Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
30. 6. 2015 22:37 − 2557× − 4 0

Startovní pořadí do soutěží MS bude znova řešeno

Na konci sezóny se FIA podívá na zoubek současnému systému startovního pořadí posádek do etap podniků MS.

Startovní pořadí do jednotlivých etap soutěží mistrovství světa bylo v posledních letech snad jednou z nejčastěji se měnících položek pravidel a ani současný systém, kdy lídr průběžné klasifikace MS jede v první a druhé etapě jako první (druhý den za těmi, co užili pravidla rally2) se nelíbí všem. Je svým způsobem logické, že nejčastěji si na tento systém stýská Sébastien Ogier, jehož vyjádření o tom, jak startovním pořadím trpí, se stávají předstartovním koloritem každé soutěže. Na uplynulé Rally Sardegna byl přítomen i prezident FIA Jean Todt, jenž s jezdci na nejvyšších příčkách mluvil a přislíbil, že v závěru roku se bude tento systém rozebírat a řešit.

"Pravidla jsou stejná pro všechny – víme, že někteří jezdci si stěžují, jiní jsou zase spokojení. Nevypadá, že by to nyní mělo dopad na podobu klasifikace šampionátu," říká ke startovnímu pravidlu Jean Todt a pokračuje, "na závěr sezóny se všichni ti, co mají na starosti rozhodování domluvili, že se sejdou a posoudí situaci," dodává prezident a bývalý šéf Peugeot Talbot Sportu Todt.

Své k tomuto pravidlu pak dodal Sébastien Ogier, jenž je jeho nejčastějším kritikem. "Proč tohle nevidíme v žádném jiném sportu? V tenisu Djokovic vyhrává, co jde a to samé Barcelona ve fotbale, ale neexistuje, aby Barcelona musela dávat více gólů, než by k vítězství stačilo jiným týmům. V těchto sportech je úspěch oslavován, nikoliv v rally," říká Seb Ogier a i když jasně vede šampionát, zdůrazňuje, že to nic neznamená. "Vím, jaký výkon jsem musel odvést v Portugalsku a tohle pravidlo mě bude stát nějaká vítězství, ale zatím jde jen o prvenství v jednotlivých soutěžích. Jednoho dne mě to možná bude stát víc, možná přijdu o vítězství v šampionátu."

Řešením, po kterém dvojnásobný mistr světa volá, je návrat k loňskému systému, kdy by průběžný lídr čistil trať jen první den a zbylé etapy by se pak odjely v otočeném pořadí, tak jak je to letos od třetí etapy. "Pro mě by perfektním řešením byl návrat ke kvalifikační zkoušce. Myslím si, že to bylo férové řešení, ale někteří lidé byli proti tomu. Potom druhou nejlepší možností je, aby lídr průběžné klasifikace jel první jen v pátek," nabízí své verze změny současného systému Sébastien Ogier a dodává, "některým lidem se to nelíbilo, protože týmy v závěru dne nastolovaly složité taktické hrátky, aby zkusily získat nejlepší startovní pozici v dalším dnu. Ale tato strategie už nyní uplatňovat nelze, jelikož nemáme splity, takže tento problém již nehrozí," uzavírá Seb Ogier.

Komentářů celkem: 4
1. 7. 2015 13:47
0 0
No, tohle pravidlo se mi taky zrovna nezamlouvalo a klasické otáčení pořadí by bylo logičtější, ale na druhou stranu je potřeba říct, že ač si Ogier neustále naříká, tak si vede nejlépe a to i na podnicích, kde je ono čištění opravdu výrazné. Ukazuje jasně, že je nejlepší a je to hlavně díky jeho jízdě. To (ač nejsem nějaký Ogi fanda) mě udivuje a nutí se zamýšlet nad tím, jestli by ve stejné pozici stejně váleli Latvala, Meeke nebo Thierry. Často si přece jenom povzdechnu, že na Ogiera teď nikdo nemá.
1. 7. 2015 15:47
0 0
K tomuto bych jen dodal, že tento brekot páně Ožíra je totální blivajs, protože (jak jsem si mohl ověřit na vlastní oči), fakticky čistí trať pouze první den. Druhý den totiž nejprve starují jezdci v SuperRally (a že se vždycky někdo najde) a pak teprve Ogier. Takže: smajlík
1. 7. 2015 18:42
Upraveno 18:43
0 0
Jenže on chce mít trať vyčištěnou od devíti aut a né jen od tří smajlík (a když už, tak trať čistí jen půl dne, protože se pak většinou jedou druhé průjezdy). Bylo by zajímavé co by říkal, kdyby polovina povrchů byla mokrý asfalt... Ale opět musím uznat, že je to "pan jezdec" (nikoliv pan člověk)!! Ona rally nikdy nenabídne stejné podmínky pro všechny...
2. 7. 2015 11:23
0 0
Je ambiciozní a evidentně mu jde i o počet výher v historické tabulce. Já se mu nedivím. U Ogiera lidem vadí jak to hrotí, u Martina, že to občas vypustí aby pošetřil auto. Lidem se nejde zavděčit všem.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama