Francouzské R5 míří na sever
Dvojice francouzských automobilových výrobců spojených v koncernu PSA na jaře homologovala své zbrusu nové soutěžní speciály kategorie R5. Vedle mezinárodních šampionátů ERC a WRC2 se Peugeoty a Citroëny začaly rozšiřovat do různých národních šampionátů. V převážné míře se tyto speciály začaly objevovat na jihu Evropy. Od příštího roku jich několik bude brázdit i tratě ve Skandinávii. Anders Grondal už více než deset let jezdí po soutěžních tratích a všechny své soutěže strávil za volantem vozů Subaru. S těmi je dnes čím dál těžší najít vhodné kolbiště a zejména na mezinárodní půdě kategorie produkčních aut hraje druhé housle. Na pořad dne tak přišlo přezbrojení na techniku R5. Grondal tak příští rok usedne za volant Citroënu DS3 R5 a vedle norského mistrovství s ním absolvuje i podpůrný světový šampionát WRC2.
Hned dvojici obdobných vozů ve svých finských dílnách skládají mechanici týmu PrintSport. Jeden už je pomalu připravený a Karl Kruuda jej začne testovat na zimní úvod sezóny. Tu by měl estonský pilot znovu strávit ve WRC2, kde už letos užíval služeb finského týmu a jejich postaršího Fordu Fiesta Super 2000. Druhý Citroën bude připravený až na jarní část finského mistrovství a do jeho kokpitu usedne Jussi Vainionpää. Pětadvacetiletý Fin letos absolvoval první rok za volantem čtyřkolky a s Mitsubishi Lancer EVO IX si dojel v rámci mistrovství SM1 pro bronz. Stejný post v SM2 obsadil několikanásobný finský mistr Juha Salo. Na příští sezónu navázal spolupráci s finským zastoupením Peugeot Sportu a o další mistrovskou korunu bude bojovat za volantem 208 T16 R5.