11. 2. 2015 21:48 − 1861× − 0

Rallye Perce Neige – komentář

V úvodním dílu kanadského šampionátu, který se odehrál v okolí Maniwaki, se objevil navrátilec Sylvain Erickson.

Hlavní kořenící přísadou kanadského šampionátu byl v posledních několika letech atraktivní duel mezi Antoinem L’Estagem pilotujícího Mitsubishi a posádkou oficiální tamní stáje Subaru Patricka Richarda. Vloni ovšem Richard musel kvůli zdravotním důvodům svou úspěšnou kariéru vzdát. Souboje L’Estage vs. Subaru ovšem pokračovaly dále, jen za volant nové Imprezy 2015 usednul Martin Rowe. V zimní přestávce před letošní sezónou ale oba protagonisté za svými atraktivními boji udělali poslední tečku, když vzájemně spojili síly. Úřadující kanadský mistr se upsal stáji Subaru a po roce, kdy vyhrál úplně všechno, ještě více posílil své šance na další titul. Bohužel momentálně v Kanadě těžko nalézt jezdce, který by byl schopný se spojením L’Estage – Subaru vyrovnaně bojovat. Hlavní pozornost tak bude i letos upřena na boj o pozici vicemistra.

V úvodním dílu šampionátu, který se odehrál na klasických sněhem a ledem pokrytých úsecích v okolí Maniwaki, se objevil navrátilec Sylvain Erickson a divákům předvedl atraktivní Hyundai Accent vycházející z někdejšího WRC. Hned na první zkoušce zajel parádní druhý čas, ovšem v té druhé ztratil spoustu drahocenného času v závěji. Během dalších dvou zkoušek se Erickson dokázal prodrat alespoň na osmé místo, ovšem hned záhy mu definitivní stopku vystavilo prasklé rameno. Tou dobou už byl ze hry i další hodně rychlý jezdec s ambicemi na bednu Alexandre Béland. Pilot Subaru Beast po Crazy Leovi napřed zajel pěkný čas v RZ 2, kdy jen těsně podlehnul L’Estagovi, ale následně svou snahu trochu přehnal a svůj vůz zahrabal do sněhové bariéry. Do soutěže se vrátil díky Rally2 a v cíli tak uzavíral top ten.

První letošní kanadské soutěže se zúčastnil i někdejší kanadský šampión Franck Sprongl. Z garáže zkušený borec vytáhnul Mitsubishi Lancer EVO VI a po pěti testech se vyšplhal až na druhé místo. Následoval ale propad pořadím způsobený problémy se senzorem. Netrvalo ovšem dlouho a Sprongl se po RZ 9 na druhé místo vrátil. Tentokrát už ale jeho konto „zdobil“ odstup tří minut. I mistr tesař se někdy utne, v desátém testu Sprongl musel odstoupit po výletu mimo trať. Do problémů se ale dostali na náročné trati, v jejíž závěrečné části se skvělo i několik třicetikilometrových úseků, další. Marc Bourassa se svým Subaru atakoval nejrychlejší pětku, ale pak poškodil chladič a musel odstoupit. Kvůli technickým problémům se do cíle nedostali ani dva piloti obdobných Mitsubishi Lancer EVO VIII Jean-Sebastien Besner a Simon Losier. Subaru Uga Desgrenierse v první sekci běželo jen na tři válce. Mechanikům se problém podařilo vyřešit a posádka do cíle dojela na čtvrtém místě. Na bednu se i přes problémy se zamlžováním předního okna dostal další jezdec Subaru Karel Carré. Výraznějším problémům se na rozdíl od mnoha soupeřů dokázal vyhnout Sylvain Vincent a svou Imprezu dovezl na cílovou rampu na pěkném druhém místě. Čistý hattrick pro značku Subaru zajistil její hlavní zástupce L’Estage, který v Maniwaki nenašel přemožitele a naprosto jednoznačným způsobem si dojel pro další místní triumf. Nejrychlejší dvoukolku Volkswagen Golf pilotoval Simon Dubé a uspěl i v celkovém hodnocení, kde mu patřila šestá příčka.

Výsledky této soutěže k naleznutí zde.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!