Jiří Šteg - eWRC.cz
29. 6. 2015 08:28 − 6397× − 4

Temno na konci tunelu?

Linda Jackson, ředitelka marketingu Citroen zodpověděla při podniku WTCC ve Francii několik otázek, týkajících se i programu WRC.

Linda Jackson, ředitelka marketingu Citroen zodpověděla při podniku WTCC ve Francii několik otázek, týkajících se i programu WRC

Jak důležité jsou aktivity v motoristickém sportu pro Citroen?

Pro značku jako Citroen je motoristický sport velmi důležitý, je to fantastický marketingový nástroj. Motoristický sport byl pro Citroen důležitý v minulosti, je tomu tak i dnes a zůstane tomu tak i v budoucnu.

Citroen Racing je zodpovědný vedle WTCC také za program ve WRC. Bude se to měnit?

V současnosti je Citroen Racing angažovaný na nejvyšší úrovni ve dvou rozdílných disciplínách a tak tomu bude i v příštím roce. Od roku 2017 se to však změní. Citroen bude provozovat motoristický sport na nejvyšší úrovni, ale pouze v jedné sérii. To platí pro obě značky koncernu PSA, Peugeot a DS. Vše by mělo být v budoucnu koordinováno společně prostřednictvím ‚Centre d’Excellence. Ještě ovšem nepadlo rozhodnutí o tom, kde bude v budoucnu Citroen aktivní.

Jaká jsou kritéria?

Závisí to především na FIA, na tom, jaké vozy v jakých disciplínách a sériích bude chtít vidět a jak budou vypadat předpisy. Potom je samozřejmě také důležité, abychom se mohli představit na těch správných trzích a oslovit tak široké publikum.

Ve WRC budou od roku 2017 platit nové předpisy. Proto musí zásadní rozhodnutí o tom, kde se bude Citroen v roce 2017 angažovat padnout spíše letos než příští rok?

Přesně tak. Ale před tím, než se budeme moci rozhodnout, musíme od FIA znát detailní podmínky pro jednotlivé disciplíny a série. V naší strategii hraje důležitou roli i to, kolik podniků jednotlivé série mají a jestli jeden z nich proběhne v Číně, která se stala naším nejdůležitějším trhem. To má vliv i na náš rozpočet a spolupráci s partnery.

Takže jeden podnik WRC v Číně je bezpodmínečně nutný pro pokračování ve WRC?

V žádné jiné zemi neprodává Citroen více aut než v Číně. Jeden podnik tam je bezpochyby důležitým argumentem. Jeden podnik WRC v Číně bychom velmi přivítali.

Komentářů celkem: 4
29. 6. 2015 12:05
0 0
No jo, Škodovka udělala se svým velmi kritizovaným působením v APRC a taky přímo v Číně docela velké haló (ikdyž s nižší kategorií soutěžních speciálů) a dalším velkým automobilkám došlo, že to je velmi jednoduché obohacení a vylepšení statistických čísel (když už třeba v západní Evropě prodeje klesají), na které zákazník slyší. Tohle ještě bude zajímavé. S tím pokračování v rally jakbysmet. Citroen poslední dvě sezóny chtěl hodně muziky za málo peněz a tak prostě tituly sbírat nejde. No uvidíme co dál.
NOR
29. 6. 2015 13:36
0 0
No pokud bude hlavním kritériem Čína, tak je asi opravdu temno pro WRC. Hlavní marketingový auto pro Čínu nebude malá DS3, ale větší auto pro WTCC. Stačí se podívat na jakýkoliv autosalón - důležité jsou velké auta, případně ještě prodloužené verze, kam se vleze hodně chromu.
29. 6. 2015 15:52
0 0
To NOR: To je sice pravda, že čína chce velká auta, ale ne levná jako je C-Elysee, které jezdí WTCC, v tomto případě je pro čínu lepší DS, protože jde o luxusní divizi Citroenu a čína chce Luxus a tím, že už jezdí WRC pod hlavičkou DS, tak si myslím, že by to bylo lepší, ale to ukáže čas, ale byl bych nerad,aby zase vypadla jedna automobilka.
NOR
29. 6. 2015 23:04
0 0
to driver: Ano, proto na jejich trhu maji typ DS5 LS - coz je jen navoneny C-Ellysee. DS to bude do budoucna urcite, jde jen o to jaky typ a v jakem serialu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!