Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
27. 6. 2015 22:10 − 3604× − 0

Loix z 5. místa po 1. etapě až k vítězství

Freddy Loix se dnes dostal i díky problémům soupeřů až do čela Rally Ypres a slaví tak desáté vítězství.

Jak je v posledních letech zvykem, druhá etapa Yperské rally "drží" posádky v autě od rána až do večera a nejinak tomu bylo letos. První auto na úvodní sobotní test vyjelo po 11. hodině a do poslední zkoušky pak první posádky najela až po deváté hodině večerní. Na programu bylo hned 10 měřených testů, které celkem daly 169 ostrých kilometrů a největší porci představovaly dva průjezdy testem z názvem Hollebeke, který měřil 23 km. Po včerejšku byl na čele Breen, kterého následoval Bouffier a Lefebvre s dalšími erpětkami z koncernu PSA.

A první sobotní sekce naznačila, že vítěz tří předcházejících podniků Breen je při chuti a rád by při Kajetanowiczově, Lukyanukově a Consaniho neúčasti navýšil náskok na své nejbližší pronásledovatele, takže i po třech úvodních testech si držel vedení a mírně navýšil náskok na druhého Bouffiera. Tři sekundy nazpět pak číhal na krajanovu chybu Lefebvre, na čtvrté místo hned po prvním sobotním testu postoupil Loix, jenž profitoval z Princenova odstoupení. Na RZ11 opět zasáhly do pořadí defekty, když tento postihl vedoucího Breena a Bouffier se díky tomu dostal do čela, avšak s náskokem pouhých šesti desetin. Lefebvre na třetím místě pak ztrácel pouhých dalších sedm desetin. Aby toho pro Breena nebylo málo, na následující zkoušce šel do pole, poškodil chladič a ztratil další drahocenné sekundy, které znamenaly pád na třetí příčku. Za vedoucího Bouffiera se tak již posunul Loix, který vydělal na ztrátě Lefebvra, který nebyl ve svém komentáři schopen určit, čím byla způsobena.

Před RZ13 si pak Breen dopil kalich hořkosti až do dna, když musel kvůli přehřívajícímu se motoru odstoupit a na čele zůstali pouzí dva zájemci o vítězství – vedoucí Bouffier a druhý Loix. A právě Belgický matador ve třetí sekci dne zajel dvě ze tří zkoušek nejrychleji a po RZ15 se již dokázal před svého francouzského soupeře dostat. Je však nutno sportovně dodat, že výrazný podíl na této změně měl i Bouffierův defekt, který jej stál dvě minuty a místo boje o vítězství si musel pilot DS3 R5 hlídat záda před Verschuerenem. V poslední sekci se již v TOP 3 nic podstatného neudálo a Loix si při premiéře s Fabií R5 dojel pro jubilejní 10. vítězství a pro mladobolestavský speciál přivezl první vítězství na mezinárodní scéně. Druhý Bouffier svou příčku uhájil a třetí Verschueren si připsal velmi pěkný výsledek na nejvýznamnější domácí soutěži. V RZ16 přišel o fantastické čtvrté místo Dumas s Porsche 911 GT3, který musel odstoupit a jeho umístění přebral Magalhaes, pro nějž jde o zopakování výsledku z Azor. Pátý pak byl Lefebvre a za ním dojel nejlepší z našich – Orsák.

Sedmou příčku držel až do poslední zkoušky Josh Moffett, avšak v závěrečném testu havaroval a tak jeho místo připadlo dalšímu z českých pilotů Fabií S2000 – Tarabusovi, jenž na svého valašského soupeře ztratil minutu. Osmý dojel Duquesne, devátý pak McCormack s další atmosferickou Fabií a desítku uzavřel Vanneste, jenž podlehl britskému soupeři o pouhou jednu desetinu. Na 13. příčce pak dokončil belgickou soutěž Tlusťák a poslední z našich reprezentantů byl Štajf, jenž bral druhé místo v ERC2 za jediným soupeřem a vítězem Érdim. EDIT: Na konci byl vylučen Duquesne, takže se o příčku posunul McCormack i Vanneste a nově desítku uzavřel Kristiansen s Fabií S2000 od Orsáka.

Již tradičně se velké nasazení, vteřinové souboje a jízda na limitech dá očekávat od juniorského ERC, jehož čtvrtým zastavením byla Ypreská rally. Na startu se sešlo 14 pilotů a nechyběl mezi nimi ani dosavadní lídr Bergkvist. Ten také patřil po první etapě mezi nejrychlejší, když byl druhý za vedoucím značkovým kolegou Griebelem a aby nebylo Opelů málo, tak třetí byl Zawada s dalším Adamem. Dnes se některé věci na čele neměnily, vedení nadále držel Griebel, avšak Bergkvist musel odstoupit a na pódium se mezi Opely zamíchal Gago s Peugeotem. A až do posledního testu se zdálo, že německý policista si jede pro vítězství, avšak defekt jeho snažení zhatil. Pro vítězství si tím pádem měl jet do té doby druhý Gago, ale technika jeho Peugeotu zastávkovala v nejméně příhodný moment a Portugalec musel odstoupit. Výhru nakonec bral "třetí vzadu" Zawada, druhý byl Gribel a triumf Adamů R2 podrthl třetí příčkou Tannert.

Ypres rally – po RZ7
1.Freddy Loix – Johan GitselsŠKODA Fabia R5 2:22:29,9
2.Bryan Bouffier – Thibault de la HayeCitroën DS3 R5+27,5
3.Vincent Verschueren – Veronique HostensCitroën DS3 R5+1:02,5
4.Magalhães Bruno – Magalhães HugoPeugeot 208 T16+1:53,1
5.Stéphane Lefebvre – Stéphane PrevotPeugeot 208 T16+2:01,9
6.Orsák Jaroslav – Šmeidler DavidŠKODA Fabia S2000+2:20,8
7.Tarabus Jaromír – Trunkát DanielŠKODA Fabia S2000+3:25,0
8.Martin McCormack – James O’ReillyŠKODA Fabia S2000+4:48,2
9.Vanneste Davy – Snaet EddyFord Fiesta R5+5:58,3
10.Kristiansen Petter – Brennum Ole KristianŠKODA Fabia S2000+5:59,9

Kompletní výsledky z Ypres rally na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!