Jan Kopecký vítězí a v MČR je stoprocentní
Druhá půle června již tradičně znamená jediné, a to že se koná Rally Hustopeče, nejmladší soutěž českého šampionátu a podnik, který nabízí scenérie, jako žádný jiný u nás, jelikož se jednak část zkoušek jede po šotolině a také proto, že zkoušky mezi vinicemi nejsou v našich končinách příliš obvyklé. A na tomto se nezměnilo nic ani letos a tento víkend tedy znamenal, že se odjel již 11. ročník hustopečské soutěže a po deseti zkouškách rozdělených na čtyři v pátek večer (64 ostrých kilometrů) a šest v sobotu (85 km) jsme se dozvěděli, kdo načal druhou desítku jmen zapsaných mezi vítěze této soutěže. Bez letošního roku jsou v galerii vítězů nejčastěji zapsána jména Pech a Kopecký, když oba mají shodně po třech výhrách. To se však dnes změnilo, když se čtvrtým vítězstvím na čele historické tabulky osamostatnil pilot Škody motorsport.
Soutěž začínala v pátek v podvečer a první měřený test se nejlépe povedl Pechovi, který dokázal Kopeckému ujet o čtyři vteřiny. To však bylo nic v porovnání s druhou rychlostní zkouškou, když kosteleckého pilota postihl defekt pneumatiky, což znamenalo propad na sedmé místo a ztrátu 45 sekund na vedoucího Plzeňana. Tomu byl nově nejbližším soupeřem Valoušek na druhé příčce, následoval Jakeš, Odložilík a Vlček. Pro posledního jmenovaného soutěž předčasně skončila na RZ3, když na bořetickém testu havaroval a poškodil svou Fabii S2000. Třetí byl nově Odložilík, který se posunul před Jakeše a na pátý post se dostal Kopecký. A ten byl při chuti i na další zkoušce, kde zajel nejrychlejší čas a díky tomu se posunul na průběžné třetí místo. Nic se neměnilo na prvních dvou příčkách, když vedl Pech s náskokem 31 sekund na Valouška a Kopecký pak byl o dalších deset sekund nazpět. Čtvrtý byl Jakeš, který se vrátil před Odložilíka.
Před druhou etapou se často skloňovala otázka deště, který měl dle některých předpovědí tratě skrápět, ale nakonec se soutěž odjela na suchu a v závěru vykouklo i sluníčko, které bývá pro hustopečskou soutěž poměrně tradiční. A právě atmosferická srážky a jejich příchod či nepříchod sehrály klíčovou roli v souboji o vítězství, jelikož Pechům meteorolog předpovídal déšť, který nepřišel a jezdec se musel protrápit třetí sekcí soutěže na mokrých pneu a nastavení. Tím pádem se před něj po RZ7 dostal Kopecký a o tom, že to Ašínovi nefungovalo svědčí i to, že jej v RZ7 porazil i Kurka s druhým MINI, což je úkaz viděný velmi zřídka. Poslední zkouška sekce také znamenala problémy pro Valouška, které postihly problémy se spojkou, kvůli čemuž se před otrokovického jezdce dostal Odložilík. Pátá příčka pak patřila Jelínkovi, když mu ji po RZ7 uvolnil Jakeš, jenž musel kvůli technice vzdát.
V poslední sekci se naskýtala otázka, zda-li Pech zkusí nemožné a stáhne ztrátu více jak 20 sekund na Kopeckého nebo ne. Nestalo se tak a soudě dle časů si už Pech kontroloval druhou příčku, jelikož všechny tři zkoušky poslední sekce vyhrál Kopecký a přijel si tak s náskokem tři čtvrtě minuty pro vítězství právě před Pechem. Třetí příčku udržel Odložilík a i když v poslední sekci nasadil Valoušek dravé tempo, nedokázal se dostat před kroměřížského jezdce a bral nepopulární bramborovou medaili. Pátý pak byl Jelínek, na šesté příčce dokončil Cvrček s Octavií WRC, která jako jediná ze tří vozů WRC na startu vydržela nástrahy celé soutěže. Ze 14. příčky po pátku se až na 7. místo dokázal posunout Kurka, osmý dojel Kopáček, jenž napotřetí pokus dokončil a vybojoval vítězství ve třídě 3, na něž sahal i při obou předchozích startech. Devět sekund dojel druhý nejrychlejší ve třídě 3 a devátý celkově Březík s Lancerem a desítku uzavřel Pešl s dalším Lancerem.
Pokud nahlédneme na dvoukolky, tak po pátku byl nejrychlejší Bisaha s DS3 R3T, druhý byl Dunovský a třetí Lunga. Posledně jmenovaný však na RZ6 havaroval a jeho třetí místo ve 2WD převzal Štefan se stejným vozem a za ním pak byl Rujbr s oturbenou verzí Clia. A brněnský pilot se po RZ7 dostal na třetí místo ve dvoukolkách, jelikož Štefan ztratil a propadl se o několik příček. A na tomto pořadí se už do cíle nic nezměnilo, vítězství si tak připsal Bisaha, druhý byl Dunovský a třetí Rujbr. Čtvrtou příčku pak získal Pospíšilík, jemuž se na třetí pokus podařilo dokončit soutěž bez havárie a připsat si velmi pěkný výsledek, za bývalým autokrosařem pak dojel jako 5. nejlepší ve 2WD Pondělíček.
Rally Hustopeče – pořadí v cíli | |||
---|---|---|---|
1. | Kopecký Jan – Dresler Pavel | Škoda Fabia R5 | 1:26:03,8 |
2. | Pech jun. Václav – Uhel Petr | Mini Cooper S2000 1.6T | +45,1 |
3. | Odložilík Roman – Tureček Martin | Ford Fiesta R5 | +1:04,0 |
4. | Valoušek jun. Pavel – Havelková Veronika | Škoda Fabia S2000 | +1:19,9 |
5. | Jelínek Jan – Machů Petr | Škoda Fabia S2000 | +3:00,8 |
6. | Cvrček ml. Věroslav – Šálek Ondřej | Škoda Octavia WRC Evo3 | +5:02,1 |
7. | Kurka Tomáš – Škubník Adam | Mini Cooper S2000 1.6T | +5:28,5 |
8. | Kopáček jun. Václav – Rendlová Barbora | Subaru Impreza STi | +5:46,2 |
9. | Březík Martin – Omelka Marek | Mitsubishi Lancer Evo IX | +5:55,3 |
10. | Pešl Jaroslav – Pešek Roman | Mitsubishi Lancer Evo IX | +6:06,2 |
Ono to není jednoduché, meteorolog musí uhádnout předpověď 1-2 hodiny dopředu. Dnes jsou srážkové předpovědi online, takže se to z netu dá, na místě by asi použil to samé. Akorát asi použil českého Aladina, ten se mýlí často.
Aladina neznám používám tohle:http://www.yr.no/sted/Tsjekkia/Zlín/Uherské_Hradiště/ a nebo tohle :https://www.windyty.com/?64.397,-36.211,3
Aladina neznám používám tohle:http://www.yr.no/sted/Tsjekkia/Zlín/Uherské_Hradiště/ a nebo tohle :https://www.windyty.com/?64.397,-36.211,3
A taky to stojí za ho..o
Pokud by toto prohlásili jini, to by bylo haló