--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 2. 2015 12:11 − 11348× − 3 0

Valda: Proti soupeřům s WRC se budeme snažit o to víc

Rozhovor s Pavlem Valouškem o průběhu loňské sezóny, kterou strávil starty ve slovenském rallyovém šampionátu.

Ani sezóna 2014 nepřinesla změnu a mezinárodního mistra ČR z roku 2010 – Pavla Valouška jsme neměli moc příležitostí vidět na tratích českých soutěží. Po roce 2013, kdy se u jeho jména neobjevilo mnoho startů to však bylo loni mnohem lepší, neboť Pavel začal startovat na Slovensku, kde po jednom startu s Lancerem deváté evoluce přesedl do Škody Fabie S2000 a s ní odjel většinu zbývajících soutěží u našich východních sousedů. Kromě toho zvládl i start na své domácí Barum rally, kde se tradičně sešla silná konkurence v rámci Mistrovství Evropy. Jak letošní sezónu Valda hodnotí, které podniky se mu povedly a které ne a co plánuje do letošního roku, to se dozvíte v následujícím rozhovoru.

Pavle, naposledy jsme se spolu bavili před Rally Lubeník, kde jsi premiérově osedlal Fabii S2000 MM Rally Teamu a v cíli z toho bylo druhé místo. Jaký byl návrat do kokpitu speciálu, s nímž jsi získal český titul v roce 2010, a jak se ti soutěž povedla?

Návrat do kokpitu Fabie byl úžasný. Díky MM Rally Teamu a klukům jsem dostal tuto možnost a jsem za ni velmi vděčný. Fabie je super auto. Na první soutěži bylo důležité hlavně dojet do cíle. To se povedlo i s docela pěkným výsledkem v cíli. K soutěži jsme se snažili přistoupit s respektem a jsem rád, že bez škod jsme dokončili.

Dalším podnikem na programu bylo Mistrovství Evropy v podobě tvé domácí Barum rally. Jak jsi byl s průběhem soutěže, až do sobotního odpoledního vyloučení, spokojen? Jak hodnotíš svou rychlost v porovnání s mezinárodní konkurencí?

Barumka se nám celkově nepovedla. Ale i to se někdy stává. Začali jsme městským okruhem, kde jsem byl spokojen se svou jízdou, ale dosažený čas byl naprosto tragický a vůbec jsem nechápal proč. Musím přiznat, že mě to trošku vyvedlo z míry a to se projevilo na sobotních ranních rychlostních testech, kde můj výkon a řízení bylo něco strašného. Nevím co se dělo, ale připadal jsem si, že řídím závodní auto poprvé v životě. Děs a hrůza opravdu. Snažil jsem se co nejvíce koncentrovat a když už jsem si říkal, že se do toho jen trošku začínám dostávat – to bylo na druhém Trojáku, tak přišlo vyloučení. Ale opravdu jsem byl více zklamán ze svého výkonu, než ze samotného vyloučení. Takže má rychlost se zahraniční konkurencí byla špatná.

Předposledním slovenským podnikem byly Košice, kde jsi kvůli technické závadě odstupoval z třetího místa v hodnocení slovenského mistráku. Jak do té doby soutěž probíhala?

Barumka a Košice byly pro nás smolnými závody. Barumka byla pro mě domácí a Košice byly pro kluky týmově domácí, protože máme dílny a zázemí přímo v Košicích. Takže po těchto dvou závodech jsme byli smutní, ale už je to pryč a moc se těšíme na další sezónu. Jinak soutěž probíhala v pohodě. Jel jsem se spolujezdcem, se kterým jsem jel poprvé a to není nikdy jednoduché, jet napoprvé tak těžký závod, jak Rally Košice jsou.

Po dlouhé době se tedy po tvém boku objevil jiný spolujezdec než Martina Šlehoferová, konkrétně Imrich Ferenz, čímž se rozšířila tvá sbírka národností spolujezdců na tři. Co spolupráce v autě a ze zajímavosti se musím zeptat, v jakém jazyce probíhal diktát?

Diktování v cizím jazyce, nemám problém. Dokonce už bylo skoro na spadnutí, že bych jel s jedním spolujezdcem, který by mi diktoval v angličtině. Já hlavně doufám, že se mi už podaří a snad podařilo najít spolujezdce, se kterým bych jel už stále. V dnešní době, to není jednoduché.

Sezónu uzavřela Rally Tatry, kde jsi vybojoval stříbrnou příčku za Josefem Bérešem. Konec sezóny dobrý, všechno dobré?

Ano ano, to byl podle mě náš nejlepší slovenský závod. Měli jsme trošku na začátku technický problém a Joži Beréš jel perfektně. Nešlo ho stíhat, i když rozdíly na RZ byly opravdu minimální. Byl to super závod, který jsem si užíval a navíc nám perfektně sedla spolupráce s Peťou Řihákovou, která odvedla TOP výkon. Na druhé RZ bylo hodně mlhy, navíc v rychlém a nepřehledném úseku. Nenechala se vykolejit a pořád věděla kde je a to bylo super. Opravdu parádní závod a jsem rád, že i Dodimu se po dlouhé době technických problémů podařilo dojet a zaslouženě vyhrát.

Na úplný závěr roku jsou tradicí různé rallyshow, ty jsi se ukázal jak na Slovakiaringu, tak v Praze. Který podnik se ti více líbil a kvitoval jsi pražský návrat na Strahov?

Nejde to srovnávat. Oba dva tyto podniky mají jiný koncept. Na Slovakia ringu jsem jel poprvé. Je tam super, že rychlostní zkoušky jsou dlouhé a nemusí se jet podle jízdního výkazu a na každou RZ mohu vzít jiného spolujezdce a to se i stalo. Bylo to fakt super. Jsem rád, že se v Praze vrátil Strahov. Ta RZ děla Pražský rallysprint tím, čím je a za to jsem rád. Jeli jsme s Matěm Markovičem a závod jsme si opravdu užili. Byla sranda a o to jde.

Pomalu, ale jistě už klepe na dveře letošní sezóna, už máš jasno, kde a co pojedeš? Bude to opět slovenský šampionát? A propos, co říkáš na změny, které vedou k povolení všech vozů WRC u našich východních sousedů?

Vypadá to tak, že budeme opět startovat v rámci Slovenského mistrovství. Na změny je několik pohledů z několika stran. Z pohledu diváka „pecka“. Na Slovensku mix novodobých aut se starými i s novodobými WRC auty. U nás bude velmi zajímavé sledovat, jak všichni jdou proti Vencovi s vozy WRC. Určitě to bude dramatické a i já se na to těším. Určitě budu sledovat. Pohled z druhé strany je ten, že to není úplně dobré, pro teamy, které si pořídily novodobou techniku za hodně peněz. To je třeba náš případ. Budeme mít hodně soupeřů s vozy WRC, ale o to víc se budeme snažit.

Komentářů celkem: 3
18. 2. 2015 15:01
0 0
Poslední odpověď ohl. startů je zklamáním ...
18. 2. 2015 15:29
0 0
obávám se, že v dnešní době můžeme být rádi, že Pavel bude jezdit aspoň někde a určitě lepší Slovensko než sedět doma na zadkusmajlík
18. 2. 2015 15:43
0 0
Uvidíme, na Barumce se určitě ukáže smajlíksmajlík.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->