24. 3. 2015 08:52 − 2304× − 0

Portugalský šampionát nabírá na atraktivitě

Do portugalského šampionátu vloni jako čerstvý vítr přiletělo hned několik speciálů nové kategorie R5.

Do portugalského šampionátu vloni jako čerstvý vítr přiletělo hned několik speciálů nové kategorie R5. Ani jeden z pilotů těchto Fiest R5 sice na titul nedosáhnul, ovšem po sportovní stránce se mistrovství hodně zvedlo. Na konci roku slavil titul zástupce speciálů starší koncepce, Pedro Meireles se Škodou Fabia Super 2000. Se stejnou technikou rozjel úřadující mistr i letošní sezónu, ale jakmile bude k dispozici nová Fabia R5, přezbrojí právě na ni. Úplnou novinku představil v úvodní soutěži šampionátu José Pedro Fontes, který poslední roky trávil v Subaru Impreza Sti a Porsche. Nyní se mu podařilo dát dohromady dvouletý projekt, během kterého chce získat titul s Citroënem DS3 R5. Sourozencem tohoto speciálu je Peugeot 208 T16 R5 a jeden takový exemplář si nechal z Itálie dovézt Miguel Campos. Jeho plány zatím nejsou úplně jasné, ale snad nezůstane pouze u startu ve Fafe. Na titul bude i letos pomýšlet Ricardo Moura, který pokračuje druhým rokem s Fordem Fiesta R5.

Úvod první soutěže roku obstarala kratičká večerní etapa s dvěma testy vedoucími přes veleznámý skok, kde se ještě za éry Škody Octavia WRC pořádně proletěl tehdejší tovární pilot Armin Schwarz. Oba průjezdy v rámci Rali Serras de Fafe zvládnul nejrychleji Moura a vybudoval si na čele náskok 5,8 sekundy na dalšího jezdce s Fiestou R5 Joao Barrose. Ten oproti loňsku výrazně zrychlil a i s ním se tak musí počítat do bojů o nejvyšší příčky. Naopak hodně špatně začal novou sezónu Diogo Salvi, který svou Fiestu R5 už na prvním testu zbořil. O bronzový stupínek si to spolu za tmy rozdali jezdci francouzských R5 a o dvě desetiny lépe si nakonec počínal Campos. Fontes se zatím sžíval s novým vozem a útok plánoval na druhý den. Kvůli problémům s posilovačem řízení ale musel na prohánění nejrychlejších borců zapomenout a v cíli se spokojit až se sedmým místem.

Na čištění trati i v sobotu výrazně doplácel úřadující šampión Meireles. Jelikož se ale v sobotu do potíží kromě Fontese dostal i Carlos Martins, kterému vypověděl službu motor mistrovské Fabie odkoupené právě od Meirelese, vystoupal pilot Škody s číslem 1 na dveřích na konečné čtvrté místo. Hodně dobře si během druhé etapy počínal Joao Barros, který zaznamenal několik nejrychlejších časů. Z boje o vítězství jej ale vyřadil defekt a tak se musel v cíli pilot Fordu smířit s bronzovým stupínkem. Jeho strýc Elias s druhou týmovou Fiestou R5 dopadl daleko hůře, vůz poškodil a musel odstoupit. Campos se během druhé etapy sice snažil zaútočit na vedoucího Mouru, ale ten jeho útokům zdatně odolával a do cíle si dovezl náskok skoro půl minuty. Loňská sezóna se jezdci z Azorských ostrovů moc nepodařila, zato tu novou odstartoval nejlepším možným způsobem.

Výsledky této rally portugalského šampionátu si můžete prohlédnout na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!