--> -->
3. 3. 2015 23:15 − 2221× − 0 0

Bláznivý druhý díl švédského mistrovství

Seveřané pomalu přicházejí na chuť speciálům kategorie R5, kterých se přes zimu v této části Evropy vyrojilo jako hub po dešti.

Seveřané pomalu přicházejí na chuť speciálům kategorie R5, kterých se přes zimu v této části Evropy vyrojilo jako hub po dešti. Největší nárůst zaznamenalo Švédsko, kde se třeba předcházející kategorii Super 2000 vůbec nedařilo. Do nové sezóny národního mistrovství se v prvních dvou podnicích zapojila dvojice Citroënů DS3 R5, jeden Peugeot 208 T16 R5 a jeden Ford Fiesta R5. Největší bombou měla být už během úvodního podniku premiéra ve Švédsku vytvořené R5 značky Mitsubishi. Speciál ale nevyhověl technickým požadavkům a jeho premiéra byla odložena na Östersund Winter Rally. Bohužel ani na startu druhého dílu mistrovství se tento vůz neobjevil a nad jeho budoucností zatím visí pořádný otazník. Kdo ale na zasněžených tratích na konci února rozhodně nechyběl, bylo několik speciálů královské třídy WRC. Subaru Impreza WRC S10 úřadujícího mistra Jerkera Axelssona a stařičký Ford Escort WRC někdejšího multišampióna Matse Jonssona se seřadily na začátku hlavního pole. To se na trať ale vydalo až za bohatým polem juniorů a toto netradiční seřazení sehrálo nejdůležitější roli v seskládání posádek do závěrečných výsledků. Ale o tom až za chvíli.

Na úvodním testu vypálil všem jezdcům se silnějšími WRC rybník Robin Friberg pilotující Citroën DS3 R5. Ten se pěkně prezentoval už při domácím podniku MS a tento jeho výkon tak nebyl zas tak velkým překvapením. V sobotu už ale piloti nejsilnějších speciálů nic neponechali náhodě, vyšplhali se na první příčky a soupeřům s vozy R5 začali odjíždět. Hlavní roli hrál lídr mistrovství Axelsson, který si během pěti sobotních zkoušek vybudoval náskok skoro celé minuty na spojení veteránů Jonsson – Escort WRC. Největší zajímavostí závěru soutěže mělo být rozuzlení nervy drásajícího duelu dvou DS3 R5. Mezi třetím Robinem Fribergem a čtvrtým Thomasem Thunströmem byl před posledním testem rozdíl pouhých 3,5 vteřiny. Junior Simon Andersson ovšem poslal své Volvo na střechu a zablokoval tím trať po něm jedoucím třem jezdcům, Axelssonovi, Jonssonovi a Fribergovi. Ti tak do cíle dorazili s několikaminutovými ztrátami a v cíli požádali o udělení náhradních časů. Sportovní komisaři jim napřed vyhověli, ale pak došlo k protestu těch jezdců, kteří nejvíce těžili ze smůly této trojice a měli tak zálusk na přední místa. A světe div se, bylo jim vyhověno a fakticky nejrychlejším třem borcům v konečných výsledcích zůstaly na kontech několikaminutové ztráty, za které sami vůbec nemohli. Těžko říct, jestli takový způsob zisku vítězství Thomase Thunströma mohl vůbec těšit, ale na to se historie ptát nebude, důležité jsou získané body.

Konečné výsledky tohoto podniku švédského národního mistrovství jsou k nahlédnutí na ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Axelsson 26, 2. Thunström 22, 3. Jonsson 20, 4. Åkerman 18, 5. Grahn a Friberg 15

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->