KNA Rally Finnskog – komentář

Mads Ostberg pokračuje v důkladné přípravě na nadcházející švédský díl světového šampionátu.

Mads Ostberg pokračuje v důkladné přípravě na nadcházející švédský díl světového šampionátu a již podruhé v řadě se ukázal na domácí soutěži. Na rozdíl od Rally Hadeland tentokrát usednul do speciálu Citroën DS3 WRC, který bude pilotovat právě i ve zmíněné Rally Sweden. Jeho techniku z předešlé soutěže, DS3 R5 premiérově pilotoval její nový majitel Viktor Danneborg. Mladý pilot doposud startoval hlavně s Fordem Fiesta R2 a pouze několikrát si vyzkoušel řízení čtyřkolky Fiesta Super 2000. S novým Citroënem se tak zatím sžíval, ale moc mu to nešlo a skončil na slabé devětadvacáté příčce. Druhá norská DS3 R5 Anderse Grondala se bohužel na startu vůbec neobjevila a o největší porci mistrovských bodů si to tak měli rozdat zbylí dva rychlí jezdci s R5/RRC.

Už na prvním testu ale Frank Tore Larsen za volantem Fiesty R5 za svým největším soupeřem Eyvindem Brynildsenem s Fiestou RRC zaostal o půl minuty. Stejná situace se opakovala i v druhé zkoušce a ani v žádném ze zbylých testů Larsen nedokázal šlapat Brynildsenovi na paty. Větší soupeř mu ovšem během dne vyrostl v jezdci nejrychlejšího produkčního vozu Peteru Kristiansenovi. Pilot Subaru Impreza Sti do úplně posledního testu nastupoval jako čtvrtý s odstupem 13,4 sekundy a v jeho průběhu se dokázal na bronzový pódiový stupínek dostat. Larsen totiž chyboval, nechal v poslední zkoušce dvě minuty a spadnul až na páté místo. Největší bodový příděl do domácího šampionátu i tentokrát získal Brynildsen, který skončil v absolutním pořadí na druhém místě. Pro jasné vítězství si do cíle dojel Ostberg, který byl kvůli užití méně vhodných světových kol i na jedné zkoušce poražen. Hlavní cíl v podobě najetí důležitých testovacích kilometrů ovšem splnil beze zbytku. Za testováním přijel do Norska i další účastník Rally Sweden Frederik Ahlin. Za Larsenem s identickou Fiestou R5 po třech zkouškách zaostával už o skoro celou minutu. V RZ 4 ovšem kvůli technickým problémům o průběžné čtvrté místo přišel. Za zmínku ještě stojí start sedmnáctiletého syna Henninga Solberga Oscara, který s Fordem Fiesta ST zaostal za Danneborgem s DS3 R5 o pouhých 26,2 vteřiny a v juniorské klasifikaci skončil druhý za Hakonem Sveenem Froslidem.

Konečné výsledky tohoto podniku naleznete na tradičním místě ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!