Itäralli – komentář

Tři měsíce trvající pauza oddělující zimní a letní část šampionátu o víkendu skončila a finské posádky vyrazily do nekonečných tamních lesů.

Tři měsíce trvající pauza oddělující zimní a letní část šampionátu o víkendu skončila a finské posádky vyrazily do nekonečných tamních lesů bojovat o další mistrovské body. Během této přestávky ve stáji Printsport dostavěli novou zbraň Citroën DS3 R5 a Jussi Vanionpää tak mohl začít pomýšlet na úplně nejvyšší příčky. V menší finské soutěži Kaloppi 50v juhlaralli si novou techniku poprvé vyzkoušel a postavil se s ní hned proti nejsilnějšímu domácímu soupeři Juhovi Salovi. Pilot Peugeotu 208 T16 R5 ze souboje sice vyšel vítězně, ale nyní před ním stála daleko důležitější výzva, ve které šlo i o mistrovské body. A těch má Salo po zimní části mistrovství na svém kontě nejvíce. Na start Itäralli se ale postavili i další borci, kteří měli dostatek sil na to bojovat o vítězství. V první řadě to byl Ari Vihavainen s dnes už historickým kouskem Mitsubishi Lancer WRC Step2. Piloti produkčních vozů Teemu Asunmaa (Subaru) a Joni Nikko (Mitsubishi) už svou rychlost také několikrát předvedli.

Nikko rozjel soutěž výtečně třetím nejrychlejším časem a po RZ 3 se dokonce dokázal probojovat před Sala na druhé místo. Senzační nástup ovšem hned ve čtvrté zkoušce skončil dosti nešťastně, když Nikkův Lancer skončil mimo trať. Asunmaa sice takovou rychlost vyvinout nedokázal, ovšem na rozdíl od svého soupeře jej zdobila spolehlivost. Pilot Subaru se dokázal vypořádat s celou tratí o délce skoro sto kilometrů a v cíli se radoval ze třetí příčky. V rámci hodnocení SM2 zajel Asunmaa úplně nejrychleji. Od prvních kilometrů soutěže v okolí Joensuu zajížděl nejrychlejší časy Vihavainen a po sedmém testu už měl na čele náskok skoro celé minuty. V předposledním testu ovšem nedokázal své Mitsubishi ukočírovat a na dlouhých dvanáct minut zapadnul mimo trať. Do vedení se díky tomu dostal Salo, ale nic ještě nebylo ani zdaleka rozhodnuto. Jezdci Peugeotu se zejména v odpoledním dešti moc nedařilo a před závěrečnou zkouškou měl náskok pouze 5,9 sekundy na Vanionpääho. Jezdec Citroënu chtěl nabídnutou šanci využít a do posledních kilometrů dal vše. Závěrečný test zajel Vanionpää nejrychleji, ale ze své ztráty umazal pouze tři desetiny. Salo tak zaznamenal ve čtvrté letošní soutěži třetí vítězství a už podruhé se mu to podařilo za volantem Peugeotu 208 T16 R5.

Výsledky podniku finského mistrovství

Stav šampionátu: SM1:1. Salo 102,5, 2. Vainionpää 67, 3. Suninen 40, 4. Veikkanen 31,5, 5. Soilu 24

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!