Mads Østberg poražen Andersem Grøndalem

Norské soutěžní speciály si zimní pauzu moc dlouho neužily a v půlce ledna roztočily naplno svá kola.

Norské soutěžní speciály si zimní pauzu moc dlouho neužily a v půlce ledna roztočily naplno svá kola u příležitosti prvního podniku národního mistrovství. O dva týdny později, tedy o tomto víkendu se odjela další soutěž, Rally Hadeland. Ta sice není zařazena do kalendáře hlavního šampionátu, ale na jejím startu se sešla skvělá konkurence. Mads Østberg po vydařeném vystoupení na Monte Carlu dorazil do své domoviny vyzkoušet novou techniku rodinné stáje Adapta, Citroën DS3 R5. S tím bude v následujících norských soutěžích startovat Viktor Danneborg a hned od začátku tak bude mít k dispozici speciál nastavený od jednoho z nejzkušenějších jezdců. Premiéru na soutěžní trati si v Rally Hadeland odbyl i další vůz R5, Ford Fiesta pořízený Christianem Augustem-Selmerem. Ten se do rally vrací po pětileté pauze, když naposledy startoval s Fordem Focus WRC 04.

Tak velký skok v technice a ještě po tak dlouhé pauze nemohl skončit jinak než odstupem za nejlepšími jezdci. Selmer do cíle dojel až jako osmý, ale černou Fiestu R5 si alespoň pořádně otestoval před ostrým startem v druhém podniku norského mistrovství, který se odehraje již o příštím víkendu. Za volantem Fiesty R5 se tam představí i úřadující mistr Frank Tore-Larsen. Rally Hadeland začal mladý Nor podobně jako Sigdalsrally, když hned na prvním testu nechal spoustu času. Na necelých čtyřiceti kilometrech se taková ztráta dá smazat jen těžko. Larsen po smolném úvodu zajel čtyři druhé časy a skončil celkově pátý. Na čele soutěže spolu bojovaly dvě DS3 R5. Kromě Østberga s pneumatikami Michelin s tímto vozem startoval i Anders Grøndal na pirelkách. Druhý nejrychlejší muž úvodní Sigdalsrally potřeboval ještě doladit nastavení nového vozu na zasněžené tratě a k tomuto účelu využil právě Rally Hadeland. Jelikož se poněkud netypicky měřil čas na celé sekundy, hned ve čtyřech testech zajely oba Citroëny identický čas. Ve zbylých dvou byl o pět sekund rychlejší Grøndal a v cíli se tak mohl radovat ze skalpu továrního pilota.

Konečné výsledky tohoto podniku naleznete na tradičním místě ewrc-results.com

Komentářů celkem: 1
4. 2. 2015 11:07
0 0
Mám dotaz na znalce techniky. Ty Volva řady 240 (242, 244) jsou nějaké stavby národní skupiny, nebo ty auta měly normální homologaci??? Popřípadě kde najdu nějaké technické udaje o těch autech, nebo homologační specifikace. Zajímalo by mě, co to má za motory atd. Ti borci s tím letí jako prase i na úrovni první desítky smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!