4. 5. 2015 07:58 − 1535× − 1

Alfa Ladies na Šumavě sedmé ve 2WD

Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou letos poprvé usedly do Renaultu Clio R3, se kterým sbíraly cenné zkušenosti už loni.

Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou letos poprvé usedly do Renaultu Clio R3, se kterým sbíraly cenné zkušenosti už loni. Náročnou 50. Rallye Šumava Klatovy zvládly bez problémů, odměnou jim byla nejen výhra v Dámském poháru, ale i cenné body za umístění ve třídě 5 i v kategorii 2WD.

Dlouhou zimní přestávku má za sebou nejen dívčí posádka Martina Daňhelová – Karolína Jugasová, ale zejména jejich současné sportovní náčiní, Renault Clio R3. Zatímco dívky v mezidobí absolvovaly se starším vozem zasněženou rakouskou Jänner Rallye, žlutočervený krasavec procházel kompletní „rozborkou a sborkou“ tak, aby byl dokonale připraven pro úvod letošní asfaltové sezóny. Vše se podařilo stihnout včetně testu a dívky se tak mohly bez bázně a hany postavit na start jubilejní 50. Rallye Šumava Klatovy.

Obě její etapy čítaly po šesti rychlostních zkouškách, přičemž ta úvodní z nich byla už tradičně umístěna na okruhu nedaleko Čínova. „Tradiční ale tentokrát nebyl směr kroužení,“ popisuje jihočeská řidička a pokračuje: „Na Šumavě jsem už startovala potřetí, nicméně dosud se vždy okruhová zkouška jela ve směru hodinových ručiček, až letos poprvé opačně. Bylo tedy třeba napsat zcela nový rozpis a jak se později ukázalo, asi jsem v něm měla jakousi chybu, zkrátka nejelo se mi moc komfortně. Odbočení na tzv. kose navíc bylo zcela ukryto za hranou vozovky, takže jsem i s ním měla trochu problém.“ I přes popsaná fakta si dívky na úvod připsaly devátý nejlepší čas v početné kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a v první desítce této skupiny se udržely až do závěru první etapy. Daňhelová ale spokojena nebyla: „Nebylo to úplně ono. Závody to byly sice hezké, před námi i za námi startovaly atraktivní vozy Porsche, ale my pátek mohly zvládnout lépe. I na zkouškách následujících po okruhu nás totiž trápily různé ´drobnosti´. Chvíli zlobil interkom, poté rychlostka na Korábu, která se úplně nepodařila ani jedné z nás dvou… Mám navíc pocit, že takovéhle serpentiny, které tam jsou ve sjezdu z kopce, tak ty já sem asi budu muset jezdit trénovat, vůbec mi to v nich nejde.“

Martina s Karolínou přesto vstupovaly do druhé etapy na solidní desáté příčce v kategorii 2WD, na šesté příčce ve své třídě a také jako suverénně vedoucí závodnice Dámského poháru, vypsaného pro posádky s ženou za volantem. Po chladnější noci se po ránu rozjasnilo a vozy se se svými posádkami přesunuly na Sušicko. „Sobota už se mi líbila mnohem víc než pátek, hlavně ohledně našeho výkonu,“ pokyvuje hlavou světlovlasá pilotka. „Krásná byla i nejdelší rychlostní zkouška soutěže, byl mi příjemný i její rytmus. O to víc mne mrzelo, že se jeden z jejích průjezdů musel rušit po soupeřově kolizi. Na druhou stranu, zase jsme se nemusely v takovém tempu protahovat úzkými retardéry, kterých na ní bylo hned několik. Naše clio se do nich vešlo, ale nezáviděla jsem závodníkům s většími vozy, kteří to tam museli mít hodně natěsno. Ale to byla jen malá skvrna na kráse sobotní etapy, ve které jsme díky skvělému podvozku a zrepasovaným tlumičům příjemně užily i tamní skoky,“ dodává usměvavá Martina Daňhelová, která (s Karolínou Jugasovou po boku) obsadila nakonec v cíli 50. Rallye Šumava Klatovy sedmou příčku v kategorii 2WD, čtvrtou ve třídě 5 a také zvítězila v Dámském poháru, v jehož rámci ovládla všechny rychlostní zkoušky soutěže. A co bude dál?

„Teď se samozřejmě vydáme na mou domácí Rallye Český Krumlov,“ opět ožívá Jihočeška. „Těšíme se o to víc, že se nám v závěru klatovské soutěže dařilo zrychlovat a nalézat správné tempo, které jsme v úvodu trochu hledaly i díky premiéře s novým obutím. Tedy ne že bychom před soutěží navštívily klatovskou prodejnu Obuv, ale oproti loňsku jsme změnily značku pneumatik. Nově používáme Pirelli, což má třeba i tu výhodu, že nám v cíli erzet vždy technici této značky změří teplotu i tlak pneumatik. Díky tomu víme, že jsme zejména zadní kola nedokázaly vždy správně prohřát a bylo nám proto doporučeno, abychom na zadní nápravu obuly měkčí směs. Na tuto radu jsme zatím v Klatovech nedaly – ze starších zkušeností jsem měla vždy pocit, že při takovémto rozlišení směsí na nápravách se auto chovalo na můj vkus velmi neklidně. Ale je to teď téma k zamyšlení a určitě i k určitému experimentování, alespoň při testu nebo shakedownu. Zkrátka a dobře, hledáme cesty, jak se dál zrychlovat, zejména na domácích tratích si přece nebudeme chtít utrhnout ostudu,“ směje se Martina Daňhelová.

Komentářů celkem: 1
4. 5. 2015 21:131
0 0
Super holkysmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!