Ondřej Plšek - eWRC.cz
23. 2. 2015 22:10 − 5750× − 9

Hyundai v Mexiku s vylepšeným vozem

Nový Hyundai i20 WRC ještě není hotov, tak jihokorejská automobilka vylepšuje stávající model řazením pomocí pádel pod volantem.

Úvodní dvě soutěže mistrovství světa v rally jsou za námi a posádky se po chladné Evropě těší na americký kontinent do Mexika. Z pozice druhého jezdce průběžného pořadí se na první šotolinovou soutěž vydá i Thierry Neuville. Belgický jezdec v Mexiku v posledních dvou letech vždy dojel na stupních vítězů a může tak i nadále udržet kontakt s vedoucím Sebastienem Ogierem.

K tomu ale potřebuje i konkurenceschopného vozu, jenže tým se plně soustředí na vývoj nového modelu a tomu současnému již tolik pozornosti nevěnuje. Dle rallye-magazin.de nakonec udělal šéf týmu Michel Nandan výjimku a na nátlak jezdců povolil zabudování pádel na řazení do aktuálního vozu. První zkušební jízdy s pneumatickým řazením na volantu se uskutečnily minulý týden ve Španělsku.

Zcela nový vůz Hyundai i20 WRC by měl být nasazen ve druhé polovině sezóny. Další pozitivní zprávou pro tým je, že se zpět vrací Dani Sordo. Po zranění, které ho potkalo na horském kole, je již zcela fit a zvládl absolovat intenzivní dvoudenní test na Mexickou rally.

Komentářů celkem: 9
24. 2. 2015 03:04
0 0
Jinde píšou, že v Mexiku se řazení na-pod volantem nebude moct použít. Nevím, proč tam ne, když to teď šlo. Napíše k tomu někdo něco? Možná proto VW má dvě nový auta a jedno loňský-aby to všechno-nejen řazení, ale celý auta-porovnával v "boji"? Rozhodně si teda nemyslím, že by Mikkelsenovi nedokázali ještě jedno na čas udělat...! smajlík
24. 2. 2015 06:02
0 0
vagóny s pádlama???smajlíksmajlík
24. 2. 2015 08:21
0 0
Já osobně bych to podle těch napůl se lišících a potvrzujících informací viděl tak, že Hyundai nakonec udělá/udělal "pádla" i do současné i20, i když to původně nebylo v plánu. Ale v Mexiku je nepoužijou/nemůžou použít, neboť je před "odjezdem" techniky na soutěž prostě ještě neměli připravené/otestované/vyzkoušené/homologované (co já vim, ale když teď měli první testování...). Ale je to jen můj názor...
24. 2. 2015 15:01
0 0
To se smí znovu používat řazení pádly pod volantem, které se zakázalo, aby se snížily náklady?
24. 2. 2015 22:30
0 0
Medvěd-asi nejde jen o Hyundai: http://www.rally-mania.cz/news.php?id=16357
Leon: Zase někdo míchá věci podle sebe. Před "pár" lety byl třeba mobil docela slušná cihla a stál jak půl auta! Asi tak.smajlík
25. 2. 2015 08:44
0 0
milin60: Proto jsme ty informace nazval "napul se lisici a potvrzujici" - nikde jinde jsem o tom "globalnim nepouziti" nic nevidel (a ani nechapu, jakej by to melo duvod/prinos - i kdyz to neni rozhodujici), proto jsem napsal svou myšlenku.
25. 2. 2015 18:22 Upraveno 18:26
0 0
Původně napsal Leon Leon
To se smí znovu používat řazení pádly pod volantem, které se zakázalo, aby se snížily náklady?
Pokud si sledoval uvodní dva závody MS, určitě sis musel všimnout, že všechny tovární auta krom Mikkelsena a Hyundaiu jezděj "pádla".
25. 2. 2015 19:41
0 0
Původně napsal OndrejMattes
Pokud si sledoval uvodní dva závody MS, určitě sis musel všimnout, že všechny tovární auta krom Mikkelsena a Hyundaiu jezděj "pádla".

To jo, mě právě zajímá, zda se používá téměř stejný systém jako před léty nebo zda je to řešené technicky nějak jinak. A čím to FIA zdůvodnila, že to znovu povolili?
25. 2. 2015 20:50
0 0
Když různý "pádla" montujou už řadu let do řady civilních aut, proč by měly závoďáky stát mimo? Závoďáky dycky byly napřed a udávaly trendy. Proč by měly bejt najednou pozadu? To samý platí třeba i pro "diskutovanou" F1...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!