Petr Eliáš - PR - eWRC.cz
17. 4. 2015 16:32 − 1643× − 0

Pirelli pohár po Valašské premiéře

Pirelli Pohár v Rallysprint sérii odstartoval při Valašské Rally, která byla vůči pneumatikám velmi shovívavá. Nestačily se ojet.

Rallysprint série, která v tomto roce nahradila Mistrovství České republiky ve Sprintrally, odstartovala minulou sobotu na Valašsku. Region rally zaslíbený přilákal velké množství soutěžních jezdců a také diváků, které navnadilo i krásné jarní počasí. Bohužel, kvůli organizačním zádrhelům se většině z posádek podařilo odjet jen část naplánované porce kilometrů a jejich závodní pneumatiky Pirelli se tak téměř nestačily ani ohřát, natož sjet.

I tak se ale při první soutěži započítávané do hodnocení Poháru Pirelli v Rallysprint sérii pořádně bojovalo. V tomto případě se dokonce o body do Poháru Pirelli zapojil rekordní počet soutěžních jezdců. Na startu Valašské Rally se jich totiž v Poháru Pirelli sešly více než tři desítky. Začněme tentokrát s hodnocením výsledků tou nejpočetněji obsazenou třídou, kterou v letošním roce zřejmě pravidelně bude třída 6. Je to z toho důvodu, že právě sem patří účastníci XTG Opel Adam cupu, což je nový značkový pohár, kde jeho účastníci obouvají shodně pneumatiky značky Pirelli. Nejrychlejší posádkou třídy 6 bodující do Poháru Pirelli byli na Valašsku Filip Mareš s Janem Hlouškem, startující se Škodou Fabia R2.

Za nimi skončili Jan Surovič s Petrem Němcem se stejným vozem a třetí místo v poháru si vysloužili Zbyněk Baller s Martinem Trlifajem s Citroënem C2R2 Max. Další třídou, kde jsou pneumatiky Pirelli tradičně velmi oblíbené, jsou dvoukolky třídy 9. Zde se z vítězství v Poháru Pirelli i ve třídě v soutěži samotné radovali Zbyněk Hrabec s Jaromírem Michálkem s Hondou Civic Vti. Gratulujeme! Předstihli Aleše Pilčíka se Zuzanou Plškovou také s Hondou a Josefa Hartmana a Tomáše Koldu s Citroënem DS3 R1. Ve třídě 5 se dařilo nováčkovi Ondřeji Bisahovi s Petrem Pížou, kteří si Citroënem DS3 R3T dojeli pro druhé místo ve třídě a pro vítězství v Poháru Pirelli. Druhé místo patřilo Miloslavu Jirsovi s Tomášem Střeskou s Renaultem Clio R3 před Alešem Kaválkem a Jaroslavem Miko s Hondou Civic Type-R R3.

Mezi čtyřkolkami třídy 3, která je v Rallysprint sérii označená jako Pohár 2+, byl v konečných výsledcích třídy uveden jen Petr Kačírek s Jaroslavem Jugasem se Subaru Impreza. Zde je ale otázka, zda-li ostatní posádky odstoupili dobrovolně a nebo chybou pořadatele. Třída 8, ve které startují dvoulitrové dvoukolky, se stala v hodnocení Poháru Pirelli kořistí Jana Petra s Martinou Strakovou s Hondou Civic Type-R, kteří ani celkově nenašli přemožitele. Gratulujeme! Druhé místo vybojovali Vlastimil Daňhel s Kateřinou Janovskou s Renaultem Clio Sport a na třetím místě skončili Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem se stejným vozem. Ve třídě 7 dojeli osamoceni David Kovář s Tomášem Preislerem se Škodou Fabia. Ve třídě 11 dieselových vozů zvítězili v hodnocení poháru i ve třídě samotné Libor Horák s Ivanem Fričem se Seatem Leon FR. Pořadatelé Poháru Pirelli jim gratulují. Druzí Valašku dokončili Jindřich Hendrich s Danielem Hendrichem se Seatem Ibiza TDI. Mezi nejslabšími vozy třídy 15 se na Valašce z vítězství v poháru radovali Jaroslav Šopík s Jiřím Vajďákem s Hondou Civic Vti před Zbyňkem Strnadelem s Jakubem Oralem také s Hondou.

První soutěž Rallysprint série se úplně nezdařila. Nyní budou mít účastníci Rallysprint série dostatek času před další jednodenní rally, kterou bude až červencová Rally Vyškov.

Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!