule v Argentině měly o posledním předvánočním víkendu jednotlivé posádky docela jiné starosti. Čtveřice z nich si až do závěrečného dílu mistrovství udržela šance na zisk letošního titulu. S nejslabší pozicí se před startem velkého finále musel popasovat Nicolas Fuchs s Fordem Fiesta MR. Nebýt jeho vítězství v předposlední soutěži, mohl na teoretické šance na titul už dávno zapomenout. Alejandro Cancio i letos pilotuje Peugeot 207 MR a na vítězství v žádné ze soutěží nedosáhnul. Díky spolehlivému bodování ale i on nastupoval do závěrečného dějství s možností zisku argentinské koruny. Hlavními favority na národní primát ovšem byli jiní dva jezdci. Marcos Ligato s Chevroletem Agile MR dlouhou dobu šampionát vedl, ale poslední dva podniky mu vůbec nevyšly a takřka celý bodový náskok se vypařil. Jezdci Fordu Fiesta MR Federicu Villagrovi stejně jako vloni dobře vyšla druhá půlka mistrovství a v úplném závěru mohl pomýšlet na jubilejní desátý titul.

Na začátku Rally de San Luis se odehrál tradiční shakedown, který se oproti samotné soutěži odjel zčásti na asfaltu, zčásti na šotolině. Nejrychleji se s tímto smíšeným úsekem popasoval Ligato, i když neměl daleko k havárii. Ve stylu Mikka Hirvonena prolétnul trochu ostřeji jednou z reklamních bran na trati. Naostro se začal měřit čas až v pátek večer, kdy se jednotlivé posádky vydaly na asfaltovou superspeciálku kolem administrativního centra v pořadatelském městě. Nejlépe se tam dařilo stáji Baratec, Nicolas Fuchs zajel o 1,5 sekundy rychleji než Miguel Baldoni s Peugeotem 208 MR. V sobotu ráno se soutěž přesunula do hor a na začátek se z nejrychlejšího času radoval Nicolas Madero s Fordem Fiesta MR. Na konto mu ale připlula penalizace za ulitý start, takže se do čela soutěže dostal Ligato. Madera v šesté zkoušce zcela ze hry vyřadil defekt. Třetí test byl zrušen a ve čtvrtém se z nejrychlejšího času radoval Villagra. Jeden adept na titul tak ve vedení vystřídal druhého.

V páté a šesté zkoušce se z vítězství radoval Baldoni a posunul se na průběžný bronz na úkor Ligata. Lídrovi mistrovství se v rozhodujícím podniku příliš nedařilo a nic moc na tom nezměnila ani dvojice nejrychlejších časů v závěru první etapy. Jezdec Chevroletu setrval na průběžné čtvrté příčce. Do karet mu hrálo alespoň zrychlení Fuchse na konci etapy, které jej v úplně poslední zkoušce posunulo do průběžného vedení. Villagra spadnul na druhé místo a přišel o několik důležitých bodů za vyhranou etapu. Nedělní část začala dalším triumfem Baldoniho a jezdec Peugeotu se díky tomu dostal do čela. Dlouho ovšem na této příčce nesetrval, v dalším testu prorazil pneumatiku a se čtyřminutovou ztrátou se poroučel do hloubi pole.

Do vedení se vrátil Villagra a jeho hlavní rival Ligato se posunul na třetí místo. Ze hry o titul ve stejné zkoušce definitivně vypadnul Cancio, jehož Peugeot se zastavil. Ligato po RZ 12 zaostával už o půl minuty a taková situace mu vůbec nemohla vyhovovat. V dalších dvou zkouškách musel pilot Chevroletu zatáhnout, což se mu povedlo a posunul se před Fuchse na druhé místo. Villagra i nadále soutěži s dostatečným náskokem vévodil a své snažení úspěšně dotáhnul do vítězného konce. Titul mu to ale negarantovalo, to by Ligato musel opustit získané druhé místo. To se však nestalo a pilot Chevroletu nezopakoval loňský nezdar, kdy o titul právě kvůli Villagrovi přišel v úplně poslední soutěži. Na zisk desátého titulu si bude muset El Coyote ještě minimálně rok počkat. Letošní sezóna patřila Marcosi Ligatovi a Chevroletu.

Pořadí v cíli
1. Federico Villagra/Diego Curletto (RA) Ford Fiesta 1:48.34,6
2. Marcos Ligato/Rubén Garcia (RA) Chevrolet Agile +16,6
3. Nicolás Fuchs/Fernando Mussano (PE/RA) Ford Fiesta +31,3
4. Miguel Baldoni/Gustavo Franchello (RA) Peugeot 208 +5.16,2
5. Álvaro Marchetto/Marcos Bazan (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.00,8
6. Augusto D'Agostini/Gustavo Beccaria (RA) Volkswagen Gol Trend +6.46,4
7. Claudio López/Fabián Cretu (RA) Chevrolet Agile +6.56,0
8. Samir Assaf/Diego Ruiz (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +7.27,4
9. Nicolás Madero/Manuel Prieto (RA) Ford Fiesta +8.15,9
10. Fernando Scarlatta//Nicolás García (RA) Citroën DS3 +12.01,8

Konečný stav šampionátu: 1. Ligato 295,5, 2. Villagra 294, 3. Fuchs 241, 4. Cancio 218,5, 5. Baldoni 203,5, 6. L. Preto 122

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!