Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 6. 2015 15:10 − 6827× − 10

JRM Group představil WRX STi 2015 NR4

Značka Subaru patřila v devadesátých a nultých letech mezi stálice světového šampionátu a do MS – WRC2 by ji měl vrátit tým JRM.

O přípravu soutěžních speciálů značky Subaru se po konci spolupráce s Prodrive stará jiná britská společnost JRM Group, která již loni představila v rámci vybraných podniků Mistrovství Evropy svou verzi WRX STi s piloty Markem Higginsem a Keithem Croninem za volantem. Teď však JRM Group představila WRX STi specifikace 2015 splňující pravidla nově zavedené třídy NR4 a plánuje se s vozem vydat do WRC2 – potažmo jejího produkčního subšampionátu. Aby byl vůz použitelný úplně na celém světě v jakémkoliv šampionátu, bude k dispozici jak s řízením na levé straně, tak na té pravé, díky čemuž si každý jezdec bude moci vybrat to, co mu více vyhovuje.


Foto: JRM Group

"V posledních letech panoval nedostatek nových vozů vznikajících pro produkční kategorii, takže chceme touto skupinou trochu otřást představením vozu, který je úplně čerstvý a nový," říká s vozu Steve Smith, zástupce JRM Group a pokračuje, "jedná se o nejnovější produkční auto na celém světě a bylo postaveno podle pravidel třídy NR4, která byla představena, aby zvýšila laťku v produkční kategorii."

Aby bylo při představení nového vozu pořádně lákáno na nové zákazníky, je tento vůz označován jako dosud nejlépe říditelné produkční auto od Subaru, jelikož má vůz vylepšenou karoserii a podvozek. Několik detailů pak dodává Steve Smith:" Auto specifikace 2015 má v sobě nejnovější automobilní technologie od Subaru a ty nebyly doposud použity v Produkčním cupu při WRC2 .Očekáváme, že i díky tomu bude auto konkurenceschopné."


Foto: JRM Group

Několik technických údajů k vozu:

  • čtyřválce Subaru 2,0 litru přeplňovaný turbem s dvoustupňovým antilag systémem
  • maximální výkon 280 koní při 4250 otáčkách
  • maximální točivý moment 560 Nm při 3000 otáčkách
  • 5 stupňová převodovka dog box Hewland
  • tlumiče Öhlins
  • palivová nádrž na 80 litrů paliva
  • řídící jednotka a displeje Motec
  • brzdy AP Racing
  • Hydraulická ruční brzda
  • ochranná klec JRM a vybavení kokpitu Sparco

  • Foto: JRM Group


    Foto: JRM Group

    Komentářů celkem: 10
    18. 6. 2015 16:241
    0 0
    Pardon, ale zcela mi uniklo, co za třídu bude ta nová NR4? smajlík Něco jako nedávno zrušené R4?
    18. 6. 2015 18:362
    0 0
    To neřeš, stejně než to zjistíš, tak to zase změněj...smajlík Matně tuším, že všechna "eNka" se měla od letošní sezony značit R4 (i když to nebyly R4ky ve smyslu rozšíření třídy), ale jak to nakonec bylo, je a má být? Třeba nakonec upravili na NR4 nebo je to nějakéjiné kombinované značení? Nevim.
    18. 6. 2015 20:093
    0 0
    Pěkné. Hlavně aby pěkně jelo.
    18. 6. 2015 20:464
    0 0
    Spíše se jedná o to, jestli je to bližší dřívější N4 nebo R4? Neboli co všechno je na tom původní (sériové). Ale tipoval bych, že už není třeba nic vylepšovat oproti sériovce. Bohužel není s čím porovnat. smajlík Mitsu!!!!!
    18. 6. 2015 20:535
    0 0
    Stačí, že to vypadá jak Mitsu, ne?... smajlíksmajlík
    18. 6. 2015 23:536
    0 0
    Nj Mitsu...prachy vládnou rally smajlík
    19. 6. 2015 13:297
    0 0
    V Kanadě už jede druhou sezónu. Tady je video ze stavby - https://youtu.be/uODZq5kLTRA
    19. 6. 2015 19:468
    0 0
    Původně napsal Medvěd
    To neřeš, stejně než to zjistíš, tak to zase změněj...

    Ve třídách aby se prase vyznalo!!!!smajlík
    21. 6. 2015 20:159
    0 0
    Třída NR4 není nic jiného než dosavadní "velká enka", kdysi třída N4, pak "PV" a teď u nás "třída 3". Ptal jsem se na to na Evropě a prý přistupují k názvu NR4, protože v řádech se u enek pořád píše "current N4" neboli "stávající N4" a přitom tato třída už několik let neexistuje. Zároveň při rozdělení současných moderních vozů na třídy označované písmenem R (tedy R1, R2, R3 a R5) jim tam ta enka tak trochu chybí, a logicky svou výkonností patří mezi R3 a R5, ale zas to nechtěli rovnou nazvat R4, protože by se to pletlo s ještě vloni povolenými upravenými enky "R4", které již v ME jet nemohou. Časem budou chtít enka (tedy vlastně to bude asi jen Subaru) pojmenovat R4, ale prozatím se rozhodli v tom označení ještě uvádět to písmenko N. Takže NR4 je klasické enko podle přílohy J, článek 254, tak jak to bylo vždycky smajlík
    21. 6. 2015 20:5410 Upraveno 20:55
    0 0
    Tak koukam,ze jsem s tou brzkou zmenou nebyl tak daleko od reality... smajlík Vojto děkuji(jeme) za upřesnění a vysvětlení toho, že se vlastně nic nezměnilo, jen už to má asi x-tý název během několika let. Ale díky tobě nás jen tak nedostanou smajlík
    Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

    Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
    Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!