Útěk Madse Østberga od propasti

Po dvou dlouhých etapách už byl závěrečný den Rally Itálie Sardínie méně hektický.

Třetí na startu do posledního dne Rally Itálie Sardínie, Mads Østberg a Jonas Andersson udrželi páté místo v celkovém pořadí. Tento výsledek jim zajistil druhou pozici v mistrovství světa pilotů. Khalid Al-Qassimi a Chris Patterson skončili v Top 10, Kris Meeke a Paul Nagle vybojovali drahocenné body pro Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team, aktuálně druhý tým v Poháru konstruktérů mistrovství světa. Další podnik WRC se jede jako Rally Polsko ve dnech 2. – 5. července.

Po dvou dlouhých etapách už byl závěrečný den Rally Itálie Sardínie méně hektický. Posádky se nicméně musely pustit do čtyř rychlostních zkoušek s 45,80 km měřených úseků, které měly zvládnout bez servisu. Ačkoliv byly mezi jednotlivými vozy značné odstupy, piloti na DS3 WRC příliš neútočili. Už při prvním průjezdu na Olmedo Monte Baranta (RZ 20) Mads Østberg skončil po sérii nešťastných okolností mimo trať. Po kolizi, při níž mj. ztratil komunikátor, byl Nor příliš široký do zatáčky kvůli špatným rychlostním poznámkám. DS3 WRC číslo 4 tak skončilo rychlostní zkoušku se ztrátou přes minutu a propadlo se na čtvrtou pozici. S poškozeným zavěšením zadního kola a brzd byl Mads donucen dojet do cíle velmi pomalu. Dál klesal i na další rychlostní zkoušce, ale odolat ataku Jari-Matti Latvaly se mu podařilo, čímž uhájil pátou pozici.

S desátou příčkou, kterou zaujal od startu do posledního dne, se Khalid Al-Qassimi propracoval k dalšímu bodu na jeho kontě. Kris Meeke skončil s velkým odstupem od vedoucích závodníků, ale i tak stihl zabezpečit dva extra body pro Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team.

Po dvou výpadcích, když skončil mimo trať (pátek), a s problémy s elektronikou (sobota), se Stéphane Lefebvre a Stéphane Prévôt znovu vrátili v neděli ráno do soutěže na DS3 RRC. Mistři světa v JWRC 2014 naznačili reálnou výkonnost, když na dvou rychlostních zkouškách figurovali mezi třemi nejrychlejšími časy v jejich třídě WRC 2.

Co také řekli…

Marek Nawarecki (zástupce šéfa Citroën Racing): „Tato rally předčila očekávání co do délky rychlostních zkoušek, jejich náročnosti a stoupajících teplot, které měly velký vliv na posádky i auta. Bez ohledu na vítěze bylo celkové pořadí ovlivněno značným počtem problému, se kterými se jezdci setkali. Po ztrátě jednoho z našich DS3 WRC na druhé rychlostní zkoušce jsme nebyli v nejlepší pozici. Mads sice postupně zvyšoval svou rychlost, ale i on měl řadu problémů, se kterými se potýkal. Avšak těší nás jeho páté místo, které mu přineslo druhou pozici ve světovém šampionátu. Body, které nasbíral Kris, umožnily týmu udržet druhé místo v Poháru konstruktérů.“

Mads Østberg: „Jednoduše jsem udělal chybu a tím skončily veškeré kalkulace s umístěním na pódiu. Někdy se podaří zapsat skvělé rychlostní poznámky, ale dnes tomu tak nebylo. Zatáčka byla velmi úzká a já vyjel mimo trať. Proto jsme nárazem poškodili závěs pravého zadního kola a brzdy. Pak jsme strávili hodně času opravami auta a museli jsme ho opatrovat až do cíle. Jsem velice rád, že jsem tuto rally dojel až do konce. Po řadě velmi náročných rally už se nemůžu dočkat rychlejších a hladších tratí v Polsku.“

Khalid Al-Qassimi: „Byla to dlouhá rally s extrémně náročnými rychlostními zkouškami, díky rozpisu jsme spali pouze 3 až 4 hodiny denně. Snažil jsem se nebýt zbrklý a jsem velmi rád, že jsem skončil v první desítce.“

Kris Meeke: „Po katastrofálním začátku rally a opětovném zapojení díky pravidlu Rally2 byla sobota zajímavá a přinesla mi spoustu zkušeností. Zajížděl jsem velmi dobré časy, speciálně odpoledne. Dnešek byl pro mě hlavně o sbírání bodů pro Pohár konstruktérů mistrovství světa. Právě o to jsme se snažili, ale nyní už se soustředím na Rally Polsko. Potenciál auta je nám známý a máme tak šanci na dobré výsledky, proto tvrdě pracujeme.“

Stéphane Lefebvre: „Během první rychlostní zkoušky jsem nedobrzdil a dostal se mimo trať v pasáži s klesáním. V sobotu jsme se opět postavili na start díky Rally2, ale i tento den jsme měli zkrácený kvůli problémům s elektronikou. Nakonec jsem byl v neděli schopen zajet dobré časy na Olmedo, kde jsem měl dobré rychlostní poznámky. Tento víkend jsem měl poprvé možnost se seznámit s DS3 RRC, což je auto značně odlišné od R5. Tahle zkušenost se určitě hodí v budoucnu.“

Komentářů celkem: 9
15. 6. 2015 12:15
0 0
je to paráda, když člověk vidí, že zprávu píše člověk, který ví o čem píše a navíc umí česky smajlík
15. 6. 2015 12:23 Upraveno 12:28
0 0
Koukam me Novej predbehl s komentarem...
Teda veta "Ačkoliv byly mezi jednotlivými vozy značné odstupy, piloti na DS3 WRC příliš neútočili." mi moc logiku nedava - cestina trpi. Jsou tam i jine zajimavosti. A ja anglictinou teda moc nevladnu, ale prijde mi, ze prubeh te "kolize" byl opacny. Tipnul bych, ze "komunikator" byl pred "kolizi".
15. 6. 2015 12:54
0 0
Je to tisková zpráva Citroenu u nás, podle mě je nekvalitně přeloženo z cizojazyčného originálu.
15. 6. 2015 13:20 Upraveno 13:20
0 0
ani vteřinku jsem si nemyslel, že by to byla práce eWRC, to mi snad Shacki věříš,
perliček je tam víc a já jsem rád, že se i citroen zapojil do souboje s hyundaiem a škodovkou o největší pitominu v tiskových zprávách
NOR
15. 6. 2015 16:01
0 0
Je jich tam hodně. Např. Pace notes - přeloženo jako rychlostní poznámky, místo krásně českého - rozpis.
15. 6. 2015 16:53
0 0
Ale výraz rozpis tam je taky smajlík Bohužel tak nazývají časový harmonogram...
Zed
15. 6. 2015 23:38
0 0
Tak je to PR článek, to je snad jasný, a detaily jsou vedlejší. V každém případku trať letošní Sardošky byla hodně náročná, kromě Lerna třeba nenápadně zrádná rz7 nebo příšerný padák kolem větrníků na rz 12/17 kde brzdy musely hořet. Mimo Citroen : naši chlapci jeli pěkně, škoda že Martina nešlo opravit, Kopeki super, a Esapekka výměna poloosy na rz7 za cca 25 minut, to byl mazec.
16. 6. 2015 09:07
0 0
Já nevím, ale je opravdu nutné přejímat a zveřejňovat na odborném serveru takové bláboly... ??? smajlík
16. 6. 2015 13:46
0 0
Pouhopouze převzatá špatně přeložená nic moc napsaná ne příliš zajímavá tisková zpráva = druhý nejčtenější materiál, hned po tiskové zprávě pořadatele Orlických hor informující o zrušení rally kvůli smrťáku. Promiňte mi názor, ale to je bída.... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!