15. 4. 2015 16:15 − 2320× − 8

Citroën vítězí v Portugalsku

Portugalský šampionát přes zimu prošel pořádným oživením, které na jeho tratě zaválo několik nových speciálů R5.

Portugalský šampionát přes zimu prošel pořádným oživením, které na jeho tratě zaválo několik nových speciálů R5. Nyní se odehrál jeho druhý podnik a startovní listina ukázala, že vysoký počet startujících speciálů třídy RC2 z úvodní soutěže ve Fafe nebyla pouhou náhodou. Peugeot 208 T16 R5 Miguela Campose sice na startovní rampě chyběl, ale jinak se představil krásný počet devíti vozů této hlavní třídy. Ford Fiesta R5 Dioga Salviho se na RZ 7 zastavil a stal se jediným odstoupivším z této devítky. Salvi po havárii ve Fafe zažil další velké zklamání a na první body si musí počkat. Do bojů o přední příčky se moc nezapojili ani dva z pilotů Fabií Super 2000. Joaquim Alves i Manuel Correia s nimi ale startovali teprve podruhé. Na druhou stranu teprve podruhé Škodu pilotoval i Carlos Martins a hned se mu dařilo pořádně trápit úřadujícího mistra a původního majitele vozu Pedra Meirelese. Ten zatím čeká na novinku v podobě Fabie R5 a po slabším výsledku z Fafe moc nezářil ani na první asfaltové rally. Martinse ale nakonec místní pilot dokázal udržet za svými zády a do cíle dojel jako čtvrtý.

Velkým překvapením sezóny se stal už na prvním podniku pilot Fordu Fiesta R5 Joao Barros. Kvůli defektu mu ale nebylo dopřáno bojovat o vítězství a musel se smířit s bronzovým stupínkem. Tentokrát do toho ale šel naplno a hned na úvodní divácké zkoušce zajel nejrychleji. V první klasické zkoušce už Barros na svou rychlost z úvodu navázat nedokázal, ale propadnul se jen na druhé místo. Za jeho zády se objevil lídr mistrovství Ricardo Moura s obdobnou Fiestou R5, ale tentokrát na Barrose neměl. Zkoušku po zkoušce se jejich odstup prohluboval a pilot z Azorských ostrovů se musel smířit jen se třetím místem. Vedení v šampionátu si ale i tak udržel. Fontes si ve Fafe debut v novém Citroënu DS3 R5 i kvůli problémům s posilovačem moc neužil. Teď na asfaltu, který francouzským speciálům vždycky vyhovoval o něco více, to ale byla odlišná píseň. Fontes zaznamenal hned sedm nejrychlejších časů v řadě a do cíle Rali Cidade de Guimaraes dojel jako jasný vítěz. Celkově to pro něho bylo už páté vítězství v domácím šampionátu.

Výsledky této rally portugalského šampionátu

Komentářů celkem: 8
15. 4. 2015 17:49
0 0
Všude rostou R5 jak houby po dešti a my tu slavíme, že pojede pár starších WRC... no třeba se to taky zlomí
15. 4. 2015 20:34
0 0
Myslím, že se dost čeká na Škodu R5. Pokud bude dobrá, není v ČR příliš důvodů ji nejet.
15. 4. 2015 20:44
0 0
Možná právě proto, že pojedou starší WRCa, nerostou R5 jako houby po dešti.
15. 4. 2015 22:44
0 0
No pár starších wrců je podle mě mnohme větší zážitek u trati, než armáda R5 nebo S2000. Aspoň to tak zatím naživo vždycky bylo....
16. 4. 2015 09:52
0 0
shifty, já myslím, že vizuální zážitek dělá jezdec. V případě srovnání starého WRCa a nové R5 i malý rozdíl v jezdcích už překlápí misku vah.
16. 4. 2015 10:07
0 0
nevidím souvislost mezi množstvím R5 a povolením WRC
16. 4. 2015 10:41
0 0
Jsem fanda vozu WRC, ale otazkou je, kolik jich realne uvidime... Mysleno to bylo tak, ze byly povoleny WRC, cimz je mozne, ze nekteri misto R5 mozna jedou WRC (např. Odložilík?) nebo uvahu o R5ce zrusili ci odsunuli a čekají na porovnání konkurenceschopnosti R5 proti WRC (tuším i Tomaštíkův tým uvažoval o vozu R5).
17. 4. 2015 00:39
0 0
Starý WRC s dvoulitrem....byly a budou nejatraktivnější auta...na Rally....na Šumavě je jich 5 a to je myslím slušný číslo...bude na co koukat...samozřejmě záleží, kdo s tím pojede...
Kdyby to je tak Valda nebo třeba Enge..ale bude tam třeba Landa, tak uvidíme...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!