2. 4. 2015 15:02 − 1640× − 0

Australský šampionát 2015 odstartován

Australský šampionát vloni ovládnul pilot Renaultu Clio R3 Scott Pedder a ten se letos chystá potrápit mezinárodní konkurenci.

Australský šampionát vloni ovládnul pilot Renaultu Clio R3 Scott Pedder a ten se letos chystá potrápit mezinárodní konkurenci při několika startech v rámci WRC2. Trůn krále australských šotolin se tak uvolnil pro nového borce a tím se klidně může stát žena. Do kokpitu mistrovského speciálu totiž letos bude usedat světovými tratěmi protřelá Molly Taylor. Do šampionátu se navíc vrací jedni z nejúspěšnějších tamních jezdců současnosti, bratři Evansové. Starší Simon naposledy soutěžil před třemi lety s Mazdou 2 G2, která vloni k titulu vicemistra dovedla Brendana Reevese, a nyní se vrací s Hondou Civic Type-R. Eli vloni jezdil příležitostně a pro aktuální rok získal atraktivní post oficiálního zástupce značky Citroën, takže bude letos usedat za volant DS3 R3T. Těchto vozů se na australských tratích bude objevovat více, když se s nimi jako soukromníci představí oba loňští zástupci Citroënu Australia Tony Sullens a Adrian Coppin. S Fordem Fiesta ST vlastní produkce bude letos chtít prohánět ty nejlepší Steven MacKenzie.

Nejlépe rally začala pro S. Evanse, který vyhrál oba průjezdy asfaltovou diváckou superspeciálkou. Při úpravě zavěšení pak ale jeho mechanici špatně upevnili poloosu a posádka se musela vrátit do servisu k opravě. Na jeho konto přibyla penalizace třičtvrtě minuty a další ztrátu si pak S. Evans připsal po třech zhasnutích motoru během rychlostní zkoušky, které bylo způsobeno problémy se senzorem. Po třetím testu se do čela soutěže vyhoupnul Coppin, ale moc dlouho si na něm nepobyl. V RZ 4 totiž jeho Citroën skončil mimo trať a v pátém pak šel přes střechu. První místo po něm převzal Sullens s další DS3, ale ani on si jej moc dlouho neužil. V pátém testu totiž ztratil čas kvůli problémům s interkomem. A když se do potíží dostal i E. Evans, kterého zpomalil defekt, dostala se na první příčku Taylor. Na konci etapy si šestadvacetiletá pilotka prožila horké chvíle kvůli potížím s řízením svého Clia. Naštěstí v tu chvíli do cíle chyběl necelý jeden ostrý kilometr a Taylor jako první žena v historii australského šampionátu vybojovala etapový triumf. E. Evans za ní zaostal o 20,5 sekundy.

Výsledky první etapy

Druhou etapu znovu otevírala asfaltová superspeciálka Busselton a znovu ji opanoval S. Evans. Na první šotolinové zkoušce už se do vedení prodral jeho bratr Eli, který nakonec zvítězil v pěti zkouškách. Jeho bratr vyhrál čtyři, ale už na začátku dne se zpozdil na start rychlostní zkoušky kvůli problémům s elektronikou. Na jeho konto přibylo pětatřicet minut penalizace a na těsný duel s bratrem mohl zapomenout. Vítězka první etapy ale ani tak na bratry nestačila a musela se spokojit se třetím místem. E. Evans přetavil druhou etapu za volantem Citroënu ve vítězství a zároveň se stal absolutním vítězem Quit Forest Rally, což mu vyneslo pětibodové vedení v šampionátu. Letošním rokem končí australský experiment s upřednostněním speciálů s jednou poháněnou nápravou. Od příštího roku se šampionát znovu otevře i čtyřkolkám. Do Austrálie se tak stěhuje několik nových speciálů. Mark Pedder si v Argentině objednal Peugeot 208 Maxi Rally, který bude letos hlavně připravovat na mistrovský útok v příštím roce. Podobné plány má Justin Dowel, který bude naopak pilotovat Hyundai i20 Proto z polských dílen Dytko Sportu. Úvod roku oba borci strávili v náhradních vozech a žádný valný úspěch si v rámci klasifikace čtyřkolek nepřipsali.

Výsledky druhé etapy

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama