Jiří Šteg - eWRC.cz
26. 1. 2015 17:41 − 6609× − 16

Ogier se vyrovnal v počtu vítězství Colinu McRae

Na tiskové konferenci po RMC padlo několik otázek nejen k tomuto tématu.

Na tiskové konferenci po RMC padlo několik otázek nejen k tomuto tématu.

„Sebastiane, blahopřejeme k vítězství číslo 25. Vyrovnal jsi jím počet vítězství Colina McRae. Monte je vždy výzvou, ale jak těžké bylo tentokrát?

Ogier: „Bylo mimořádně těžké a to z mnoha důvodů. Vyrovnání počtu vítězství Colina pro mě znamená hodně. On je pro hodně pilotů rally idolem, stejně jako pro spoustu dětí, které stále ještě „jezdí“ jenom na PlayStation. Kromě toho je pro mě velice významné začít sezonu vítězstvím, to mi dělá největší radost. Minulý rok skončil vítězstvím, nová sezona začíná dalším vítězstvím, to je prostě perfektní. Byla to těžká rally a masivní výzva, ale o to je potěšení větší.“

„Bylo to nejtěžší Monte, které jsi dosud jel?“

Ogier: „V minulých letech jsem zažil několik ´Monte´, která byla opravdu těžká. Vzpomínám si na roky 2006, 2007 a 2008, kdy jsem tu byl jako divák a kdy to byly spíše asfaltové rally. Od roku 2009, kdy jsem účastníkem, byla tato rally vlastně vždycky těžká. Ale právě to má každý rád. Někdy člověk zjistí až v autě, při jízdě, jak to vlastně vypadá. Když jsme museli jet na slickách na sněhu, bylo to ale ještě těžší. V každém případě patří Monte k nejtěžším rally a je všechno možné, ale ne jednoduchá.“

„Zpočátku jsi velkolepě bojoval s Loebem a převzal jsi vedení ještě před jeho výpadkem. Byl jsi překvapen jeho rychlostí při návratu do rally?“

Ogier: „Pamatuješ se ještě, co jsem říkal před rally? Říkal jsem, že jsem si jistý, že Loeb bude na úrovni a to se také stalo. To ale neznamená, že to je normální. Není to normální, ale to je Loeb. Od samého počátku byl velkolepý a my jsme museli reagovat. Začali jsme v klidném rytmu, ale hned jsme dost ztratili. Podmínky v tu chvíli nebyly nejlepší, ale my jsme chytře vyčkali, až se zlepší.

Lituji jenom toho, že jsme kvůli rozdílným startovním pozicím spolu nemohli přímo bojovat. Přesně to jsem vloni říkal, a proto budu proti tomuto pravidlu pořád bojovat. Toto byl již první vzorek toho, jak jsou jím těsné souboje mezi piloty omezovány. To se bude opakovat i s mými teamovými kolegy a je to škoda, protože je tolik výborných soubojů. Existuje pár řešení, jak to zlepšit, ale je to okrajové téma, o kterém už nechci tak moc mluvit.

Přesto bylo pěkné, že se zúčastnil. Když je tady, víme, že ze sebe musíme vydat všechno. Bylo to opravdu vzrušující. Před rally jsem říkal, že se nesmí zapomenout na další piloty. Nakonec jsme ale byli se Sebem trochu rychlejší a ostatním jsme trochu odskočili. On pak udělal malou chybu, což můj závod změnilo. Musel jsem rally zvládnout, což bylo bez mezičasů ještě těžší. V sobotu jsem měl špatný rytmus, ale to je součást učebního procesu a stane se to v této sezoně ještě několikrát.“

Komentářů celkem: 16
26. 1. 2015 18:47
0 0
Rozhovor s Ogierem opět nezklamal! :-D On je prostě ďábel! smajlík Vzhledem k tomu, že mé komentáře na tomto webu nejsou žádoucí, tak jen dodám tohle: Sébastiene, snad jednou svýma výhrama dorovnáš/překonáš legendu WRC - Sébastiena Loeba! smajlík .... Další rundu kalendáře máme ve Švédsku, ale tam bude "králem" asi Jari-Matti, uvidíme, rád by se pletl. Latvalu mám ale rád, je to sympaťák a jezdec s velkým J!
26. 1. 2015 20:06
0 0
Původně napsal wrclukes
Rozhovor s Ogierem opět nezklamal! :-D On je prostě ďábel! Vzhledem k tomu, že mé komentáře na tomto webu nejsou žádoucí, tak jen dodám tohle: Sébastiene, snad jednou svýma výhrama dorovnáš/překonáš legendu WRC - Sébastiena Loeba! .... Další rundu kale...
Králem bude doufám Mads :D
26. 1. 2015 20:21
0 0
Colin byl jen jeden ,počet vítězství není jediný parametr aby byl někdo legendou...
26. 1. 2015 20:57 Upraveno 20:59
0 0
Původně napsal SolbergC4
Králem bude doufám Mads :D


A nebo taky Andreas. :-D Už minulý rok jel ve Švédsku exkluzivně. Nebo Kubica? :-D:-D:-D:-D Tipuji ho tak na tři "zajímavosti" během rallye....
26. 1. 2015 21:40
0 0
Colin byl jenom jeden, a nikdo se mu dlouho nevyrovná hlavně měl ohromné charisma. Jezdil srdcem a pro lidi, byl to prostě dravec. U nás to je Emil Triner, to je takový český Colin
26. 1. 2015 22:19
0 0
super ogi. bylo to vyborny na 1*
27. 1. 2015 10:19
0 0
Jenže jaká byla konkurence! Colin to měl mnohem ale mnohem těžší, v té době mohlo vyhrát cca +-10 jezdců, kdežto teď je to maximálně 1-2 jezdci. Takže já si myslím, že co do počtu vítězství jsou si rovni, ale úroveň šampionátu nelze srovnávat, ta byla mnohem větší za Colin a toto jsou to takové nic neříkající statistiky. Na druhou stranu Ogier za úroveň WRC nemůže a tím nechci jeho výkony shazovat a ač mi moc sympatický ze začátku nebyl a není ani teď, tak je to pan jezdec a srdcař, který chce vždy urvat co nejvíc a takových je opravdu v šampionátu málo- možná ještě Meeke. Připadá mi to, že to sklouzává ke cvičeným opicím ala F1, kde je to samý nagelovaný šamponek s marketingovým vvyjadřováním. Chybí mi ta živočišnost rally z 80-90 let, potažmo začátek našeho století, bylo se na co dívat.
27. 1. 2015 11:41
0 0
Bylo to super monte a podle různých videí i Ogi měl několikrát na mále a fakt štěstí. Připomnělo mi to Seba Loeba v jeho největší slávě. Tam, kde jiní vylítnou a urvou kolo, tam vylítne i Seb, ale kolo nějakým zásahem osudu neurve. To prostě k mistrům patří. smajlík
29. 1. 2015 20:05
0 0
V každé době byl někdo, kdo vyčníval nad ostatní. Pokud si v době před pár roky odmyslíme Loeba a dneska Ogiera, taky můžeme říct, že vyhrát či vyhrávat může víc jezdců. A do budoucna to bude ještě vyrovnanější. Takže to můžeme i obrátit a říct, že právě Loeb a možná tak trochu i Ogier, jsou kvalitativně výš, než ti dříve, když dokáží dominovat takovým způsobem.
29. 1. 2015 23:26
0 0
Jezdci by možná byli, ale nejsou auta smajlík V Colinově době bylo cca 10 továrních sedaček plus další ve F2 a navíc na tom byly všechny fabriky technicky podobně. To je samozřejmě mnohem lepší půda pro výskyt většího počtu nadprůměrně kvalitních jezdců než to co tady máme posledních cca 6 let
30. 1. 2015 00:28
0 0
fazzy...tak tovarnich sedacek je devet ted. 3vw,2citr,2hyun,2ford. soukromnici bertelli, prokop, kubica, (pojedou defacto cely sampionat) dalsi wrc neni problem...kdyz si to jezdec zaplati...
30. 1. 2015 10:35 Upraveno 10:41
0 0
Jistě, se vstupem VW a teď Hyundaie se situace samozřejmě vrací zpátky. Ale ta doba, kdy tu byly jenom Citroen a Ford i doba krátce předtím kdy u nich bylo ještě pár paběrkujících týmu, se podle mě vytvořila pauza v přísunu nových jezdců. Až teď se ta mezera začíná pomalu hojit díky Neuvillům, Evansům, Tanakům, Lefebverům, Mikkelsenům nebo Paddonům. Navíc další židle nabídne Toyota. Soukromníky nepočítám, protože aby někdo z nich našel cestu do fabriky je věc značně nepravděpodobná.
30. 1. 2015 14:47
0 0
Do fabriky se dá-viz Kubica(má sakra našlápnuto), i mladý. Chardonnet, Tidemand, pak asi i Breen, Lappi. H. asi nechá "sklouznout" právě Abbringa, C.-toho Lefebvera, Chadonnet "skoro" pravidelně(?), Ford Tidemanda, a VW si myslím pořád živí myšlenku německýho jezdce v německým autě-takže během roku by se mohl "sklouznout" i Wiegand-kolem kterýho je teď mediální vakuum. Buď půjde do Š-M a do MS, nebo do VW a MS. Pokud by šel do VW "ofiko", mohlo by u Š-M výhledově "vyzbýt" místečko i pro nějakýho nadějnýho mladýho Čecha?! smajlík
30. 1. 2015 15:23
0 0
Wiegand půjde leda k žebřiňáku,ze Š-M byl odejit a šanci dostal mladší(jméno se mi vykouřilo) němec.
31. 1. 2015 01:20
0 0
Wieganda pustili ze Š-D, protože se znovu orientujou na domácí mistrák a Wiegandovi tak už nemají co nabídnout k dalšímu růstu. Uvidíme. smajlík
31. 1. 2015 01:20 Upraveno 01:21
0 0
Wieganda pustili ze Š-D, protože se znovu orientujou na domácí mistrák a Wiegandovi tak už nemají co nabídnout k dalšímu růstu. Uvidíme. smajlík Srr, já nevim, co mi to pořáde blbne?smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!