Italská rallyscéna se dává do pohybu

Za měsíc odstartuje nový ročník hlavního italského šampionátu C.I.R., který vloni nabral nový dech.

Za měsíc odstartuje nový ročník hlavního italského šampionátu C.I.R., který po letech úpadku vloni nabral nový dech. Jeho největší atrakcí se stal dramatický souboj tří jezdců s vozy třech různých značek o titul. Až do úplně posledního podniku spolu zástupce Peugeotu Paolo Andreucci, Škody Umberto Scandola a pilot Fordu Giandomenico Basso bojovali o titul. Vítězně z tohoto atraktivního souboje vyšel Andreucci a není tak divu, že jeho spojení s francouzskou značkou a speciálem 208 T16 R5 zůstává neměnné i pro rok 2015. Ke zdárnému konci se blíží i vyjednávání Umberta Scandoly a oficiální italské stáje zastupující značku Škoda. V posledních třech sezónách toto spojení Scandolovi vyneslo jeden bronz, jeden titul vicemistra a jeden titul úplný. Začátek sezóny by mistr z roku 2013 strávil za volantem Fabie Super 2000 a nejspíš již v Sanremu usedne do zbrusu nové R5.

Zatímco tedy Andreucci se Scandolou pojedou dál ve službách svých dosavadních zaměstnavatelů, u třetího adepta na loňský titul Bassa ještě není nic rozhodnuto. Stáj BRC už svou účast v sezóně 2015 s inovovanou Fiestou R5 na plyn potvrdila, ale námluvy s Bassem ještě nejsou u konce. Někdejší tovární pilot Fiatu tak může klidně zakotvit v Peugeotu 208 T16 R5 stáje Munaretto, za kterou startoval už předloni. „Dvěstěosmiček“ by se v italském mistrovství vůbec mělo objevit větší množství. PA Racing Alessandra Perica disponuje dvojicí těchto speciálů, šéf stáje ale do žádného z nich zřejmě neusedne. Jeden kokpit by rád přenechal nějaké zahraniční hvězdě, zatímco do druhé 208 má usednout nadějný junior Stefano Albertini.

Velkým hráčem v C.I.R. je rovněž výrobce pneumatik Hankook, jehož barvy vloni hájil za volantem Fordu Fiesta R5 Andrea Perego. Ten už ale pokračovat nehodlá a jeho místo by mohl obsadit Španěl Xevi Pons. Hankook o víkendu prezentoval svou sestavu pro novou sezónu a zatím potvrdil pouze dvojici Fiest R5 týmu Bernini, ve kterých pojedou Nicola Caldani a „Ciava“. Obsazení třetího kokpitu zatím oznámeno nebylo a stáj kromě italského šampionátu plánuje i účast ve světě. Tajemno jako na hradě v Karpatech je zatím kolem dalších předních účastníků loňského šampionátu. Andrea Nucita by s novější technikou než je Peugeot 207 Super 2000 jistě proháněl nejrychlejší borce a Citroën DS3 R5 Rudyho Micheliniho lze rozhodně považovat za velké zpestření šampionátu. Rozluštění zbývajících tajenek se jistě dočkáme brzy, uzávěrka přihlášek na úvodní Rally Il Ciocco se blíží mílovými kroky. V kalendáři došlo oproti loňsku k jediné výraznější změně, podnik na Sardinii nahradila asfaltová soutěž v okolí Říma. Z osmi soutěží se tak šest odjede na asfaltu a pouhé dva na šotolině.

Italští soutěžáci si to spolu rozdali už o uplynulém víkendu, ale o důležité mistrovské body se ještě nebojovalo. Jak je v Itálii zvykem, rallyshow často nachází útočiště na okruzích. Zatímco konec sezóny patří Monze, na úvod nového roku se soutěžní speciály objevily na okruhu Franciacorta. Sobotní trojici rychlostních zkoušek ovládnul Stefano D’Aste, ovšem v nedělním ranním dešti chyboval a u DS3 WRC urval kolo. Do vedení se pak dostal Luca Rossetti, který se po dvanácti letech vrátil za volant WRC. S Fordem Focus 08 nedal nikomu ze zbylých soupeřů šanci a dojel si pro jasné vítězství. O druhé místo si to spolu rozdali nejrychlejší zástupci třídy RC2. V souboji generací zvítězilo starší provedení Peugeotu, Giacomo Ogliari s 208 T16 R5 totiž o 1,2 sekundy podlehnul Alfonsu Di Benedetovi s 207 Super 2000.

Komentářů celkem: 2
18. 2. 2015 20:34
0 0
"urval kolo" mi přijde dost "neurvale" napsané smajlík
19. 2. 2015 16:19
0 0
dnes bylo dle všeho Bassovo setrvání ve Fiestě BRC potvrzeno
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!