Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
27. 3. 2015 22:47 − 5798× − 9

Jost Capito se obává, že Latvala je bez šancí na titul

Šéf Volkswagen Motorsport se nechal slyšet, že naděje na titul pro Jari-Matiho Latvalu jsou v této chvíli zřejmě mrtvé.

Po povedené Rallye Monte Carlo si finský pilot Jari-Mati Latvala pochvaloval dobrý vstup do sezóny, ale dva nadcházející podniky ve Švédsku a Mexiku jej o veškerou radost připravily, když si po haváriích připsal dvakrát nulu. Jeho šéf Jost Capito se nechal slyšet, že německý tým za svým pilotem nadále stojí, ale obává se, že rozdíl 62 bodů mezi ním Sébastienem Ogierem, který vyhrál všechny tři podniky, je odstupem, jenž Latvala nedokáže překonat. Zároveň však Capito připouští, že Finovy chyby jsou pochopitelné, jelikož se snažil stíhat francouzskému dvojnásobnému mistru světa.

Na toto téma Jost Capito pověděl serveru autosport.com: "Jeho šance na titul, s takovým odstupem na Ogiera je docela… no šampionát… může být dost dobře u konce, co? Může se ale stát cokoliv. On se nevzdává a my nevzdáváme to, že může vyhrávat v soutěžích. Dokážete si představit, jak těžké je mít kolegu jako je Seb, ale podívejte se na některé časy v Mexiku, bez splitů nebo něčeho podobného, je dělilo pouze několik desetin sekundy. Když jedete v takovém tempu, pak je snadné udělat chybu," obhajuje Jost Capito jednoho z pilotů svého týmu.

Dvě Latvalovy nepovedené nemají vliv pouze na jeho bodové konto v hodnocení jezdců, ale negativně se projevují do bodování konstruktérů, ale jak Jost Capito dále říká, nemíní nějak měnit pořadí jezdců v týmu a určovat, kdo bude jednička a kdo dvojka. "Jari-Mati udělal v Mexiku malou chybičku a to se může stát, protože nemáme určeno týmové pořadí. Nikoho za ni neobviňujeme. Mohli bychom říct, dobrá, teď si držte své pozice, jeďte na jistotu – Jari-Mati, zůstaň druhý. Ale to my neděláme," uzavírá Jost Capito slovy o tom, že ani ve třetím roce fungování nemá tým oficiálně určen týmové pořadí.

Komentářů celkem: 9
28. 3. 2015 08:55
0 0
Myslím, že pro Jarriho bude oříšek i výborně jednoucí Neuville se slabším autem.
28. 3. 2015 10:10
0 0
a hlavně ho ještě začne deptat Mikkelsen, kteý už teď je vyrovnanějším pilotem, záměrně neříkám rychlejší, ale vyrovnanější a má to v hlavě v pořádku, což se nemůže o Jirrim říct ani kdyby měl 15 psychologů.
28. 3. 2015 11:11
0 0
no rozhodně nám jari svojí rychlost ještě letos předvede.
28. 3. 2015 15:03
Upraveno 15:09
0 0
Líbí se mi, jak Jost pevně stojí (zatím teda :-D) za Jarim! Žádný nátlak na jeho osobu, žádné výhružky, jen 100% podpora! Může se tedy soustředit výhradně na závodění a makat na sobě! Nepředpokládám, že by interně v týmu dostal "nůž na krk" a navenek by Jost hrál komedii.... Jari psychickou podporu potřebuje nejspíš trochu více, asi není "rozený zabiják". Ještě bych ho ale ROZHODNĚ neodepisoval, sezóna je dlouhá a Sébastien může třeba 2x odstoupit kvůli technice či vlastní vinou a hned máme pořadí jezdců takřka vyrovnané.... Už by mohla Argentina konečně začít, pauza je až moc dlouhá! :-( Líbila by se mi frekvence závodů - 1 podnik za 3 týdny! smajlík
28. 3. 2015 19:18
0 0
No,ono se to dobře za ním stojí, když jsou v čele další jezdci VW. myslím, že by za jiného průběžného stavu mluvil trochu jinak.
29. 3. 2015 16:20
0 0
Já nevim jak to kdo vidí,ale myslím,že i kdyby se JM na hlavu postavil,tak pokud bude pod tlakem,tak nic nezajede a je jedno kdo je s ním v týmusmajlík
30. 3. 2015 10:39
0 0
milanvm - přesně tak. Bez konkurence nemusí mít strach a může si říkat co chce. Kdyby jim teklo do bot, bylo by to jiné.
Včera jsem viděl nádhernou věc co se motorsportu týká - první vítězství Vettela pro ferrari...ty emoce, slzy.... to byla prostě krása. Za Schumiho, blesklo mi hlavou. Po dvou letech nadvlády mercedesu se zase něco mění. Ferrari bylo včera nepolapitelné(Kimi z posledního na 4. místo). Tohle je bohužel věc, kterou v rally neznám už přes deset let. Přitom rally je proti formuli mnohem krásnější a mnohem míň domrvenej sport... smajlík
31. 3. 2015 10:42
0 0
Ja osobne nemam rad Latvalu, ale ocividne chce vyhravat a ocividne potrebuje novu vyzvu, takze vobec by som sa necudoval ak by Jari odisiel k toyote v 2016 by si vyvyjal auto a 2017 by naskocil do kolotoca, po vzore Ogiera s VW...
31. 3. 2015 10:54
0 0
To by asi pro něj bylo i jediné řešení, pokud teda neodejde Mikelsen a z JML se nestane prostě klasická dvojka. Ogier VW určitě neopustí, proč by taky šel pryč z nejlepšího auta. Důležitý bude, aby jak Toyota, tak Hyundai teď s novou evolucí dokázali být konkurenceschopné, protože Ford i Citroen, teď se předem omlouvám všem fans, má prostě jak slabší auto(Citroen asi ne), tak hlavně výrazně slabší jezdeckou sestavu. VW si to dobře pochytal.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!