Na věku nezáleží!
Není to tak dávno, co jsem oslavil 30. narozeniny, Rally Šumava bude zase letos slavit padesátku. Proč to nedat dohromady? :-)
Jako by to bylo včera, kdy jsem se krčil za páskou na výjezdu z kosy nedaleko Klatov na známém Čínovském okruhu. Byl jsem tam nesčetněkrát – s tátou, s kamarády i sám. Už tenkrát jsem si říkal, jaké by to bylo sedět v závodním autě místo Křečka, Doláka, Trajbolda nebo třeba Trinera a tiše jsem obdivoval jejich umění. Cesta to byla dlouhá, trnitá, smutná, veselá, drahá, ale je to tady. S Honzou Němcem se postavíme na start 50. ročníku Rallye Šumava Klatovy!
Já už na Čínovském okruhu v protisměru jel
Před dvěma lety jsme měli možnost na Čínovském okruhu startovat s Markem Procházkou. Výtečná akce RKHA, kdy se okruh jel dvakrát klasickým směrem a dvakrát směrem opačným. Takovým, jakým se pojede za měsíc. Tehdy jsme s Markem dojeli 16. absolutně, o dvě desetiny jsme za sebou udrželi dotírajícího Tomáše Bartoně. Tehdy mi Marek řekl, že po těch vleklých technických problémech ho závodění s favoritem konečně bavilo. Mě taky. Byl to ovšem náš poslední společný závod a můj předposlední – favorit si v mých rukou "užil" ještě jednu soutěž – jak jinak než s technickými problémy.
Letošní – kulatá – Šumava bude trochu jiná. Obrácený směr okruhu, speciální rychlostní vložka přímo v Klatovech a k tomu dvakrát dvě klasiky – z mého pohledu moc pěkná RZ Svrčovec – Řakom a klasika ve formě Buková – Kdyně se sjezdem z Korábu. I sobotní etapa doznala změn, jímž dominuje pětadvacetikilometrová zkouška Žichovice – Dobrš. V součtu čeká účastníky Šumavy a Vltavy 150 měřených kilometrů.
Dubnová Rallye Šumava Klatovy bude naší druhou oficiální soutěží v ČR
Loňská slovenská sezóna zakončená pozicí vicemistra bohužel té letošní příliš nepomohla. Samolepka firmy Golemtech, která poskytuje vybavení autoservisům, a mj. sponzoruje zdejší tipovačku, na Cliu učitě zůstane. Další plochy už tolik využité nebudou. Na Cliu hlavní (a jediný) mechanik přes zimu vyměnil spojku, přetěsnil motor, udělal radost technikům z FASu, zajistil revizi hasičáků a maximální možné úpravy jsou hotové. Pilně se pracuje na designu, který má na starost Roman Schavel ze Škodateamu. Posádka si pořídila nové ochrany krku od RZ1 a Honza novou tužku na psaní rozpisu. Ano, letos jsme prostě zrychlování vozu moc nedali. A ani nedáme, je třeba pořídit ještě světelnou rampu, bez které bychom viděli v páteční etapě Šumavy prd.
No, ale abych jen nesmutnil: Strašně se těším. :-) Půlroční absence bez závodního volantu se začíná podepisovat! A spolujezdec Honza se taky těší. Na dotaz, jestli do toho se mnou jde, odpověděl: "Jasně, že do toho s tebou jdu. Ale těch kilometrů a vložek. To mě fakt bude sr**, teda hněvat, to psát." :-)
V Tatrách se jela jedna rychlostka v noci, na Šumavě to bude o třech nočních RZ…
Kluci z eBrána Rallye Teamu startují tento víkend v Maďarsku na Eger Rallye. Nedají na Slovensko dopustit, já si tu loňskou tamní minisezónu moc užil a rozhodně toho nelituju. Je to z Domažlicka přeci ale jen dálka, nehledě na čas. Z obhajoby výsledků tedy patrně nic nebude, a to i přes to, že na Slovensku upravili třídy tak, že ve skupině 8 již nepojedou výkonná dieselová auta. Spřátelené posádce a výborným klukům s Lancií Delta HF Integrale (pro letošek v originálních barvách) přeji další vydařené dobrodružství a určitě se v budoucnu zase někde setkáme.
V Klatovech ale sami nebudeme, už jen pro to, že centrum soutěže budu mít z domova za humny. Do mistráku se přesouvají i další posádky z "amatérů", což si myslím, že je správná cesta. Určitě pro ty, co se chtějí někam posunout. Těším se i na svého učitele Láďu Kopelenta, který pojede Vltavu s favoritem. Další "fako" bude řídit Jirka Terš a určitě ve startovce přibydou ještě další pro mě známá jména. A teď už nezbývá než si přát: Už aby to bylo!