12. 1. 2015 15:24 − 1369× − 0

Rozhodnutí padlo v dunách, Kolomý dojel šestý

Kategorie kamionů má za sebou historicky první maratónskou etapu. Posádce Martina Kolomého se nevydařila úplně podle představ.

Kategorie kamionů má za sebou historicky první maratónskou etapu. Posádce Martina Kolomého se nevydařila úplně podle představ, i tak si ale TATRA Buggyra Racing tým v průběžném pořadí polepšil již na osmou příčku. Kolomého to však stálo jazyk!

Včerejší etapa byla opět kombinací rychlých pist v solných pláních s pouštními dunami. O vítězi rozhodly opět velké písky. Posádka Martina Kolomého se s nimi poprala s menšími komplikacemi, kdy po nájezdu na jednu z dun uvízli na skále, ale i přes to z etapy vybojovali šesté místo a posun v celkovém pořadí na osmou příčku. K posunu pomohlo i odstoupení Bělorusa Viazoviče na Mazu.

„Dneska opět duny, ale tentokrát myslím, že jsme se s nimi poprali lépe než včera. Malý zdržení jsme měli akorát na jedné duně, na kterou jsme se vyhoupli, že se rozhlédneme, abychom viděli, kam dál jet. Bohužel se ukázalo, že to nebyla duna, ale pískem zasypaná skála. To byla taková rána, že jsem si prokousnul jazyk a prasklo námi i čelní sklo. Trochu jsme tam pak uvízli a museli jsme hrabat, ale nakonec nám ta etapa docela vyšla,“ uvedl po příjezdu do bivaku Martin Kolomý, který po osmé etapě ztrácí na sedmého Van Vlieta necelé čtyři minuty a náskok šestého Staceyho se rovněž smrskl na necelou hodinu.


Foto: Martin Kozák/BUGGYRA 2014

Zajímavostí bivaku v Iquique je sjezd z pouštní hory ve výšce přes tisíc metrů nad mořem kde jezdci padají kilometr dolů a etapa končí přímo u bivaku v úrovni moře. Enormně náročný sjezd je oblíbeným místem nejen mezi posádkami ale i diváky, kterým se zde naskýtá nevšední podívaná. „Ten sjezd byl famózní, hlavně pro celý tým, který tak měl vlastně poprvé možnost vidět kluky v akci, jelikož se končilo přímo v bivaku a měli jsme nádherný výhled na celý sjezd. Jen to čekání, než se Martin vyhoupne na horizontu, bylo úmorný, ale nakonec to kluci zvládli perfektně a byl z toho další posun dopředu,“ uvedl manažer týmu TATRA Buggyra Racing Jan Kalivoda.

Poprvé v historii novodobého ale i původního afrického Dakaru se závod zastavil v jednom bivaku na dlouhé 4 dny, a to kvůli maratónským etapám, které letos nově na vlastní kůži zažily i posádky kamionů. Tento čas tak mohly doprovodné týmy v Iquique využít jak k odpočinku, tak k přípravám závodních speciálů do dalších bojů. Uvidíme, zda se v tomto stylu bude pokračovat i v budoucnu. „Dneska jsme se parádně vyspali, v bivaku byl totiž výjimečně klid. Kluci od Kamazu sice pracovali na autech ze všech nejdéle, ale v porovnání s klasickým bivakem tu bylo až nezvyklé ticho,“ liboval si Kolomý a kopilot David Kilián jen přizvukoval: „Myslím, že pohoda. Teda alespoň pro nás. Udělali jsme večer akorát DTU – denní technickou údržbu, nachystali gumy a krásně se vyspali. Ten duch maratónský etapy je mi hodně sympatický a myslím, že nejen my budeme rádi, když v tom budou organizátoři pokračovat.“


Foto: Martin Kozák/BUGGYRA 2014

Pro kategorii kamionů a osobních aut je na pondělí nachystán odpočinkový den. Posádky jsou za polovinou, a tak je čas na hodnocení dosavadního průběhu slavné rallye Dakar. „Snažíme se jet s rozumem. Nemůžeme si dovolit jet na hraně rizika, jako jede třeba Kamaz. Touto cestou my prostě jít nemůžeme. Bavili jsme se včera o tom s De Rooyem a ani on, který má v týmu další dva kolegy, do takového rizika jako Kamaz nejde. Nemyslím, že si ale vedeme špatně,“ hodnotil David Kilián, ke kterému se přidal Martin Kolomý: „Letošní duny jsou jedny z nejtěžší, co si pamatuju. Organizátoři si s námi navíc pohráli i tím, že se přes stejné úseky jede hned několikrát a stopy pak jsou hodně matoucí. Občas je to trochu loterie, komu to vyjde, což bylo ostatně i vidět. Snad ani jednomu z nás nevyšly všechny duny, každý jsme se v nějakých zasekli. Asi příště budeme v přípravě trávit více času jízdou v písku.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!