16. 2. 2006 00:00 − 2456× − 4

Komentář k 2. RAJD MAGURSKI

Komentář – Po třech letech se do polského kalendáře vrátil ryze zimní podnik. Nebyl jím však bývalý Rajd Dolnoslaski nýbrž nově zařazený Magurski.

1. podnik Mistrovství Polska
10. – 11. února 2006, Gorlice, sníh a led na asfaltovém podkladu, 11 RZ – 177 km
posádky (start/cíl) – 39/34

Po třech letech se do polského kalendáře vrátil ryze zimní podnik. Nebyl jím však bývalý Rajd Dolnoslaski, který bude letos druhou zastávkou předních polských jezdců, nýbrž nově zařazený Magurski. A zima byla letos skutečně štědrá. V době, kdy se naše horské oblasti potýkaly s obrovským přídělem sněhu, stejná situace byla i v Polsku.

Trať se tak celá pokryla bílým nadělením, které již při seznamovacích jízdách způsobilo první obtíže. Upraven nakonec musel být i itinerář, když se poslední kilometr jedné ze zkoušek stal zcela neprůjezdným. Na zimní radovánky se sice dostavilo jen 39 posádek polského mistrovství obohaceno na šesti sobotních testech o posádky polského poháru, ale z předních jezdců nechyběl prakticky nikdo. Zcela nové Subaru Impreza N12 představil úřadující mistr Leszek Kuzaj, který se s loňským vozem účastní PWRC. Za volanty Imprez N11 usedli Tomasz Kuchar, Maciej Oleksowicz a Andrzej Mancin. S ještě o generaci starším produkčním nářadím od Subaru do bojů vyrazil Marcin Beltowski, jenž dříve pilotoval i Škodu Felicia, a Szymon Ruta. Svou loňskou techniku, tedy Lancer EVO VIII, z garáže vytáhli Michal Bebenek, Michal Solowow, Tomasz Czopik, Stefan Karnabal, Maciej Lubiak či Michal Duda. Z vozů kategorie Super 1600 se na start postavil jediný, ve Švédsku notně zajetý Ignis během týdne zlínští dopravili do Polska loňskému mistru Michalu Kosciuszkovi. To však neznamená, že se podniku neúčatnili další piloti známí z této kategorie. Sebastian Frycz po dvou letech znovu usedl do produkčního lanceru, neboť Fiat soutěž vynechal a na dalším podniku zřejmě naposledy vyjede s Puntem S 1600 kvůli plánovanému polskému debutu Grande Punta Super 2000. S ním pochopitelně Frycz bude chtít útočit na příčku nejvyšší. Do lanceru osmé evoluce se posadil i Mariusz Pelikanski, který opustil tým Peugeot. Zatím údajně nemá pokrytu celou sezónu, ale sklouznutí na sněhu vynechat nehodlal.

Michal Solowow, který se se soukromým Subaru Impreza WRC účastnil předchozí týden Švédské rally, byl na pravé zimní podmínky zvyklý, ač prohlašoval, že švédské zkušenosti jsou na odlišných polských tratích k ničemu. Vyhrál první měřený úsek a až do cíle první etapy, kterou jezdci absolvovali za tmy, dorazil s pětisekundovým předstihem. Leszek Kuzaj se zatím sžíval s novým vozem a vyrobil hned několik hrubek. Na prvním a druhém úseku čtyřikrát vlétl do sněhové bariéry a jednou dokonce musel couvat, ale třetí vyhrál a dostal se na druhou příčku. Jednou musel couvat i třetí v pořadí Frycz, ale přesto návrat do produkčního vozu zvládl skvěle. Své si užil i Tomasz Czopik, kterému porucha elektroinstalace vyřadila světla, což ve tmě nebylo zrovna to nejpříjemnější. Do pátečního cíle si tak přivezl manko téměř půl minuty a odhodlání ráno začít atakovat jezdce před sebou.

Ráno druhého dne přichystalo nepříjemné překvapení pro vedoucího Solowowa. Porucha diferenciálu jej vydatně zpomalila a když na RZ 6 vlétl do bariéry, musel opustit nejen vedoucí pozici, ale i další medailové příčky. Na čtvrté zaostával za Kuzajem o více než minutu. Na třetího Kuchara mu však chybělo jen 11 sekund. Výborné ráno zažil Lukasz Witas pilotující lancer šesté evoluce, se kterým se vloni na Matador Rally v Púchově představil Piotr Maciejewski. Jako jediný se dokázal vypořádat s Kuzajem, který ale na šestém testu vyrobil hodiny a musel restartovat motor, a vyhoupl se na stříbrnou pozici. Technické problémy zabránily výstupu na přední pozice bratrům Bebenkům, kteří po opravě dorazili do jedné časové kontroly o celých dvanáct minut déle. Odhodlaný Czopik nepředvedl plánovaný útok, neboť jej trápily diferenciály, a po prvních třech sobotních testech byl pátý. O pozici za ním byl klasifikován Frycz, který chyboval ve stejném místě jako Kuzaj. Do soutěže se v sobotu ráno po pátečních odstoupeních vrátili díky nově v Polsku zavedenému SupeRally systému Mancin s Abramowskim, sobotní účinkování naopak vzdal Pelikanski. Ve třetí sekci se jako správný úřadující šampión ukázal Kuzaj, když nikomu nedal šanci a své vedení zvýšil na minutu a třičtvrtě. Předlouhých jedenáct minut však vinou poruchy motoru v RZ 7 nechal výborně jedoucí Witas. Obrovskou ztrátu nabral i Czopik a propadl se na desáté místo. Na třetí pozici třičtvrtě minuty za Kuchara se tak dostal Frycz. V půlminutovém odstupu za sebou měl Solowowa. Poslední dvě zkoušky již na pořadí nic nezměnily. Přesto se Frycz se Solowowem zvláště na té poslední hodně snažili své pozice vylepšit. Fryczovi na Kuchara nakonec chybělo třináct sekund a o dvanáct si svou pozici uhlídal před Solowowem, který se po ranních potížích hodlal vrátit alespoň na bednu. Svůj vlastní závod si jel Kosciuszko, bez jakékoliv konkurence ,,překvapivě“ zvítězil v kategorii Super 1600. Jeho celková sedmá pozice a výhra nad třinácti produkčními vozy, pro něž byla tato soutěž vzhledem k podmínkám na trati výrazně jednodušší, ale vůbec špatná není.

Druhým podnikem letos osmidílného polského mistrovství má být na začátku dubna již zmiňovaný Rajd Dolnoslaski, který se vrátí na bývalé tratě Rajdu Polski před jeho přesunem na šotolinu.

Pořadí v cíli:

1. Leszek Kuzaj – Maciej Szczepaniak Subaru Impreza WRX STI
2. Tomasz Kuchar – Jakub Gerber Subaru Impreza WRX STI + 2:12,9
3. Sebastian Frycz – Maciej Wodniak Mitsubishi Lancer Evo VIII + 2:26,1
4. Michał Sołowow – Maciej Baran Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 2:38,3
5. Michał Bębenek – Grzegorz Bębenek Mitsubishi Lancer Evo VIII + 4:09,2
6. Maciej Lubiak – Maciej Wisławski Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 5:06,5
7. Michał Kościuszko – Jarosław Baran Suzuki Ignis S1600 + 6:46,8
8. Wołodymir Petrenko – Glib Zagorij Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 7:02,3
9. Tomasz Czopik – Łukasz Wroński Mitsubishi Lancer Evo VIII + 10:05,0
10. Stefan Karnabal – Bartłomiej Boba Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 12:24,1
Komentářů celkem: 4
16. 2. 2006 12:201
0 0
Škoda že z toho nejsou fotky.
Anonym IP:83.22.237.74
16. 2. 2006 12:552
0 0
http://www.autoklub.pl fotki z magurskiego
Anonym IP:212.76.33.105
16. 2. 2006 15:564
0 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!