9. 3. 2015 07:09 − 2396× − 0

Sárský start německého mistrovství

Vloni na německé půdě zářil pilot Porsche Ruben Zeltner, který se do obhajoby pustí až za tři týdny při Rallye Erzgebirge.

Víkend přinesl vedle mexické rally poznamenané až příliš velkým počtem posádek musejících se spolehnout na Rally2 i první podnik německého šampionátu. Vloni na tamní půdě zářil pilot Porsche Ruben Zeltner, který se do obhajoby pustí až za tři týdny při Rallye Erzgebirge. Diváci úvodního dílu šampionátu v Sársku se tak museli spokojit pouze s ostatními adepty na titul. A těch bude na německé poměry nezvykle hodně. Ze startovní rampy v St. Wendelu sjel pěkný počet 84 vozů, mezi kterými se vyjímala hlavně šestice speciálů kategorie Super 2000. Za českou značku budou u našich západních sousedů letos bojovat dva borci, oficiální pilot Škody Deutschland Fabian Kreim a soukromník Mark Wallenwein. Oba zatím čekají na novou Fabii R5 a do Sárska dorazili se starším modelem Super 2000. I s ním ale platili za hlavní favority na vítězství.

Na německých tratích se v tomto roce objeví i další speciál R5. Šéf týmu ROMO Ronald Leschhorn staví v dílnách Peugeot 208 T16 R5 a v dubnu by se s ním měl objevit ve třetí mistrovské soutěži. Jeho syn Nico letos bude startovat pravidelně a za volantem Peugeotu 207 Super 2000 se představil už na úvodní soutěži. Se stejnou technikou se tam prezentoval i další jezdec plánující pravidelnou účast v DRM Frank Färber. A třetí Peugeot 207 Super 2000 přivezl na start Lucemburčan Steve Fernandes, neboť soutěž byla zařazena i do kalendáře tohoto mistrovství. Další zajímavý speciál, Mini RRC ze zahraniční do Sárska přivezl Švýcar Urs Hunziker.

Úvodní zkoušku zajel nejrychleji M. Wallenwein, když o 3,8 sekundy porazil Färbera. V té následující, kterou byl okruh v St. Wendelu, se ale zaseknul za pomaleji jedoucím vozem a v průběžném pořadí se propadnul na druhé místo. Novým lídrem soutěže se poměrně překvapivě stal druhý pilot za volantem Škody Kreim. Dvaadvacetiletý junior své vedení potvrdil nejrychlejším časem v závěrečné páteční zkoušce a do sobotní části šel s náskokem 2,3 vteřiny na M. Wallenweina. Ten se ale nechtěl nechat mladíkem zahanbit a v první ranní zkoušce zatlačil. Kreim se ale s novou technikou očividně hodně rychle sžil a v pátém testu byl znovu nejrychlejší. Atraktivní duel dvou Fabií bohužel v tu chvíli skončil. M. Wallenwein v RZ 6 kvůli defektu nechal skoro pět minut a propadnul se na konec druhé desítky. V té soutěž začínal Leschhorn, ale v jejím průběhu se dokázal vyhoupnout až do top ten. Na výsledek v elitní desítce musel po druhém defektu a následném odstoupení v deváté zkoušce zapomenout M. Wallenwein. Jeho bratr Sandro letos pokračuje se svým tradičním Subaru Impreza Sti R4 a kvůli pátečním technickým problémům se musel spokojit až se sedmým místem.

Na bednu se po problémech M. Wallenweina v šesté zkoušce dostal lídr Divize 2 Hermann Gassner s Mitsubishi Lancer EVO VIII. V RZ 10 se zkušený mazák dokonce dokázal prodrat přes Färbera na senzační druhou příčku, ale pak u jeho stařičkého vozu vytekl olej a soutěž pro něho předčasně skončila. Na bronzový stupínek tak nakonec vystoupal pilot Mini Hunziker. Färber s ním v samotném závěru soutěže měl plné ruce práce, ale druhé místo si nakonec o 11,6 sekundy udržel. Senzační vítězství při svém prvním startu s Fabií Super 2000 získal náhradník za neúspěšného Seppa Wieganda Fabian Kreim. První díl hodně dobře obsazeného Opel Rallye Cupu pro sebe rozhodl Julius Tannert poté, co bratr Thierryho Neuvilla Yannick nechal v šesté zkoušce pět minut a vypadnul z boje o vítězství.

Výsledky této německé soutěže si můžete prohlédnout ve výsledkovém servisu ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!