Ondřej Plšek - eWRC.cz
12. 2. 2015 21:30 − 7376× − 23

Korsika s pěti rychlostními zkouškami?

Letošní návrat asfaltové klasiky do kolotoče mistrovství světa by měl být ve znaku veledlouhých měřených testů.

Francouzská rally definitivně skončila v Alsasku a přestěhovala se zpátky na středomořský ostrov Korsika. A místní pořadatelé přicházejí s revoluční myšlenkou, mají totiž v plánu uskutečnit celou soutěž v pouhých pět rychlostních zkouškách! S touto informací přichází server rallye-magazin.de.

Důvodem má být snaha o úspory, výsledkem pak pět rychlostních zkoušek o celkové délce 300 kilometrů. V pátek by tak na posádky čekala jediná rychlostní zkouška o délce 70 kilometrů, v sobotu se počet měřených testů zdvojnásobí na dva, každý z nich taktéž na v dnešní době gigantických 70 kilometrů. Neděli pak ukončí další dvě zkoušky, ranní znovu v délce 70 kilometrů, powerstage pak bude mít "pouhých" 20 kilometrů.

U týmů zastoupených v mistrovství světa tento nápad nevyvolal velké nadšení, naopak vyvolal spíše hrůzu. Podobně na tom mohou být i fanoušci, kteří by v případě uskutečnění těchto plánů měli šanci vidět posádky na trati jen minimálně. A jezdci se spolujezdci by se museli koncentrovat skoro 45 minut v kuse, protože pokud by stavba tratí umožňovala stejnou rychlost jako v roce 2008, kdy se na Korsice jelo v rámci MS naposledy a vyhrál zde Sebastien Loeb, tak by ti nejrychlejší na 70 kilometrů potřebovali přes 41 minut. A zapomínat nesmíme ani na pneumatiky, které by těžko tak dlouho zátěž vydržely bez úhony.

Komentářů celkem: 23
13. 2. 2015 17:5321
0 0
Vaca: Nectěl jsem na tvůj "komentář" vůbec reagovat - protože asi všichni ostatní (krom Tebe) jsou tupci a píší perly. ALE i když jsem Korsiku nikdy nejel, tak s cross country se přece nedá srovnávat. Už jen počtem zatáček, rychlostí atd. Navíc musíš jako mitfára čučet na rozpis. Prostě podle mě je to větší záhul na spolujezdce, než na jezdce, ať se ti to líbí, nebo ne.
13. 2. 2015 18:2122
0 0
Je to blbost. pro diváka na místě by to znamenalo vidět jen většinou jeden průjezd za den. Pokud byse něco stalo (crash, mnoho diváků apod..) tak zrušení RZ znamená nevidět nic a přijít hned o 1/5 kilometráže. pro posádky z hlouby pole by to pak mohlo znamenat, že se sotva svezou. Náročnost pro posádky taky nesmyslná, speciálně na tady kde by měl rozpis délku zlatejch stránek. je fakt rozdíl číst 3 x 20 nebo 1 x 70. A pobavil mě komentář s výhodou pro Kubicu. Jo na okruhu jezdit vytrvale, kde si zapamatuje 20 zatáček to věřim, že by jeho vytrvalost byla plusem. Jenže s jeho "charisma" mu bude vytrvalost k prdu, když to rozvěsí hned v tý první, kterou zapomene....
14. 2. 2015 15:5623
0 0
Pro fotografy dost špatné,dovedl bych si představit návrat Safari rally a dlouhé RZ. Ale na Korsice? Třeba se pletu a bude to oživení..smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!