Štajf v Belgii hájí vedení v ERC2

Pátým zastavením evropského šampionátu v rally je slavná Rally Ypres.

Pátým zastavením evropského šampionátu v rally je slavná Rally Ypres. Stejně jako na zatím všechny uplynulé soutěže, i do Belgie se vydal Subaru Duck Czech National Team s velkými ambicemi, navíc v pozici lídra týmového šampionátu v rámci kategorie ERC2. Průběžné pořadí jezdců a spolujezdců vedou v této klasifikaci také Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, a tak jasným úkolem pro nadcházející víkend bude dosažení cíle a s ním spojený zisk maximálního možného počtu bodů.

Plni optimismu se vydali do Beneluxu Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, kteří neustále vládnou letošnímu soutěžení produkčních vozů v rámci evropského šampionátu v rally. V kraji s duchem historických bitev se hodlají poprat o další body v klasifikaci ERC2. V tom by jim opět mělo napomoci Subaru Impreza WRX STI, už dokonale opravené po nepříjemném kontaktu se zídkou, ke kterému došlo před startem minulé soutěže na Azorských ostrovech. „Musím za dobrou práci pochválit naše mechaniky, myslím, že by nás technika už neměla nijak limitovat v bojích se soupeři,“ neskrývá potěšení pražský pilot a pokračuje: „Dobře připravené auto budeme hodně potřebovat, čeká nás totiž další těžká soutěž a my jí chceme rozhodně dokončit. Jen dosažení cílové rampy bude znamenat také zisk velké porce bodů, což je s ohledem na průběžné pořadí ERC2 pochopitelně naše hlavní meta. I proto jsme rozhodnuti jet si vlastní tempo a výkony rychlých domácích jezdců spíše jen se zájmem sledovat, než se s nimi snažit za každou cenu bojovat.

Po pomalé azorské šotolině nás navíc čeká velmi svižné svezení na asfaltu, a tak možná v úvodu budeme potřebovat nějaký čas na zpětnou adaptaci na pevný povrch. Pojede se po úzkých cestách většinou vedených mezi poli, nicméně i na nich je velké množství zatáček. Celkem jsme psali rozpis na deset úseků včetně kvalifikačního, což znamenalo už při seznamovacích jízdách velmi náročný program. Bude to opravdu těžké a rozpis bude důležitý – trať si rozhodně nejsme schopni zapamatovat. Je velmi kompaktní, vždyť nás čeká 260 kilometrů rychlostních zkoušek a jen přibližně obdobná porce kilometrů na přejezdech mezi nimi. Velmi důležitou součástí soutěže tu bude i tzv. katování, tedy zkracování si zatáček jízdou mimo asfalt. V Belgii se používá opravdu v hojném měřítku, odhadovali jsme, že na pouhém kilometru je tu tolik katů, jako u nás na trati kompletní soutěže. S ohledem na důležitost tohoto prvku jsme dokonce pro náš rozpis vytvořili třístupňovou škálu katování tak, abychom co nejvíce záludností tratě odhalili včas. Kolem tratě tu mnohde jsou hluboké příkopy a v nich i různé překážky, a my opravdu nechceme udělat osudovou chybu a uvíznout třeba někde ve strouze.

Opuštění tratě navíc může znamenat i nečekanou komplikaci. Závodí se v oblasti, která i mnohými pomníčky připomíná, že se tudy první světová válka prohnala dokonce několikrát, a tak leckde ještě může číhat i stará munice. Nám se například přihodilo, že jsme si při psaní rozpisu pouze odskočili na toaletu a našli přitom starý rezivý dělostřelecký granát. Na cestě by to mělo být určitě bezpečnější, a i proto se na ní budeme snažit za každou cenu udržet. Čeká nás nepochybně těžká, ale i tradiční soutěž, na kterou se sjede jistě mnoho diváků a také místních hvězd – v seznamu přihlášených čteme i tak slavná jména jako Loix,Snijers, pojede i Francouz Delecour. Podle předpovědi bychom se měli setkat s hezkým počasím, a tak se startu už nemůžeme dočkat,“ dokončuje Štajf. Se spolujezdcem Rajnohou povezou na svém Subaru startovní číslo 28.

Komentářů celkem: 10
26. 6. 2015 11:21
0 0
Hlavne si vytvorit alibi pro pripadny obklad. Kazda tiskovka ve stejnem duchu. Preji hodne stesti.
xp
26. 6. 2015 11:39 Upraveno 11:39
0 0
Jmenujte mi, prosím, letošní soutěže (kromě Lotyšska), kde přišel "obklad"? Myslím, že se není čeho bát, ale ty body (nikoliv "nody" jak jsem překlepem napsal) jsou zkrátka základem úspěchu, což není alibismus, ale fakt.
26. 6. 2015 12:48
0 0
Je to vždy samozřejmě i o úhlu pohledu. Letošní úspěšné výsledky posádky lze okomentovat i tak, že na všech odjetých soutěžích dojeli vlastně předposlední smajlíksmajlíksmajlík
Ale my to počítáme od nejlepšího. Tak ať to frčí bez problémů.
xp
26. 6. 2015 13:26 Upraveno 13:26
0 0
Je to o úhlu pohledu. Já když si o někom přečtu, že byl předposlední, tak si představím spíš někoho, kdo prohrává v rychlém autě s trabanty než někoho, kdo jede v PV a dává stejné časy jako někteří šampióni v S2000 smajlík Ale kdo argumenty hledá, vždy nějaké najde.
26. 6. 2015 14:59 Upraveno 15:00
0 0
Ano, zalezi na uhlu pohledu a take na pristupu. Pokud se chci zlepsit a posunout, pak mne zajimaji ti, kteri dojeli prede mnou. Pokud mne naplnuje ucast ve slabe obsazenem poharu a opajim se pocitem, ze patrim do evropske spicky, pak mi bude stacit ukazat na ty, kteri dojeli za mnou. Trocha pokory a umeni prijmout kritiku, jeste nikomu neuskodilo. Naopak.
26. 6. 2015 15:11
0 0
trošku zmatlám pátý přes devátý, ju? smajlík Prokop se stal mistrem JWRC v době, kdy už proti němu skoro nikdo nejel, Štajf vede ME produkčních aut ve slabý konkurenci a naproti tomu je Kubica pro spoustu lidí král rallye, ačkoli jen málokdy vidí cíl etapy, neřkuli celý soutěže, tož asi tak si u nás žijem smajlík smajlík
26. 6. 2015 15:46 Upraveno 15:47
0 0
Pokud zminuji,ze jezdim casy jako nekteri sampioni v S2000, tak se slusi zaroven dodat, ze nekteri sampioni me pojedou i s Opel Adam. Objektivita, to je to co marne hledam v tiskovych zpravach p. Stajfa. A nejen ja.
26. 6. 2015 16:37
0 0
Nebylo by lepší, kdyby nikdo z žádných jezdců nedělal tiskovky. Ale to by jsme se zase neměli o čem bavit a polemizovat.
xp
26. 6. 2015 17:12
0 0
Původně napsal svata
Pokud zminuji,ze jezdim casy jako nekteri sampioni v S2000, tak se slusi zaroven dodat, ze nekteri sampioni me pojedou i s Opel Adam. Objektivita, to je to co marne hledam v tiskovych zpravach p. Stajfa. A nejen ja.
Upozorňuji, že mne anžto autora by nikdy ani nenapadlo napsat "o sobě", že jezdím časy jako šampióni S2000, to by muselo být leda ve volném pádu, protože jsem těžší smajlíksmajlíksmajlík Napsal jsem to pouze do reakce na váš názor o tiskovce, protože si zcela upřímně myslím, že časy Vojta jezdí s ohledem na okolnosti letos opravdu dobré. Nicméně i tak si myslím, že ono porovnání se závodníky, kteří leccos vyhráli a jezdí s S2000, to je objektivní konstatování faktů - ale je to jen můj soukromý názor a pochopitelně o těchto věcech se lze hádat dlouhé hodiny, nejlépe někde u piva nebo v internetové diskuzi. smajlík
26. 6. 2015 17:38
0 0
Původně napsal xp
Upozorňuji, že mne anžto autora by nikdy ani nenapadlo napsat "o sobě", že jezdím časy jako šampióni S2000, to by muselo být leda ve volném pádu, protože jsem těžší
dávám ti pětku z fyziky! hmotnost nemá na rychlost pádu vliv a kdyby měla, bylo by to poprvé, kdy bych tě v něčem předstihl, myšlen je ten volný pád smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!