Rosťa Kutěj - eWRC.cz
9. 6. 2015 12:01 − 2051× − 0 0

Terš si v Krumlově spravil chuť

Po nevydařené Vltavě brala klatovská posádka body za první místo ve třídě.

Po nevydařené Vltavě brala klatovská posádka body za první místo ve třídě.

Škoda Favorit 136L klatovského Auto Terš motorsport, která jezdí v barvách ASK Klatovy s posádkou Jiří Terš jun., Pavel Vítovec, je v letošním ročníku Mistrovství České republiky v rallye Historických automobilů nováčky. Premiérou pro ni byla domácí rallye Vltava, která ale podle představ posádky nedopadla.

"Nemá smysl si něco namlouvat, udělal jsem jezdeckou chybu a Favorit byl rázem ze hry. Mrzelo mě, že se to stalo doslova "za barákem"," konstatoval Jiří Terš. "Kdyby Jirka přidal do kroku, mohl se doma podívat na večerní zprávy," dodal Pavel Vítovec. "Favorit naštěstí nebyl rozbitý tak, aby se nedal opravit. Nemůžu dost poděkovat tátovi a Honzovi Vítkovi. S opravou se poprali velmi rychle a hlavně, jak je jejich zvykem, kvalitně," konstatoval Jiří Terš.

Druhou soutěží, které se klatovská posádka účastnila, byla legendární rallye Český Krumlov. Do ní vstoupili klatovští závodníci zvolna a s respektem. "Mělo to více důvodů. Nechtěli jsme zbytečně riskovat a nechtěli jsme rozbít auto. Co nás doslova uchvátilo, byla atmosféra na rallye," sdělil Jiří Terš. Posádka bojovala s technickými problémy, mechanici museli opravovat uvolněné řízení a uchycení přední nápravy.

Do druhého dne soutěže vstoupila posádka na posledním místě ve třídě. "Rozhodli jsme se, že přidáme. Díky informacím z trati od Honzy Valeše jsme zvolili správné obutí a to se nám vyplatilo. Musím říct, že mezi historiky existuje nejen dobrá komunikace, ale také výborná atmosféra. Například Honza Suda nám poradil jak najíždět některé zatáčky na výstavišti a jeho rady se nám vyplatily. Bylo vidět, že my tam jedeme poprvé a on poněkolikáté. Posádka Randýsek – Mikulík nám zase pomohla zapůjčením nářadí na opravu výfukových svodů v polovině sobotní etapy, za což jim patří také velké díky. Mrzelo nás, že musel odstoupit Véna Hostaš, který jel opravdu parádně. V sobotu bylo, a myslím, že nejen pro nás, jasně nejtěžší Lipno. Po trati tekly proudy vody a bláta," uvedl Jiří Terš.

V konečném zúčtování bylo velmi brzy jasno. Klatovská posádka si přivezla body za první místo ve třídě. "Pro mě to je životní úspěch. A taky výzva do dalších závodů. Musím poděkovat našim partnerům, kterými jsou Extralevnépneu.cz, Šumavské zahrady a Dřevo Koryta. Bez nich, bez táty a bez mechanika Honzy Vítka by to prostě nešlo. Ukázalo se, že naše auto, které má v domácích podmínkách postavený motor, umí hezky pobavit," dodal Jirka Terš.

Poznámka autora: Krumlov patří mezi soutěže, které osobně považuji za nejhezčí v celém českém mistráku. Cíl v Jelení zahradě, speciálka na výstavišti, legendární Malonty nebo diváky ověšený Ján jsou zážitky, které nemají konkurenci. Je s podivem, že posádky, které zaplatí nemalé startovné, nedostanou od organizátorů ani pohárek. Pravdou je, že ve zvláštním ustanovení rallye to bylo jasně napsáno a posádka si na tuto skutečnost nijak nestěžuje. Napadá mě však, kolik může takový "kalíšek" pro vítěze třídy stát? 150 korun?

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama