--> -->
29. 5. 2015 15:44 − 6664× − 3 0

Mitsubishi Mirage R5 na švédských tratích

V domácím Švédsku se před dvěma týdny odehrál první podnik letní části šampionátu South Swedish Rally.

Do prvního ryze soukromého vývoje speciálu R5 se pustili ve Švédsku. Firma Mparts si vybrala za základ Mitsubishi Mirage a první exempláře dali dohromady před aktuální sezónou. Speciál se letos měl pravidelně objevovat na domácí švédské půdě a představitelé týmu od začátku mluvili o zájmu zahraničních posádek, třeba z Velké Británie. Optimistické úvahy zabývající se nasazením vozu do ME nebo WRC2 počítaly s mezinárodní homologací speciálu. V zimě se ale najednou vyskytly nečekané problémy i se ziskem švédské homologace. Mirage R5 se tak premiérově předvedlo v roli předjezdce na úvodní soutěži holandského mistrovství a za jeho volant tam usednul Hans-Erik Weng. První ostrý start se odehrál v březnu při Rally North Wales, která měla vozu vzhledem ke svému šotolinovému povrchu vyhovovat daleko více. Martin Berglund si připsal dva druhé nejrychlejší časy a na druhém místě se držel i průběžně. Kvůli zamženému oknu ale na jedné zkoušce nechal skoro minutu a do cíle dojel jako pátý.

V domácím Švédsku se před dvěma týdny odehrál první podnik letní části šampionátu South Swedish Rally a Mirage R5 konečně dostalo zelenou k tamnímu startu. Aby těch problémů ale nebylo málo, ani tentokrát vše nešlo úplně hladce. Ke druhému vozu Patrika Johanssona totiž nebyla včas dodána převodovka. Johansson odstartoval s Mitsubishi Lancer EVO IX a do cíle jej dovezl na skvělém třetím místě absolutně a mezi produkčními vozy vyhrál. Martin Berglund do rally vstoupil s Mirage R5 a po problémech s motorem nedokončil první etapu. Mechanici ale dali přes noc speciál do pořádku a druhý den už posádka odjela celý. Technické problémy ovšem postihly i R5 značky Citroën, kterou pilotoval Robin Friberg. Po RZ 3 držel pěkné třetí místo, ale to musel s poruchou převodovky opustit. Stájový kolega Thomas Thunström vyhrál poslední zimní rally, ale tentokrát se i kvůli defektu musel spokojit se sedmým místem. Vítězství nakonec nezískal ani úřadující mistr Jerker Axelsson se Subaru Impreza WRC S10. V dokonalé formě se totiž na tratích South Swedish Rally prezentoval Frederik Ahlin s Fordem Fiesta R5.

Konečné výsledky tohoto podniku švédského národního mistrovství jsou k nahlédnutí na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 3
30. 5. 2015 13:36
00
Netušíte někdo, jestli to mitsu r5 zajelo alespoň pár slušnejch časů?
30. 5. 2015 14:02
00
Zkus zaguglit smajlík Pokud jsem dobře koukal, zajížděl časy v 1. polovině druhé desítky, jednou byl 9. (http://www.southswedishrally.com)
30. 5. 2015 14:41
00
Ok, díky smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->