Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
20. 6. 2015 19:15 − 5888× − 15

Jan Kopecký vítězí a v MČR je stoprocentní

Ani Rally Hustopeče nezměnila jméno nejrychlejšího jezdce MČR, když se jím stal, stejně jako v obou předchozích případech, Jan Kopecký.

Druhá půle června již tradičně znamená jediné, a to že se koná Rally Hustopeče, nejmladší soutěž českého šampionátu a podnik, který nabízí scenérie, jako žádný jiný u nás, jelikož se jednak část zkoušek jede po šotolině a také proto, že zkoušky mezi vinicemi nejsou v našich končinách příliš obvyklé. A na tomto se nezměnilo nic ani letos a tento víkend tedy znamenal, že se odjel již 11. ročník hustopečské soutěže a po deseti zkouškách rozdělených na čtyři v pátek večer (64 ostrých kilometrů) a šest v sobotu (85 km) jsme se dozvěděli, kdo načal druhou desítku jmen zapsaných mezi vítěze této soutěže. Bez letošního roku jsou v galerii vítězů nejčastěji zapsána jména Pech a Kopecký, když oba mají shodně po třech výhrách. To se však dnes změnilo, když se čtvrtým vítězstvím na čele historické tabulky osamostatnil pilot Škody motorsport.

Soutěž začínala v pátek v podvečer a první měřený test se nejlépe povedl Pechovi, který dokázal Kopeckému ujet o čtyři vteřiny. To však bylo nic v porovnání s druhou rychlostní zkouškou, když kosteleckého pilota postihl defekt pneumatiky, což znamenalo propad na sedmé místo a ztrátu 45 sekund na vedoucího Plzeňana. Tomu byl nově nejbližším soupeřem Valoušek na druhé příčce, následoval Jakeš, Odložilík a Vlček. Pro posledního jmenovaného soutěž předčasně skončila na RZ3, když na bořetickém testu havaroval a poškodil svou Fabii S2000. Třetí byl nově Odložilík, který se posunul před Jakeše a na pátý post se dostal Kopecký. A ten byl při chuti i na další zkoušce, kde zajel nejrychlejší čas a díky tomu se posunul na průběžné třetí místo. Nic se neměnilo na prvních dvou příčkách, když vedl Pech s náskokem 31 sekund na Valouška a Kopecký pak byl o dalších deset sekund nazpět. Čtvrtý byl Jakeš, který se vrátil před Odložilíka.

Před druhou etapou se často skloňovala otázka deště, který měl dle některých předpovědí tratě skrápět, ale nakonec se soutěž odjela na suchu a v závěru vykouklo i sluníčko, které bývá pro hustopečskou soutěž poměrně tradiční. A právě atmosferická srážky a jejich příchod či nepříchod sehrály klíčovou roli v souboji o vítězství, jelikož Pechům meteorolog předpovídal déšť, který nepřišel a jezdec se musel protrápit třetí sekcí soutěže na mokrých pneu a nastavení. Tím pádem se před něj po RZ7 dostal Kopecký a o tom, že to Ašínovi nefungovalo svědčí i to, že jej v RZ7 porazil i Kurka s druhým MINI, což je úkaz viděný velmi zřídka. Poslední zkouška sekce také znamenala problémy pro Valouška, které postihly problémy se spojkou, kvůli čemuž se před otrokovického jezdce dostal Odložilík. Pátá příčka pak patřila Jelínkovi, když mu ji po RZ7 uvolnil Jakeš, jenž musel kvůli technice vzdát.

V poslední sekci se naskýtala otázka, zda-li Pech zkusí nemožné a stáhne ztrátu více jak 20 sekund na Kopeckého nebo ne. Nestalo se tak a soudě dle časů si už Pech kontroloval druhou příčku, jelikož všechny tři zkoušky poslední sekce vyhrál Kopecký a přijel si tak s náskokem tři čtvrtě minuty pro vítězství právě před Pechem. Třetí příčku udržel Odložilík a i když v poslední sekci nasadil Valoušek dravé tempo, nedokázal se dostat před kroměřížského jezdce a bral nepopulární bramborovou medaili. Pátý pak byl Jelínek, na šesté příčce dokončil Cvrček s Octavií WRC, která jako jediná ze tří vozů WRC na startu vydržela nástrahy celé soutěže. Ze 14. příčky po pátku se až na 7. místo dokázal posunout Kurka, osmý dojel Kopáček, jenž napotřetí pokus dokončil a vybojoval vítězství ve třídě 3, na něž sahal i při obou předchozích startech. Devět sekund dojel druhý nejrychlejší ve třídě 3 a devátý celkově Březík s Lancerem a desítku uzavřel Pešl s dalším Lancerem.

Pokud nahlédneme na dvoukolky, tak po pátku byl nejrychlejší Bisaha s DS3 R3T, druhý byl Dunovský a třetí Lunga. Posledně jmenovaný však na RZ6 havaroval a jeho třetí místo ve 2WD převzal Štefan se stejným vozem a za ním pak byl Rujbr s oturbenou verzí Clia. A brněnský pilot se po RZ7 dostal na třetí místo ve dvoukolkách, jelikož Štefan ztratil a propadl se o několik příček. A na tomto pořadí se už do cíle nic nezměnilo, vítězství si tak připsal Bisaha, druhý byl Dunovský a třetí Rujbr. Čtvrtou příčku pak získal Pospíšilík, jemuž se na třetí pokus podařilo dokončit soutěž bez havárie a připsat si velmi pěkný výsledek, za bývalým autokrosařem pak dojel jako 5. nejlepší ve 2WD Pondělíček.

Rally Hustopeče – pořadí v cíli
1.Kopecký Jan – Dresler PavelŠkoda Fabia R51:26:03,8
2.Pech jun. Václav – Uhel PetrMini Cooper S2000 1.6T+45,1
3.Odložilík Roman – Tureček MartinFord Fiesta R5+1:04,0
4.Valoušek jun. Pavel – Havelková VeronikaŠkoda Fabia S2000+1:19,9
5.Jelínek Jan – Machů PetrŠkoda Fabia S2000+3:00,8
6.Cvrček ml. Věroslav – Šálek OndřejŠkoda Octavia WRC Evo3+5:02,1
7.Kurka Tomáš – Škubník AdamMini Cooper S2000 1.6T+5:28,5
8.Kopáček jun. Václav – Rendlová BarboraSubaru Impreza STi+5:46,2
9.Březík Martin – Omelka MarekMitsubishi Lancer Evo IX+5:55,3
10.Pešl Jaroslav – Pešek RomanMitsubishi Lancer Evo IX+6:06,2

Komentářů celkem: 15
20. 6. 2015 20:41
0 0
Takový meteorolog který sedí cca 300km daleko na PC je s prominutím na ho..o.Na místě by jistě odhadl přesněji.I když cca 2-3 roky zpět? Kopná-ráno pohoda,sluníčko,teplíčko no a pak rychlá změna déšť,vítr,zima.
20. 6. 2015 20:45
0 0
Ono to není jednoduché, meteorolog musí uhádnout předpověď 1-2 hodiny dopředu. Dnes jsou srážkové předpovědi online, takže se to z netu dá, na místě by asi použil to samé. Akorát asi použil českého Aladina, ten se mýlí často.
20. 6. 2015 21:15
0 0
Původně napsal Shacki
Ono to není jednoduché, meteorolog musí uhádnout předpověď 1-2 hodiny dopředu. Dnes jsou srážkové předpovědi online, takže se to z netu dá, na místě by asi použil to samé. Akorát asi použil českého Aladina, ten se mýlí často.

Aladina neznám používám tohle:http://www.yr.no/sted/Tsjekkia/Zlín/Uherské_Hradiště/ a nebo tohle :https://www.windyty.com/?64.397,-36.211,3
20. 6. 2015 21:34
0 0
Původně napsal hujer

Aladina neznám používám tohle:http://www.yr.no/sted/Tsjekkia/Zlín/Uherské_Hradiště/ a nebo tohle :https://www.windyty.com/?64.397,-36.211,3

A taky to stojí za ho..osmajlík
20. 6. 2015 22:16
0 0
Já tam v tu chvíli byl a ze svých znalostí šamana bez použití internetových chujovin ve chvíli servisu bych doporučil na vlhko...sice ne uplně na vodu, ale taky bych to přesně netrefil . A vy dobře víte, že v tomhle jsem fakt nejlepší. Takže jednoduché to určitě není. smajlík
20. 6. 2015 23:34
0 0
Na tohle se používá radar, před několika hodinami vygenerovaná předpověď numerického modelu není úplně ideální. Schválně si tam můžete dát časy RZ (pozor, SELČ je UTC+2). http://www.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/rad/data_jsradview.html
21. 6. 2015 06:25
0 0
Nechci Vencu a tuto situaci nějak hanit ale není náhodou konečné rozhodnutí o použití správných gum nakonec Vencovo rozhodnutí?Ano toho člověka na to tam mají ale je taky člověk jako všichni ostatní včetně Venci.Před 20 lety se vždy tzv.čekalo na loterijní verdikt jezdce...smajlík
21. 6. 2015 11:03
0 0
Zajímalo by mne, jestli by toho svého meteorologa v opačném případě tak efektně a věřejně chválil...
21. 6. 2015 12:29
0 0
Asi tak...
Pokud by toto prohlásili jini, to by bylo haló
21. 6. 2015 15:43
0 0
Osobně tu nervozitu a tlak na Pecha s Uhlem chápu. Mají často navrch, jedou rychle, ale už dvakrát je vítězství stála v těsném souboji závažnější chyba. Škoda, ale karta se může obrátit a kdyby se Václav zmohl na vítězství na Bohemce, to by bylo!
21. 6. 2015 15:53
0 0
tak to v Boleslavi spadl komín a Zoltán by se domů vracel asi tejden smajlíksmajlík
21. 6. 2015 16:22
0 0
No, aniž bych se špičkovým týmům chtěl hrabat v taktice, tak si jenom myslím, že místo meteorologa někde v Plzni bych měl jednoho "šmíráka " 100 m daleko u stanu Kopeckého s mobilem a obout to stejné.Třeba blbě, ale pokud mám obuto sice špatně, ale to stejné, co můj aktuální soupeř/omluva Valouškovi/, nelze nabrat nějak podstatnou ztrátu...třeba i za cenu 1 minuty zpoždění v časovce servisu...
21. 6. 2015 19:56
0 0
Vrátníček: Jenže Václav obouval 2 minuty před Kopeckým takže co obuje Kopecký vědět nemohl a vzít si penalizaci jen kvůli tomu že čekám co obuje soupeř to už by byla velká odvaha
22. 6. 2015 10:32
0 0
Ralliex: Ano, odvážné by to bylo, taky ale i při penalizaci 20 sekund za pozdní odjezd ze servisu by měl pořád náskok 22.3 vt, při postupu, který byl zvolen, se z náskoku 42.3 "vyrobila" ztráta 23.4 vt., tedy v součtu cca 65 sekund, ať si každý porovná, co by asi bylo lepší....ale uznávám, že po bitvě každý generál..
22. 6. 2015 11:13
0 0
Hlavně, jak jsem říkal již před tím, sice jsem nebyl v servisu, ale jel jsem v tu chvíli autem po silnici kolem, stačilo jednoho člověka poslat na hlavní cestu, aby na mě počkal a já bych mu v té třicítce, jak byla snížená rychlost zahalekal: Mokro nebudee, nejvejš vlhko a bude to osychat rychle"...a bylo by to bez pentle. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!