20. 6. 2015 12:01 − 2788× − 0

Bude se dnes závodit na vodě?

Soutěžní posádky úderem půl desáté hodiny ranní opustily prostor uzavřeného parkoviště a vydaly se vstříc druhé etapě soutěže.

Soutěžní posádky úderem půl desáté hodiny ranní opustily prostor uzavřeného parkoviště a vydaly se vstříc druhé etapě soutěže, která nabídne porci 85 závodních kilometrů. Hodnocení páteční etapy, ale také pocity předních posádek před startem dnešního dne zachycují následující ohlasy získané před odjezdem soutěžního pelotonu z uzavřeného parkoviště.

Václav Pech: „Z našeho pohledu byla první etapa ideální. Na té druhé večerní vložce jsme, dá se říct, malinko zvolnili tempo a čekali jsme, co Honza. Taktika pro dnešek je jasná: jet rychle a neudělat chybu. Dnešní vložky jsou podobné jako včera, ale bojím se počasí.“

Pavel Valoušek: „Pátek byl z našeho pohledu dobrý. První dvě erzety nám sedly, ve druhých průjezdech jsme bohužel udělali dost chyb, nějakých přebrždění a do pole, takže jsme ztratili hodně času, ale ty časy, kterých jsme dosáhli, nebyly špatné. Dneska bych chtěl navázat na včerejší výkon na těch prvních dvou erzetách s tím, abychom se vyvarovali chybiček a jeli pořád dopředu.“

Jan Kopecký: „Z našeho pohledu to nebylo úplně tak, jak bychom si představovali. Na druhé erzetě jsme měli problém s defektem, asi víme proč a musíme se zaměřit, aby se to už víc neopakovalo. Ve večerní sekci jsme první vložku projížděli opatrně. Na tu druhou jsme trochu zrychlili a něco jsme Vencovi dali, ale 40 sekund je strašně moc na dnešek. Budeme se určitě snažit posunout na druhé místo a zkusit vyvinout třeba nějaký tlak na Vencu. Třeba se nám to povede, soutěž je to zrádná, je tu spousta retardérů, takže stačí pár shozených sudů a může být všechno jinak. Na stranu druhou si říkám, že Venca je velký profík a myslím, že si bude svoji pozici kontrolovat.“

Miroslav Jakeš: „Pro nás to byla docela náročná etapa. Na první erzetě jsme se rozkoukávali na nových gumách, pak to šlo, ale na trojce jsem byl venku, couval jsem a ztratil jsem 10-12 vteřin. Čtverka už byla v pohodě. Dneska to má spadnout, asi budeme závodit na vodě, takže uvidíme, o třetí místo se určitě popereme.“

Roman Odložilík: „První etapa byla pěkná, erzety byly velice hezké a bylo dobře, že se jelo po dvou nebo třech minutách, protože prachu tam bylo hodně. Z našeho pohledu celkem dobré, až na to, že se nám přehříval motor, i když je po repasi, snad to teď nějak odstraníme. Včera všichni kluci jeli velice rychle, rozestupy byly minimální a v tom prachu jsem jel trochu pomaleji, teď se pokusím zrychlit.“

Jan Jelínek: „Bylo tam hodně prachu, celkem hodně to klouzalo a udělali jsme malinkou chybu, že jsme se nevlezli do jednoho retardéru a museli jsme couvat, ale jinak bez problému. Na třetí erzetě jsme byli první auto za Martinem Vlček, zastavili nás na startu a čekali jsme tam půlhodinu, takže jsme museli začít v tom lese opatrně, protože jak brzdy, tak gumy už byly studené.“

Václav Kopáček: „Jelo se nám pěkně. Na té šotolině si pořád nejsem jistý, dělám drobné chybičky, málem jsem to u cíle poslední rychlostky hodně rozbil, dneska jsme zjistili, že nám pomalu ucházelo přední kolo, takže to na to asi mělo vliv. Jsme ale spokojení a zatím nám to vychází.“

Věroslav Cvrček: „Jeli jsme opatrně, ale trošku jsme se už snažili tlačit. Jsou fakt hodně těžké tratě, šotolina, pro nás je to dobrá zkušenost. Projeli jsme to bez větších problémů, výsledek není špatný.“

Josef Semerád: „Pro nás byla večerní sekce trošku neštěstí, protože jsme asi 27 minut stáli na startu třetí erzety, a jelikož jsme původně nazuli ty nejtvrdší gumy, tak nám to strašně vychladlo a mně pak dlouho trvalo, než jsem těm gumám začal důvěřovat. Takže jsme přišli o dvě místa, ta poslední večerní už byla z naší strany asi zhruba stejně rychlá jako ty ostatní.“

Jaroslav Pešl: „Jsme tady poprvé a už při seznamovacích jízdách jsem si říkal, že se nám to bude líbit. Tratě jsou krásné, rychlostky dlouhé, jsme spokojení s průběhem. Na večerní sekci jsme zvolili nejtvrdší směs, která se na těch protahovácích, myslím, vyplatila. Šlo to vidět na časech. Dneska uvidíme, zda spadne voda.“

Jan Votava: „Z našeho pohledu byla první etapa nevydařená, ale my jsme něco podobného čekali, mysleli jsme si teda, že to bude trošku lepší. Měli jsme malý problém, že se nám zbláznil měřák na gumy, takže jsme na první rundu měli strašně málo nafouklé gumy, protože on ukazoval úplné nesmysly. Nicméně, na druhou rundu jsme nasadili nový měřák a o moc se to nezlepšilo.“

Václav Dunovský: „Za mě osobně to bylo trošku trápení, nemohl jsem najít rytmus. Jak se říká, úplně mi to včera nechutnalo. Problém byl asi ve mně, trošku mě trápí alergie, nemůžu se soustředit, teče mi z nosu. Projeli jsme to, ztratili jsme nárazník, na druhé vložce jsme mysleli, že máme kolo, nakonec jsme kolo neměli, tak ještě, že jsem nezastavoval. Zásadní krizovky jsme neměli. Jsme pořád ve hře, ale nejsem si jistý, jestli já osobně budu dneska lepší, spíš se to budeme snažit nějak rozumně projet.“

Jan Dohnal: „Sežrali jsme si nováčkovskou daň. Jak je pádlo řazení, tak pod volantovou tyčí je takový jazýček, který běhá přes senzory do dorazů. Přestože to chodilo naprosto normálně, tak těch dorazů se to asi dotýkalo víc, než mělo. Drží to čtyři takové titěrné šroubečky, které upadly, a kvůli tomu jsme byli bez řazení. Máme tam novou převodovku, takže na manuální režim se mi pokračovat nechtělo, považoval jsem to po tom tragickém výkonu ze začátku za zbytečné ničit skříň. Kluci to opravili a doufám, že jsme se dneska vyspali líp.“

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama