XTG Opel Adam Cup 2015 úspěšně odstartoval na „Valašce“

Dvakrát v závěru loňské sezony se na českých tratích představil pohárový speciál Opel Adam.

Premiérové snažení společnosti Opel C&S, českého zastoupení automobilky Opel, a promotéra XTG motorsport při debutu XTG Opel ADAM Cup 2015 výrazně ovlivnil průběh Valašské rally. Úvodní pohárová soutěž proběhla hodně nestandardně, z vítězství se nakonec radovala příbramská dvojice Josef Peták s Alenou Benešovou.

Účastníci, mezi které zavítala i německé delegace Opel motorsport vedená jejím šéfem Jörgem Schrottem a šéftechnikem Dietmarem Metrichem, se totiž svezli jen na třech rychlostních zkouškách z plánovaných šesti. Úvodní zkouška byla zrušena kvůli špatně zabezpečené trati, druhá po havárii jednoho z čelních vozů a závěrečná (RZ6) vinou příliš vysokého rychlostního průměru v prvním průjezdu. Valašská rally se prostě nepovedla po všech stránkách…

„Potěšil nás zájem fanoušků o vozy Opel ADAM, stejně jako fakt, že žádný ze startujících vozů neměl technické problémy. To vše potvrzuje, že ADAM je optimálním vozem pro všechny, kteří uvažují o vstupu do rally. Bohužel pohárový debut jsme si představovali v jiném duchu. Posádky se příliš nesvezly, místo plánovaných sedmdesáti kilometrů absolvovaly jen polovinu,“ komentoval průběh závodu zástupce XTG motorsportu Zdeněk Pekárek.

Josef Peták s Alenou Benešovou potvrdili na Valašsku roli papírových favoritů. Na svou stranu získali úvodní dvě rychlostní zkoušky (RZ 3 a 4). A svůj náskok už v průběhu poslední klasifikované zkoušky (RZ5) neprohospodařili. V cíli se tak kromě vítězství radovali i z finanční prémie 20 tisíc korun a desetitisícového šeku na náhradní díly.

„Jsem rád, že pohár důstojně odstartoval a jsem si jistý, že to bude pěkné závodění. Radost mám i z toho, že na Valašce všechny vozy dojely až do cíle. Ale na to, abych mohl naše výkony nějak hodnotit, jsme ujeli jen moc málo kilometrů,“ pronesl Josef Peták, notně rozladěný ze špatné organizace soutěže.

Jeho slova o očekávané atraktivitě poháru na dalších závodech potvrdil fakt, že se za Petákem vystřídali v průběžném pořadí na rychlostních zkouškách další jezdci (Radek Hůla, Matěj Kamenec) a v páté ´rychlostce´ Radek Hůla s Petrem Vrajem jun. příbramského matadora dokonce porazili. V boji o druhé místo nakonec rozhodovalo 2,2 sekundy ve prospěch Vraje jun., třetí skončil Hůla.

V závěrečném hodnocení byli dále klasifikováni Matěj Kamenec a „rallykrosař“ Martin Mottl. Robert Hordossy cílovou rampu nespatřil, když svého ADAMa odstavil v servisní zóně kvůli chaotickému závěru valašskomeziříčského závodu.

Ohlasy účastníků:

Petr Vraj jun.: „Kladně se musím vyjádřit k autu. Velmi mě překvapil podvozek s převodovkou. ADAM tak funguje opravdu podle mých představ. Už se moc těším na další pohárový závod. Organizaci Valašské rally ovšem vnímám jako velké zklamání.“

Radek Hůla: „Co se dělo při závodě, to bohužel všichni viděli. Mile jsem byl ovšem překvapený z počtu posádek Opel Adam Cupu, stejně jako zázemím, které XTG motosport s panem Pekárkem zajistil. I proto v servisu panovala přátelská nálada. Jsem rád, že v České republice vznikl tento projekt. Za relativně dostupné finanční podmínky se svezete v kvalitním autě, navíc za rovnocenných podmínek. Už nyní se těším na další závod.“

Martin Mottl: „Pocity z Valašky se postupně měnily od lehkého šoku, zklamání a sebekritiky až po aktuální vyhodnocení situace, ujasnění dalšího postupu a nové výzvy. Takže k tomuto premiérovému startu se nebudu vracet a zkusím se o to důkladněji připravit na další, o kterém jsem přesvědčen, že určitě bude lepší.“

Robert Hordossy: „Byl to můj první závod rally a i když se odjela pouze polovina RZ, vše hodnotím pozitivně. Měl jsem z minulosti nějaké zkušenosti z okruhů, což sice z mého pohledu ulehčovalo ovladatelnost vozu, ale jinak jsem poznal, že rally je naprosto odlišná disciplína. První závod proto byla obrovská zkušenost, ve snaze, aby vše proběhlo bez problémů. Za to patří velký dík i spolujezdci Štěpánu Palivcovi.

Opel ADAM je přesný, dobře ovladatelný vůz, který se díky sekvenčnímu řazení chová jako dospělý závodní speciál. Také XTG Opel ADAM Cup hodnotím na základě prvního závodu kladně, neboť nabízí možnost srovnání mezi ostatními jezdci. XTG motorsport zároveň poskytuje velmi kvalitní servisní zázemí.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!