25. 1. 2015 09:25 − 1527× − 0

III. den: Monacké tažení zdárně pokračuje

Alfa Romeo 147 hustopečského Agrotec racing teamu je stále na dobré cestě popáté pokořit slavnou Rallye Monte Carlo.

Alfa Romeo 147 hustopečského Agrotec racing teamu je stále na dobré cestě popáté pokořit slavnou Rallye Monte Carlo. Martin Rada s Jaroslavem Jugasem si navíc nadále udržují osmé místo ve skupině RC4, celkově figurují na šedesáté příčce.

Třetí den začal pro startovní pole volným průjezdem RZ9. Ta předcházela pomyslnému „vrcholu“ celé soutěže – 51,7 km dlouhému testu Lardier et Valenca – Faye.


Foto: Jan Froněk

„O zrušení devátého testu jsme se dozvěděli už v servisu a trať jsme jeli jen volně. Pořadatelé nemohli takovou masu diváků zvládnout. Mám natočené na kameře třeba, jak nebezpečně byla kolem trati zaparkována auta fanoušků. To bylo neuvěřitelné…,“ popsal Martin Rada. „Ale problémy s diváky jsou i jinde. Mnohokrát se stává, že nám chodí normálně po trati.“

Po konzultaci s ledovým špionem Martina Prokopa Štěpánem Vojtěchem posádka Agrotec racing teamu pro nejdelší zkoušku soutěže zvolila zimní verzi závodních pneumatik, bez hrotu.

„Tato zkouška byla opravdu těžkým oříškem. Ze začátku byla suchá, pak místy pod sněhem, dále se střídaly vlhké a namrzlé pasáže. Hlavně na severní straně kopců, případně ve stínu, jsme museli jet hodně obezřetně. Ale s volbou gum jsem byl spokojen, i když jsme proti ´er dvojkám´ na suchých úsecích zase ztráceli. Ale naší prioritou je zdárné dokončení závodu, což podřizujeme případným soubojům ve skupině,“ okomentoval průjezd nejdelší zkouškou hustopečský jezdec.

Při druhém průjezdu dopoledne zrušené RZ Prunieres – Embrun se už normálně závodilo, ve druhé sekci to byla „příprava“ na další věhlasný test Sisteron.


Foto: Jan Froněk

„První test, který byl z velké části suchý, jsme odjeli na zimních kolech, ale v rezervě jsme pro Sisteron vezli dopředu dvě pneumatiky s hrotem. Přece jen Sisteron už s Jardou moc dobře známe a řadu stoupání bychom s alfou bez hřebíčku nevyjeli,“ upozorňuje Martin Rada.

Mohlo by se zdát, že pokořením Sisteronu dnešní závodění pro posádku Agrotec racing teamu skončilo. Ale opak byl pravdou. Neodpočinula si ani na přejezdu do uzavřeného parkoviště v monackém přístavu.

„Přejezd byl hodně náročný, všude byla auta fanoušků, kteří stejně jako my mířili do Monte Carla. Kvůli dopravní zácpě jsme přijeli do časové kontroly o tři minuty později a asi dostaneme třicetisekundovou penalizaci. To však uvidíme až ráno, neboť se může stát, že nám ji, stejně jako mnoha soupeřům ve čtvrtek, odpustí,“ doufá navigátor Jaroslav Jugas.

Závěrečný den Rallye Monte Carlo 2015 obsahuje tři rychlostní zkoušky v horách nad Monte Carlem. Posádky čeká i jeden průjezd přes kultovní průsmyk Col de Turini (RZ 14 La Bollene Vesubie – Sospel, 31,66 km). Po zdárném absolvování poslední sekce proběhne kolem 14. hodiny slavnostní vyhlášení na cílové rampě před knížecím palácem.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!