Startovní pořadí do soutěží MS bude znova řešeno
Startovní pořadí do jednotlivých etap soutěží mistrovství světa bylo v posledních letech snad jednou z nejčastěji se měnících položek pravidel a ani současný systém, kdy lídr průběžné klasifikace MS jede v první a druhé etapě jako první (druhý den za těmi, co užili pravidla rally2) se nelíbí všem. Je svým způsobem logické, že nejčastěji si na tento systém stýská Sébastien Ogier, jehož vyjádření o tom, jak startovním pořadím trpí, se stávají předstartovním koloritem každé soutěže. Na uplynulé Rally Sardegna byl přítomen i prezident FIA Jean Todt, jenž s jezdci na nejvyšších příčkách mluvil a přislíbil, že v závěru roku se bude tento systém rozebírat a řešit.
"Pravidla jsou stejná pro všechny – víme, že někteří jezdci si stěžují, jiní jsou zase spokojení. Nevypadá, že by to nyní mělo dopad na podobu klasifikace šampionátu," říká ke startovnímu pravidlu Jean Todt a pokračuje, "na závěr sezóny se všichni ti, co mají na starosti rozhodování domluvili, že se sejdou a posoudí situaci," dodává prezident a bývalý šéf Peugeot Talbot Sportu Todt.
Své k tomuto pravidlu pak dodal Sébastien Ogier, jenž je jeho nejčastějším kritikem. "Proč tohle nevidíme v žádném jiném sportu? V tenisu Djokovic vyhrává, co jde a to samé Barcelona ve fotbale, ale neexistuje, aby Barcelona musela dávat více gólů, než by k vítězství stačilo jiným týmům. V těchto sportech je úspěch oslavován, nikoliv v rally," říká Seb Ogier a i když jasně vede šampionát, zdůrazňuje, že to nic neznamená. "Vím, jaký výkon jsem musel odvést v Portugalsku a tohle pravidlo mě bude stát nějaká vítězství, ale zatím jde jen o prvenství v jednotlivých soutěžích. Jednoho dne mě to možná bude stát víc, možná přijdu o vítězství v šampionátu."
Řešením, po kterém dvojnásobný mistr světa volá, je návrat k loňskému systému, kdy by průběžný lídr čistil trať jen první den a zbylé etapy by se pak odjely v otočeném pořadí, tak jak je to letos od třetí etapy. "Pro mě by perfektním řešením byl návrat ke kvalifikační zkoušce. Myslím si, že to bylo férové řešení, ale někteří lidé byli proti tomu. Potom druhou nejlepší možností je, aby lídr průběžné klasifikace jel první jen v pátek," nabízí své verze změny současného systému Sébastien Ogier a dodává, "některým lidem se to nelíbilo, protože týmy v závěru dne nastolovaly složité taktické hrátky, aby zkusily získat nejlepší startovní pozici v dalším dnu. Ale tato strategie už nyní uplatňovat nelze, jelikož nemáme splity, takže tento problém již nehrozí," uzavírá Seb Ogier.