Aleš Holakovský - eWRC.cz
27. 2. 2015 06:56 − 7521× − 12

Rozhovor: Dvě novinky u Sparrow Racing pro sezonu 2015

Před dvěma lety jsme si povídali s manažerem týmu Tomášem Hrabcem v obsáhlejším rozhovoru, letos jsme se sešli znovu.

Před dvěma lety jsme si s manažerem týmu Sparrow Racing Tomášem Hrabcem v obsáhlejším rozhovoru, který si můžete přečíst zde (www.ewrc.cz), povídali hlavně o zajímavostech z historie týmu a o rally jako takové obecně. Od té doby už ovšem uplynulo hodně vody a událo se spoustu věcí, jak v rally celkově, tak v týmu Sparrow Racing. Sešli jsme se tedy znovu a v dnešním rozhovoru se zaměřili na novinky a zajímavosti před nastávající sezonou, včetně jednoho opravdu unikátního vozu, který přibyl v týmové flotile.


Foto: archiv týmu

Ahoj Tomáši, tak jak u Vás probíhají přípravy na sezonu 2015?

Přípravy probíhají standardně, což znamená, že na všech vozech našeho vozového parku probíhají repase hlavních komponentů, aby měla všechna vozidla do začátku sezony zrepasované motory, převodovky a tlumiče. Kromě toho se řeší kosmetické záležitosti na karosériích a laku vozů, které vozy utrpěly během náročné sezony, a na které není mezi závody tolik času. S tím souvisí samozřejmě i úpravy designu a polepů vozů.

Jaké jsou u Vás pro nastávající sezonu novinky?

Zakoupili jsme druhý vůz Peugeot 208 VTi R2 a od podzimu řešíme s Michalem Horákem jeho starty v kompletním letošním velkém českém mistráku, počínaje Šumavou. Nově zakoupený vůz také momentálně prochází kompletní repasí, chceme mít v letošní sezoně dva identické vozy a plně srovnatelné vozy 208 VTi R2. Michala Horáka by měl tradičně navigovat jeho otec Ivan. S druhým vozem bude, stejně jako loni, bude pokračovat taktéž převážně ve velkém mistrovství Václav Dunovský.

Jaký je tedy Váš aktuální závodní vozový park?

Je to 1x Škoda Fabia S2000, 2x Peugeot 208 VTi R2, 4x nestárnoucí Honda Civic Vti a nově také 1x Škoda Fabia KIT CAR.

Cože je to poslední??? Opravdu?

Ano, je to opravdu tak, jde o jeden z vozů vyvinutých a provozovaných před deseti lety panem Brůzlem, se kterým jezdil i Jan Kopecký. Jde o kompletně zrepasovaný vůz v nejvyšší specifikaci, která byla homologována. V současnosti jde o jediný existující exemplář, který je schopen účastnit se rallyových podniků. Čili pokud by se pro něj našel zájemce o svezení, byla by to velká zajímavost nejenom pro dotyčnou posádku, ale věřím, že i pro fanoušky a diváky.

Zajímavé. Ještě mi to nedá nezeptat se, co se stalo s vaší legendární Suzuki Ignis S1600, kterou jsme dlouhá léta vídali nejenom v českých šampionátech?

Ignisek po velmi vydařených letech byl prodán zpět původnímu majiteli Martinovi Prokopovi do jeho osobní sbírky. Při prodeji nám všem ukápla i slza. Osobně doufám, že ho alespoň ještě jednou někdy uvidím v akci. Martin slíbil, že jak to bude možné, bude s ním startovat na legendách v San Marinu.


Foto: archiv týmu

Kdo a kde všude bude tedy letos ve vašem týmu startovat?

Jak již bylo zmíněno, oba dva Peugeoty 208 VTi R2 pojedou ve velkém českém velkém mistráku, a doufám, že oba dva pojedu také ve slovenském šampionátu. Jeden Peugeot by měl jet i rakouský mistrák. Jedinou možností, kde si mohou ještě čeští piloti vyzkoušet tento vůz, jsou některé závody Rally Sprint Série, na které je vůz zatím neobsazený. Jednáme však i o startech vozu na asfaltových podnicích mistrovství světa a juniorského evropského šampionátu, ale to je samozřejmě organizačně i finančně výrazně náročnější a týmy zatím postupně naplňují své letošní rozpočty, čili tam nelze zatím nic konkrétního potvrdit.

Co se nemění, to budou starty naší týmové vlajkové lodi Škoda Fabia S2000 s Janem Jelínkem a Petrem Machů v MČR v rally. Vůz by pak měl startovat i na minimálně některých podnicích Rally Sprint Série a na vybraných podnicích slovenského mistrovství . A opět, řeší se případné zahraniční starty Fabie S2000 v rukou zahraničních posádek, ale zatím je vše v jednání.

Týmové Hondy jsou z větší části obsazené, paradoxně zatím máme více obsazený finančně náročnější velký mistrák, než levnější Rally Sprint Sérii. Ale to se samozřejmě liší soutěž od soutěže, třeba Šumavu jsou vozy ještě k dispozici. Nicméně i na tom je vidět, že Honda Civic nabízí jezdcům stále kvalitní sport za rozumné finance.

Ohlédněme se ještě na závěr v krátkosti za loňskou sezonou, jakých úspěchů se podařilo Vašim jezdcům dosáhnout a na co byste rádi navázali?

Honza Jelínek s Petrem Machů obsadili loni krásnou 5. příčku v absolutní klasifikaci MMČR v rally, přestože měli smůlu a museli hned čtyřikrát odstoupit, ať už pro havárie nebo jiné problémy. Nicméně díky čtvrtému místu z Hustopečí a zejména parádnímu bronzovému umístění ze závěrečné Příbrami se vešli do první pětky. Doufáme, že se jim letos problémy vyhnou, a pak by mohli Honza s Petrem pomýšlet ještě výše.

Vašek Dunovský, startující loni převážně s Jiřím Strossem, měl slibně nakročeno k titulu mistra ve třídě 6, ale bohužel na poslední závod už se mu nepodařilo naplnit rozpočet, takže nemohl souboj o titul dobojovat a musel se spokojit se stříbrem. Ale i tak byl se sezonou velmi spokojen. K tomu přidal celkové 5. místo v klasifikaci 2WD v MMČR. Velmi si vážíme výsledku Vény Dunovského na Barum Rally, kdy i po problémech způsobených výletem mimo trat a konkuroval nejrychlejším pilotům v juniorského šampionátu ERC a obsadil ve velmi silné evropské konkurenci výborné 6. místo v RC4.

Ceníme si výsledků talentovaného Tomáše Fuska s naším Peugeotem 208 VTi R2 ve slovenském mistrovství. Na Rally Lubeník zvítězil celkově ve dvoukolkách a ve třídě 6 a absolutně byli se spolujezdcem Jakubem Slovákem devátí. Deváté místo absolutně obsadili i v Prešově, ve třídě a ve 2WD to zde bylo stříbro, stejně jako Košicích. Čili je vidět, že Tomáš Fusko promlouval loni do výsledků slovenského šampionátu velmi výrazně.

Prosazovali se tradičně i jezdci našich Hond, musíme vyzdvihnout zejména 2. místo Davida Štefana s Ivo Říhánkem v konečné klasifikaci MMČR v rally ve třídě 9, přičemž v Hustopečích a na náročné Bohemce se podařilo Davidovi dokonce zvítězit. Hned za nimi na zaslouženém třetím místě skončili v konečné klasifikaci loňského velkého mistráku Milan Obadal s Ivo Vybíralem. Jak je vidět, ve všech kategoriích tedy budeme mít letos na co navazovat.

Máš nějaký tradiční závěrečný vzkaz?

Přeji všem jezdcům a jejich fanouškům do letošní sezony úspěch a jen příjemné zážitky, ať už budou startovat u nás, nebo jinde. Koho bude zajímat další dění v našem týmu, může sledovat www.sparrow.cz nebo náš týmový facebookový profil SPARROW RACING team.

Děkuji za rozhovor!

Komentářů celkem: 12
27. 2. 2015 19:15
0 0
ten fabia kit to je neco...chce to ale poradnyho pilota. Brynda, Triner...etc.
27. 2. 2015 20:20
0 0
Nóó a co třeba udělat sbírku (jak kdysi na Krestu) ,ale tentokrát na Emila.Létal i s Fabií a co teprve s KITem!
27. 2. 2015 21:49
0 0
Jednu fabii kit car měl i Pospíšilík možná je od něho
27. 2. 2015 22:44
0 0
podle fotek, co měl Sparow na FB, tak by se mělo jednat o Pospíšilíkovo auto
XYZ
28. 2. 2015 08:13 Upraveno 08:14
0 0
Pospíšilík už tohoto Kita nevlastní, takže už to Pospíšilíkovo auto není ...smajlík a vlastníkem není ani Sparrow ...
28. 2. 2015 10:08
0 0
hujer: S tou sbírkou na Emila není blbej nápad.
28. 2. 2015 15:50
0 0
Pochybuju , že by se v dnešní době daly nasbírat statisíce na rally a taky by se toho musel chopit hodně schopný organizátor,ale představa to je krásná, uměl tohle auto vodit parádně, jako všechny jiné smajlík
28. 2. 2015 16:25
0 0
hujer: Hmm...a ví vůbec někdo, jak ty peníze z výše zmíněné sbírky byly použity? Já mám dojem, že na závodění nakonec nešla ani koruna...
28. 2. 2015 18:57
0 0
Původně napsal Vrátníček
hujer: Hmm...a ví vůbec někdo, jak ty peníze z výše zmíněné sbírky byly použity? Já mám dojem, že na závodění nakonec nešla ani koruna...


To fakt nevím jen že měl celé auto popsané jménama přispěvovatelů.Ale je fakt že to šlo přes Charouze,který vlastně zařídil tovární angažmá.
28. 2. 2015 20:07
0 0
tak něco o Fans For Kresta mohou napovědět jejich tiskovky - http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=1071&title=kresta-s-charouzem-predstavili-maketu-focusu-wrc
1. 3. 2015 09:56
0 0
Takže peněz od fanoušků asi nebylo málo, když by to dalo na Monte.
1. 3. 2015 13:13
0 0
na Monte to rozhodně nedalo, vybral se cca. milion (?), ale byla to výrazná pomoc, to zase jo, zbytek měli krýt Romanovi sponzoři
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!