Temno na konci tunelu?
Linda Jackson, ředitelka marketingu Citroen zodpověděla při podniku WTCC ve Francii několik otázek, týkajících se i programu WRC
Jak důležité jsou aktivity v motoristickém sportu pro Citroen?
Pro značku jako Citroen je motoristický sport velmi důležitý, je to fantastický marketingový nástroj. Motoristický sport byl pro Citroen důležitý v minulosti, je tomu tak i dnes a zůstane tomu tak i v budoucnu.
Citroen Racing je zodpovědný vedle WTCC také za program ve WRC. Bude se to měnit?
V současnosti je Citroen Racing angažovaný na nejvyšší úrovni ve dvou rozdílných disciplínách a tak tomu bude i v příštím roce. Od roku 2017 se to však změní. Citroen bude provozovat motoristický sport na nejvyšší úrovni, ale pouze v jedné sérii. To platí pro obě značky koncernu PSA, Peugeot a DS. Vše by mělo být v budoucnu koordinováno společně prostřednictvím ‚Centre d’Excellence. Ještě ovšem nepadlo rozhodnutí o tom, kde bude v budoucnu Citroen aktivní.
Jaká jsou kritéria?
Závisí to především na FIA, na tom, jaké vozy v jakých disciplínách a sériích bude chtít vidět a jak budou vypadat předpisy. Potom je samozřejmě také důležité, abychom se mohli představit na těch správných trzích a oslovit tak široké publikum.
Ve WRC budou od roku 2017 platit nové předpisy. Proto musí zásadní rozhodnutí o tom, kde se bude Citroen v roce 2017 angažovat padnout spíše letos než příští rok?
Přesně tak. Ale před tím, než se budeme moci rozhodnout, musíme od FIA znát detailní podmínky pro jednotlivé disciplíny a série. V naší strategii hraje důležitou roli i to, kolik podniků jednotlivé série mají a jestli jeden z nich proběhne v Číně, která se stala naším nejdůležitějším trhem. To má vliv i na náš rozpočet a spolupráci s partnery.
Takže jeden podnik WRC v Číně je bezpodmínečně nutný pro pokračování ve WRC?
V žádné jiné zemi neprodává Citroen více aut než v Číně. Jeden podnik tam je bezpochyby důležitým argumentem. Jeden podnik WRC v Číně bychom velmi přivítali.