V Kataru odstartoval nový ročník MERC

Šampionát středního východu vloni skončil fiaskem a handrkováním o titul u zeleného stolu.

Šampionát středního východu vloni skončil fiaskem a handrkováním o titul u zeleného stolu. Ten tam nakonec pro sebe vybojoval Nasser Al-Attiyah, ovšem konkurenční stáj Citroën Abu Dhabi se nechce uzmutého triumfu vzdát a na začátku roku přišlo další odvolání. Dost možná tedy ještě nejsou loňské souboje rozhodnuty a už se o druhém únorovém víkendu rozjely další. První díl šampionátu se odehrál v Kataru a na start se tam postavil mizivý počet pouhých dvanácti soutěžních dvojic. Z těch se hned celá polovina posadila do speciálů RRC, jedna posádka odstartovala s R5 a zbytek s produkčními vozy. Role největších favoritů připadla čtveřici světem ostřílených borců. Nasser Al-Attiyah by s Fordem Fiesta RRC rád získal už dvanácté vítězství na domácí půdě, zatímco Khalid Al-Qassimi bude chtít s Citroënem DS3 RRC zapomenout na závěr loňské sezóny. Další piloti Fiest RRC Yazeed Al-Rajhi a Abdulaziz Al-Kuwari budou letos bojovat na dvou frontách, kromě MERC i ve WRC2.

Po odvolání divácké superspeciálky v Dauhá začalo zápolení naostro v pátek ráno v poušti. Naprosto jednoznačně ovládnul dění první etapy Al-Attiyah, který zvítězil ve všech šesti testech. Výborně začal Al-Kuwari a od samého začátku se držel na druhé příčce. V úplně poslední páteční zkoušce ovšem chyboval, urval u svého Fordu levé zadní kolo a spadnul na čtvrté místo. Jelikož první etapu dokončilo pouhých pět aut, Al-Kuwari se v tu chvíli dostal na předposlední místo. Uvolněné druhé místo nakonec získal Al-Rajhi, který rozhodně neprožil bezproblémový den. Kromě problémů s diferenciálem jej přibrzdil i defekt. A ten samý problém pak stál za velkou skoro čtyřminutovou ztrátou Al-Qassimiho. Jezdce Citroënu provázely problémy i v sobotu, když hned ve druhém testu ukroutil poloosu a propadnul se na čtvrté místo. Na bednu se díky tomu vrátil Al-Kuwari, ale moc dlouho tam nevydržel. Ze hry ho vyřadila porucha motoru. Al-Rajhi pokračoval úspěšné tažení za druhou příčkou, ale ani on nakonec neuspěl. V předposledním testu u své Fiesty poškodil zavěšení levého zadního kola. Bez využití systému Rally2 tak nakonec do cíle dojely pouhé tři posádky. Nejrychleji novou sezónu začal Al-Attiyah, zatímco jeho hlavní soupeř z loňska Al-Qassimi získal druhý největší bodový obnos.

Ke konečným výsledkům tohoto podniku středního východu se dostanete na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!