2. 6. 2015 12:34 − 2000× − 0

ELE Rally – komentář

Soutěž s centrem ve městě Veldhoven a svými typickými holandskými úseky s mnoha šotolinovými pasážemi.

Soutěž s centrem ve městě Veldhoven a svými typickými holandskými úseky s mnoha šotolinovými pasážemi a průjezdy mezi městskými obrubníky patří mezi největší tamní podniky. To se projevilo na startovní listině, která nabídla i start dvou speciálů nejvyšší specifikace WRC. Tyto vozy ještě před několika lety zdobily nizozemské mistrovství a v zahraničí jejich nebývalý počet leckdo záviděl. Dnes už je situace o poznání méně atraktivní a hlavní prim v Holandsku hrají vozy Mitsubishi Lancer. Jeroen Swaanen v letech 2011 a 12 šampionátu kraloval, pak ale přistoupil k příležitostným startům. Těch si odbyl během posledních dvou let osm a ELE Rally nevynechal ani jednou. Letos se k boji o vítězství vybavil Fordem Fiesta WRC půjčeným z Itálie. Erik van Loon se ze zisku titulu radoval v roce 2010 a poslední dva roky stejně jako Swaanen startuje pouze příležitostně. ELE Rally ani v jeho plánech každoročně neschází a tentokrát do ní nastoupil se Subaru Impreza WRC S14 od Kuipersů.

S novinkou se letos poprvé postavil na start holandského šampionátu další bývalý šampión Bob de Jong. Mitsubishi Lancer WRC05 prodal a postavil si nový Citroën DS3 R5. Při debutu s tímto vozem ale nic moc převratného nepředvedl. Na trati panovaly náročné podmínky a de Jong si zvykal na novou techniku, se kterou se nakonec umístil v početném poli produkčních Mitsubishi. Jako nejlepší měřítko jeho výkonu se jevilo porovnání s Michielem Becxem startujícím stejně jako v belgickém mistrovství s Fordem Fiesta R5. De Jongovi nadělil dvě minuty a v cíli vystoupil na pódium. Druhý nejrychlejší čas v první zkoušce zaznamenal van Loon, ale pak u jeho stařičké Imprezy odešel motor. Mechanici jej dali přes noc dohromady a v sobotu van Loon zajel osm nejrychlejších časů z jedenácti možných. Po takovém výkonu jej muselo páteční odstoupení mrzet ještě daleko více.

Na počátku soutěže se vůbec nedařilo ani jezdci druhého WRC. Swaanen na první rundu zvolil špatné gumy a za rychlým Jasperem van den Heuvelem s Mitsubishi Lancer EVO X zaostal o 26,6 sekundy. V noční sekci už pilot Fordu zajel lépe, když vyhrál dva testy. Ze svého manka ale moc času umazat nedokázal a šel spát s odstupem 23,4 sekundy. Na první sobotní zkoušce Swaanen dokázal snížit manko na 15 vteřin, ale na druhém se odstup vrátil k necelé půlminutě. Podmínky na trati se přeci jen zlepšily a tím výhoda van den Heuvela jedoucího se slabším produkčním vozem vzala za své. Swaanen mohl naplno využít výkonnostní výhody svého WRC a během pěti testů se dotáhl 3,7 sekundy za lídra soutěže. Z vedoucí příčky pak jezdce Mitsubishi srazilo zlámané levé zadní zavěšení a následná pětiminutová ztráta. V posledních třech testech se vrátil do formy, ale na lepší než páté místo to už nestačilo. Vítězství mezi produkčními vozy mu uniklo o pouhých 9,4 sekundy. Z triumfu se tak radoval Antoine van Ballegooijen s obdobným Lancerem EVO X. Na druhém místě absolutně soutěž dokončil Piet van Hoof s historickým „áčkovým“ Lancerem EVO IV. A z vítězství se tedy nakonec radoval navrátilec na soutěžní tratě Swaanen. V pátek to skoro vypadalo na ostudnou prohru s produkčním vozem, ale nakonec vše dobře dopadlo a někdejší mistr může pomalu spřádat plány na případné další starty.

Výsledky této rally holandského mistrovství

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!